#ÉLETEM

TRX kezdőknek 2. rész: a feszesebb mellizom titka

2014. július 2., szerda 20:56

Konditerem a konditerem nélkül – ezt ígéri a TRX, amely egy hordozható és bárhol rögzíthető hevederrel helyettesíti a súlyzók és gépek sokaságát. De elég a saját testünk és a TRX a fittségi állapotunk növelésre? Kipróbáltuk!

Gaál Attilával, az F&M fitness and more személyi edzőjével veselkedtem neki a feladatnak, hogy megtudjam, vajon bármilyen testrész edzéséhez elegendő-e ez a felfüggesztés. Így hat alkalommal, minden egyes órán más izomcsoportot célozunk meg. A kezdeti kételkedést pedig már az első TRX óra cáfolta, ahol bicepsz és tricepsz gyakorlatokat mutatott Gaál Attila. A pörgős és valóban átmozgató óra végére már nem kételkedtem benne: bizony ezekkel a gyakorlatsorokkal könnyű akár otthon, akár a teremben formás karokat elérni. Így most már a szkeptikusságomat sutba vágva, kíváncsian vártam a következő edzést, ahol még mindig a felsőtestnél maradtunk. Lássuk a medvét, vagyis a deltás hátizmokat és a feszesebb mellizmokat ígérő feladatokat a gyakorlatban.

Második óra: Mell-Hát

Bemelegítés

Az órát bemelegítéssel, átmozgatással kezdtük, majd jött egy kis kardió. Kiindulásként egy intervall gyakorlatsorral indítottunk. A 40 másodperc munka és 20 másodperc pihenő négy kör után igencsak megizzaszt, és mind testileg, mind lelkileg felkészültünk a kőkemény izommunkához, amit a TRX-nek köszönhetően egyénre szabottan végzünk.

Guggolásból felhúzás

Három-három gyakorlatsort végeztünk el párban, felváltva, Tabata-módszerrel, vagyis 40 másodperc munkát 20 másodperc pihenő követett 4 percig.

TRX Chest Press (mell)

A felfüggesztésnek háttal állunk, a tenyerek lefelé néznek, a vállakat feszítsük hátra, a törzs feszes, egyenes. Engedjük le magunkat a karjaink közé, és figyeljünk, hogy a könyök a vállal egy magasságban legyen. Akkor végezzük jól a gyakorlatot, ha a heveder pont a karunk felett halad el. Ha vágja a karunkat, akkor túl alacsonyan tartjuk. Ez a gyakorlat főként mellizom erősítésre jó, de másodsorban a tricpesz, elülső váll izmait is edzi.

TRX High row (hát)

A felfüggesztéssel szemben állunk, a tenyerek itt lefelé néznek. Húzzuk a karokat, míg a könyök magasan, vállal egy magasságban marad. Figyeljünk, hogy a csukló stabil maradjon, ne törjön meg. A gyakorlat elvégzése közben a könyök jön minél hátrébb, miközben a lapockákat minél inkább közelítjük egymáshoz.

TRX Chest Press Inside Grip (mell)

Itt a TRX hevederje a hónunk alatt van. Olyan, mint a szűk fekvőtámasz. A tenyerek alsó helyzetben egymás felé néznek, és ahogy toljuk ki magunkat forgatjuk lefelé őket. Figyeljünk, hogy a törzsünk végig egyenes legyen.

TRX Low Row (hát)

Felfüggesztéssel szemben állunk,a tenyerek itt lefelé néznek. Ez a gyakorlat nagyon hasonlít az előző hátgyakorlathoz: csak itt szűken jön a könyök a törzs mellett. A két evezés közül ez volt a könnyebb, de ugyanúgy hatékony feladatsor.Rendesen éreztem utána a hátizmaimat.

