#ÉLETEM

Nyújtson, hogy jobban fogyjon

2014. május 19., hétfő 10:51

Fogyaszt-e a stretching? Nem. Ajánlott-e mégis stretching órára járnia annak, aki fogyni akar? Igen, nagyon is ajánlott. Bármilyen meglepő, a két állítás között egyáltalán nincs ellentmondás, bár van, aki másként gondolja. Zsandarova Krisztina, az F&M fitness and more edzője mesél arról, hogyan segíti a fogyókúrát a nyújtás.

Nyújtani kell!

A stretching egy angol eredetű szó, amely nyújtást jelent. Sajnos nagyon sokan elhanyagolják a nyújtást, rengeteg kifogás van: fáradt vagyok, sietnem kell, nekem ez úgysem megy, túl merev vagyok, stb. De van, hogy rendszeresen edző amatőr sportolók is kihagyják a nyújtást, ami nagy hiba. Miért? Ha nem nyújtunk, megbomlik a szervezet izomegyensúlya, izmaink megrövidülnek, merevek lesznek, rossz testtartás alakul ki. A merev, kötött izomzat pedig könnyen sérül, mivel kevésbé rugalmas.

fotó 2
Fotó: F&M fitness and more

Így segíti a fogyókúrát a stretching

Önmagában ez az edzéstípus nem fogyaszt, de nagyon sok pozitív hatása van. Ha rendszeresen nyújt, biztosítja, hogy a következő edzésen nagyobb mozgástartományban tudja végrehajtani a gyakorlatokat. A nyújtás az izomfejlődés szempontjából is nagyon fontos. Amellett, hogy a megfelelően és rendszeresen nyújtott izomzat sokkal rugalmasabb, kevésbé sérülékeny, nagyobb erőkifejtésre képes, tehát összességében sokkal hatékonyabbá teheti az edzést, ezáltal a fogyókúrát is. Ráadásul a stretching nemcsak a testre, de a lélekre is nagyon jó hatással van, az órán a gyakorlatokat ugyanis lassan hajtjuk végre, egy kellemesen nyugtató, relaxáló zenére, így a test és a lélek is teljesen felfrissül.

fotó 1
Fotó: F&M fitness and more

Mi történik egy stretching órán?

Mindig egy dinamikus bemelegítéssel kezdünk, ugyanis csak bemelegített izomzatot lehet nyújtani, ha erre nem figyelünk, akár le is sérülhetünk. Ezután különböző statikus helyzetben lassan, fokozatosan hajtjuk végre a nyújtógyakorlatot egészen addig, amíg érezzük az adott ízület mozgáshatárát. Amire ügyelni kell, hogy sosincs hirtelen mozdulat. Amennyiben nehéznek találjuk valamelyik gyakorlatot, vagy túlságosan fájdalmas, akkor vissza kell venni szép lassan a gyakorlat intenzitásából, és egy könnyebb helyzetet felvenni. A stretchinghez sok kitartás és türelem kell, de egy ilyen óra nagyon jó kiegészítése lehet egy fogyasztó edzésprogramnak.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

STÍLER 4 ruhadarab, aminek nincs helye egy stílusos nő ruhatárában

A nagy őszi gardróbcsere remek alkalom arra, hogy megszabaduljunk néhány olyan holmitól, ami csak a megvásárlás pillanatában tűnt jó ötletnek. A divat változik, trendek jönnek-mennek, de biztos lehetsz benne, hogy a most következő cuccok nélkül igenis, lehet élni. Ráadásul egy magabiztos, stílusos életet.

KERTÉSZ Így gondozd ősszel a csónakorchidádat

Most, hogy ránk rúgta az ajtót az ősz, egyre jobban figyelünk a szobanövényekre. Az orchideák különösen népszerűek. ennek oka lehet különleges szépségük, szokatlan megjelenésük, vagy éppen az, hogy a meleg trópusi tájak hangulatát hozzák közel, ami télen különösen jóleső érzés.

OTTHONTÉRKÉP Elfogytak a zuglói garázsok

Fizetős övezetté vált a XIV. kerületben az Örs vezér tere és a Felvonulási tér környéke is. Ráadásul nem csak hétköznap, hanem szombat-vasárnap is. Gondoltuk, megnézzük, milyen a garázshelyzet a kerületben. Aztán koppantunk.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta