6 ok, amiért nem moccan a mérleg nyelve

Zanza!

Lassan egyre inkább lekerülnek a zsírpárnákat takaró hosszú ruhadarabok, így akin van egy kis súlyfelesleg, már most fogyókúrába kezd, hogy mihelyst beköszönt a melegebb idő, ne legyen oka szégyenkezni. A baj azonban sokaknál az, hogy bármennyire is igyekeznek, a mérleg csak azért sem akar kevesebbet mutatni. A Women's Health magazin összeszedte, vajon miket rontanak el a legtöbbször, amikor diétára kerül a sor, illetve hogy a kemény munka ellenére miért nem olvadnak le a kilók.

Az ünnepi feleslegtől nem is olyan könnyű megszabadulni

Az ünnepek alatt sokan nem figyelnek oda annyira a mértékletes étkezésre, így hajlamosak túl sokat és túl kalóriadús ételeket enni. Bár a legtöbben azzal nyugtatják magukat, hogy ők úgyis lemozogják, az esetek többségében azért ennél bonyolultabb a helyzet. Jamie Cooper Phd., a Texas Tech University táplálkozástudományi osztályának munkatársa szerint egyedül edzéssel az ünnepi bűnözéseket nem igazán lehet jóvátenni.

Izmosodik

Egy héten többször is lejár az edzőterembe, sőt még otthon is emelgeti a kézi súlyzókat, mégsem olvadnak le a kilók? Ne keseredjen el – főleg akkor, ha még látja is, hogy szálkásodik-, hiszen az izom nehezebb, mint a zsír, így könnyen lehet, hogy a mérleg nyelvének mozdulatlansága épp a kemény edzésének az eredménye! Ha erre azt mondja, hogy jó, akkor nem is akar inkább izmot építeni, akkor gondoljon arra, hogy az izmok működtetéséhez energia kell, több izoméhoz több energia, ami arra serkenti a szervezetét, hogy több kalóriát égessen - még akkor is, amikor épp nem mozog.

Ha kíváncsi, vajon eredményes-e az edzése, vegyen fel egy önre simuló farmert, és nézze meg, van-e hely a nadrág és a hasa között! Ha van, jó úton halad!

Nem annyira kritikus önmagával szemben

Ha valaki fogyókúrázik, akkor már az elején elhatározza, hogy mennyit fog mozogni és enni. De vajon tényleg pontosan be is tartja ezt? Tegye a szívére a kezét, és mondja azt, hogy ön bizony a diéta összes pontját betartja, és soha nem bűnözik, kicsit se! Ha önmagának bevallja, hogy bizony lecsúszik egy-egy tábla csoki, vagy negyedórával kevesebbet fut, az már fél siker, de ha nem, akkor ne csodálkozzon, ha nincs eredmény!

Először is nézze meg, milyen adagokat eszik, és hogy mit eszik-iszik a főétkezéseken kívül, ha pedig lemegy az edzőterembe, tényleg adjon bele mindent, és ne a tévét bámulja, miközben alibizik valamelyik gépen.

Túl sokáig űzi ugyanazt az edzéstervet

Az szép és jó dolog, ha szigorúan követ egy edzéstervet, de ha időről időre nem változtat rajta, akkor a fejlődés megáll. Így meglehet, hogy pár hónapja csak úgy röpültek le a kilók, ám ha állandóan ugyanazt végzi, akkor ez a tendencia megreked egy ponton. Dr. Will Aguila a Women's Health magazinnak elárulta, hogy ha az első naptól kezdve azonos gyakorlatokat csinál, akkor a szervezete egy idő után kevesebb kalóriát fog elégetni. Éppen ezért, ha úgy érzi, megragadt egy szinten, végezzen intervallum edzéseket, vagy iktasson be egy kis erősítést!

Léböjt kúrával akar fogyni

A léböjt kúra igencsak nagy népszerűségnek örvend, ám ez még nem jelenti sem azt, hogy egészséges, sem azt, hogy hosszú távon fogyaszt. Ugyanis meglehet, hogy rövid időn belül megszabadul így néhány kilótól, ám amint visszatér a megszokott kerékvágásba és normálisan eszik, újra vissza is jönnek. Röviden, nincs sok értelme kínoznia magát!

Állandóan a mérleget figyeli

Elhisszük, hogy nyomon szeretné követni súlyának alakulását, ám ne az határozza meg a napjait, hogy állandóan aggályosan ellenőrizgeti a dekákat. Helyette inkább fordítsa a figyelmét a helyes életmódra és a diétájára: így nem csak lelkileg lesz könnyebb az egész időszak, hanem sikeresebb is lesz a fogyókúrája!

Blogmustra