TRX "Ölelős" mellgyakorlat (mell)

Ennek a feladatnak a nevét így volt könnyebb megjegyezni, hiszen gyakorlatilag olyan, mintha átölelnénk saját magunkat, csak épp közben az izmaink kemény munkát végeznek. A felfüggesztéssel szemben állunk, a karjainkat hajlítjuk és hozzuk a kezeket minél közelebb az ellentétes vállhoz. Egyszer az egyik, egyszer a másik kar kerül felülre.

TRX Overhead back extension (hát)

A felfüggesztéssel szemben állunk, a karok magas tartásban a fejünk felett. Innen indulunk és csípőben megtörve dőlünk hátra, míg karunk, hátunk marad egy síkban és a láb pedig nyújtva. Süllyesztünk csípőből lefelé, majd alsó pontból emelkedünk fel. Ez főként a mély hátizmokat , törzsizmokat erősíti. És amikor már mindenhonnan folyt rólam a víz, és azt hittem vége az órának és jön a kellemes nyújtás, Attila még egy kis - végül kiderült szerethető, ám gyilkos hatékonyságú – feladattal is készült, aminek már a nevétől is megijedtem, később viszont annál inkább éreztem jótékony hatását:

TRX Atomic Push-up

A lábat akasszuk be a TRX-be fekvőtámasz pozícióban. A törzset egyenesen tartva hajtunk végre egy fekvőtámaszt, majd a két térdet egyszerre húzzuk minél közelebb a törzsünkhöz, majd toljuk vissza kiinduló fekvőtámasz helyzetbe. Ez a gyakorlat már inkább haladóknak való, lehet nehezíteni és egy lábbal végezni, de akár könnyíthetünk is a fekvőtámaszon, ha térdet letesszük.

Nos, a második óra végére nem csak megszerettem ezt a felfüggesztést, de egyenesen beleszerettem. Gaál Attila személyi edző hasznos útmutatásaival akár otthon, ső,t nyaralás közben is edzhetek akár. Lelki szemeim előtt most megjelent egy homokos tengerpart, ahol egy pálmafára függesztem fel a hevedert. Mert ugye ez is lehetséges lenne, de maradjunk inkább a földön, hiszen a következő órára Attila megígérte, hogy remek törzs- és hasgyakorlatokkal dolgoztatjuk meg a hasizmokat.

Tudta?

Mivel a TRX népszerűsége hihetetlen mértékben növekszik – már mi is tökéletesen értjük, hogy miért – sokan hamisítják. Ezek a „kamu” hevederek azonban egyrészt nem olyan biztonságosak, másrészt ha valódi TRX-et vásárol, akkor a csomagban kapott profi kiegészítők mellett online személyi edzőt is kap. Minden vásárló ugyanis ingyenes magyar nyelvű TRX videókat kap, amelyeken haza mesteredzők adnak tippeket. Egy erő- és állóképesség teszt után 12 alkalmas edzésterv segíti a hatékony munkát.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

JÓ FÉNYEKET Szelfi tippek kezdőknek és függőknek

Fejlődni mindig lehet, és garantálom, hogy az itt felsorolt tippek közül még a Kardashian lányok sem ismerik mindegyiket! Sosem értetted, másnak hogy lesznek mindig tökéletesek a képei? Hát így

ÚTIKALAUZ ANATÓMIÁBA Miért olyan makacs az ekcéma?

A világ egyik legelterjedtebb bőrbetegsége, gyakran hosszú hónapokig vagy évekig is eltarthat, ameddig javulni kezd az állapot. Sőt, gyakran a terápia ellenére hullámzó ritmusban, újra és újra visszatérnek a tünetek. Min múlik a tartós gyógyulás?

LELKI ZÓNA A szépség mellékhatásai

Ami szép, az jó is! Ez az összefüggés automatikus működésbe lép, ha más emberekről mondunk ítéltet – akkor is, ha racionális énünk nem ért egyet vele. A kedvező fizikai megjelenés átterjed az egyén megítélésének más dimenzióira is.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta