#ÉLETEM

Három tipp, hogy ne legyen nyűg a reggeli edzés

2014. július 7., hétfő 11:23

Nem mindenki annyira elszánt, hogy reggel korábban keljen fel, pedig a reggeli edzés számos ismert jótékony hatása - felpörgeti az anyagcserét, felébreszt, stb. - csak jól jön, mielőtt beindul a mókuskerék és egymást érik a különböző teendők. Kivételt képeznek ez alól persze a pollenallergiások, akiknek a tavaszi és nyári szezonban nem érdemes a korai órákban kint tartózkodniuk. A szándék azonban önmagában nem elég, így segítségképp a Women's Health magazin Travis Barnes személyi edző segítségével összegyűjtötte, hogy mire érdemes figyelni, ha valaki reggel akarja letudni a napi mozgásadagját.

1. Óvatosan az altatókkal és az allergia elleni gyógyszerekkel!

Vannak olyan éjszakák, amikor az ember nem tud elaludni, és valamilyen gyógyszerrel próbálja megoldani a problémát. Ám ha időben hatnak a szerek, és úgy érzi, hogy kipihente magát, a reggeli edzés akkor is kellemetlen lehet a difenhidramin nevű hatóanyag miatt. A szakember szerint ez ugyanis csak jóval hosszabb idő, 12-18 óra alatt ürül ki teljesen a szervezetből, és a mellékhatásai így jóval a bevétel után is érezhetőek. Hogy pontosan mik ezek? Álmosság, fáradtság, szédülés, csökkent koncentrációs képesség. Két megoldás van: vagy természetes, kevésbé komoly módszerekkel kell próbálkozni az elalvásnál, vagy később, mondjuk ebédidőben, vagy munka után kell edzeni.

2. Nincs késő esti zabálás, nassolás!

Az egészséges életmódba egyébként is nehezen férnek bele az ilyen kihágások, de – ahogy Péntek Enikő is mondta – csak 80 százalékban kell betartani az ilyen és ehhez hasonló szabályokat. Viszont ha valaki reggel akar edzeni, akkor fegyelmeznie kell magát, az éjszakai látogatás a hűtőnél ugyanis nem tesz jót. "Hiába tér nyugovóra, a szervezet tovább dolgozik, emészt, és ettől nem lesz olyan pihentető az alvás, ami azt jelenti, hogy nyűgösen ébred majd" – állítja Barnes. Ha nyugodtan szeretne aludni, két órával a lefekvés előtt már ne egyen, és így kisebb az esély arra, hogy morcosan, fáradtan indul a reggel.

shutterstock 188281034

3. Pizza vacsorára? Kizárt!

A szénhidrátban gazdag ételek miatt az egekbe szökik a vércukorszint és még dehidratációt is okoznak, a sós ételek pedig szintén nem segítenek. Egy éjszaka állítólag kevés ahhoz, hogy minden visszaálljon a normális szintre, így még reggel is folyadékhiány hatásaitól szenved majd. Arról nem is beszélve, hogy sok esetben a cukor utáni sóvárgás is a szomjúság jele lehet. Mit lehet tenni? Vagy lekfekvés előtt dönt magába egy pohárnyi vizet - bár így lehet, hogy éjszaka fel kell kelnie -, vagy ébredés után iszik sok folyadékot. Persze az a legegyszerűbb, ha vacsorára nem eszik semmi olyat, amiben túl sok a só és a szénhidrát.

Nem fog jól aludni
Nem fog jól aludni
 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

JÓ FÉNYEKET Szelfi tippek kezdőknek és függőknek

Fejlődni mindig lehet, és garantálom, hogy az itt felsorolt tippek közül még a Kardashian lányok sem ismerik mindegyiket! Sosem értetted, másnak hogy lesznek mindig tökéletesek a képei? Hát így

ÚTIKALAUZ ANATÓMIÁBA Miért olyan makacs az ekcéma?

A világ egyik legelterjedtebb bőrbetegsége, gyakran hosszú hónapokig vagy évekig is eltarthat, ameddig javulni kezd az állapot. Sőt, gyakran a terápia ellenére hullámzó ritmusban, újra és újra visszatérnek a tünetek. Min múlik a tartós gyógyulás?

LELKI ZÓNA A szépség mellékhatásai

Ami szép, az jó is! Ez az összefüggés automatikus működésbe lép, ha más emberekről mondunk ítéltet – akkor is, ha racionális énünk nem ért egyet vele. A kedvező fizikai megjelenés átterjed az egyén megítélésének más dimenzióira is.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta