#ÉLETEM

97 éves, mégis hetente kétszer jár edzeni

2014. április 6., vasárnap 18:27

Ma túl fáradt vagyok/a főnököm túl sokat csesztetett/a kölykök leszívják minden energiámat/a tavaszi fáradtságról nem is beszélve, úgyhogy majd holnap, nem is, inkább jövő hétfőn megyek le az edzőterembe. Ismerős? Ha eddig csak abban volt jó, hogy megmagyarázza, miért nem jár edzeni, most szólunk: vége a lógásnak, megtaláltuk azt, aki személyes példájával érvénytelenít minden kamu indokot. Ednának hívják, Scottsdale-ben él, és 97 évesen is hetente kétszer jár edzeni, mert azt vallja, az ember nem hagyhatja elgyengülni magát.

Közel tízezer lájknál tartanak azok az Instagramra feltöltött videók, amiken az internet új sztárja, a 97 éves, Scottsdale-ben élő Edna látható edzés közben. Az nem derül ki, hogy a majd' százéves asszony mindig is ennyire aktív volt-e, de – mint személyi edzője, Anton Mackey a Today.com-nak elmondta –már közel tíz éve, hogy heti két alkalommal jár le a fitneszközpontba sportolni. „Nagyon inspiráló a többi sportolni vágyó számára, ráadásul mindenki híján van a motivációnak" – mondta Mackey, aki Edna korábbi edzőjével, Caitlin Turnerrel együtt már több videót közzétett az óvatosan, de rendszeresen mozgó idős hölgyről az Instagramon.

Akad olyan videó is, amin Edna az életbölcsességeit osztja meg. Az egyik ilyenben például arról kérdezték, szerinte mi az élet értelme. „Jelen kell lenni és hasznosnak, eredményesnek kell maradni, amennyire csak lehetséges ez" – felelte.

Edna amúgy nemcsak a testét tartja karban a heti két edzéssel: köztudott, hogy szellemi szintentartásban (és így az időskori demencia, azaz a szellemi hanyatlás ellen) is sokat segíthet a rendszeres sport, erősíti meg Edna pozitív példáját az Iowai Egyetem kutatócsoportjának egy korábbi, több mint száz kutatási eredmény kiértékelő tanulmánya. Mint az a Women's Health cikkéből kiderül, mind az erőnléti, mind a kardió edzés fejlesztheti az agyi aktivitást, ráadásul eltérő módon. Az előbbinél erősen kell koncentrálnunk a légzésre és arra, hogy kizárjuk a külső ingereket, így az leginkább az összpontosítást segíti, míg a kardió a folyamatos erőkifejtéssel a kognitív (megismerő) képességekre van jó hatással, amely révén könnyebben boldogulhatunk több, párhuzamos feladat elvégzésével és terveink megvalósításával. 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta