Lenyomja-e Lammily az anorexiás Barbie-t?

Zanza!

Gyerekkorunk kedvence, Barbie már régóta közellenség a pszichológusok – és sokak mások –körében, hiszen a szakemberek szerint nagyban hozzájárul a lányok és a nők testképzavaraihoz. A népszerű babáról már számtalanszor leírták, hogy alakja, ami kislányok milliói számára a követendő etalon, mennyire elrugaszkodott a valóságtól. Éppen ezért próbálják a gyártók időről időre megreformálni Barbie-t (erre jó példa például mellméretének változása az idők során), de valódi, drasztikus változást nem mertek végrehajtani rajta. Most azonban feltűnt a színen egy grafikus dizájner művész, Nickolay Lamm, aki az áttervezgetés helyett egyszerűen az alapoktól újratervezte az irreális testképű babát. Az eredmény egy sokkal realisztikusabb felépítésű változat, Lammily - de felveszi-e a versenyt a szőke ciklonnal?

baba

Lamm célja az egészséges, átlagos amerikai nő testalkatának leképezése volt, ezért amerikai egészségügyi intézmények adatait használta fel babája megalkotásához. Lammily névre keresztelt babája egy átlagos (de sportos testalkatú) 19 éves adottságaival rendelkezik: nincs szinte fehérre hidrogénezett sörénye, darázsdereka, szexéhes tekintete és sminkje sem. Helyette viszont van rendes, gömbölyű feneke és csípője, normális hosszúságú a lába és a nyaka, természetes árnyalatú a haja és illetve egészségesen kipárnázott hasa. Lammnek ugyan nincsenek tesztalanynak befogható lányai, de a CafeMom.com-nak adott interjújában azt mondta, unokahúgok és egyéb kiskorú nőrokonok tesztelésével és véleményei felhasználásával született meg Lammily végleges formája (akinek neve, épp a családi koprodukciót megörökítendő, lett Lamm és a család (family) szavak összeolvasztásából Lammily). A babát ugyanakkor nem anti-Barbie-nak szánja: szerinte ő csak felismerte, hogy létezik igény ilyen alkatú babákra is.

Barbie se volt mindig ugyanolyan

A Barbie baba az idők folyamán folyamatos átalakulásokon esett át, követve az épp aktuális divatirányzatokat - így aztán nem meglepő, hogy a kor leghíresebb divattervezői is rendszeresen terveztek neki. A mashable.com összeállításában például a legdrágább darabokat szedte össze, melyeket a Mattel (az eredeti Barbie-k gyártója) csak korlátozott darabszámban, különböző neves ruha-és ékszertervezőkkel együttműködve dobott piacra. Az eddigi legdrágább Stefano Canturi ausztrál ékszertervező rózsaszín és fehér gyémántjait viselő babája volt, melyért 302 ezer dollárt (ez több mint 68 millió forint) fizettek egy aukción.

Persze nem ez volt az egyetlen, amikor a Mattel újdonsággal állt elő, hiszen rendszeresen megalkotják Barbie celeb kiadásait is. Így vált apró plasztik babává többek között Marilyn Monroe, Robert Pattinson, Kristen Stewart, Jennifer Lopez vagy Jennifer Lawrence is.

 Nickolay Lamm a fastcoexist.com-nak elárulta, úgy érzi, projektje remek lehetőség arra, hogy a babák hassanak a fiatal lányokra – persze jó irányban, hiszen az egészséges életmódot, a hétköznapi öltözködést és a natúr sminkelést hirdetik. Nem hiába lett Lammily mottója a következő: „Az átlagos is lehet szép!”.

A Lammily piacra dobásához tervezőjének 95 ezer dollárra volt szüksége, amit egy közösségi finanszírozó oldalon tervezett összehozni 30 nap alatt. Arra viszont nem számított, hogy már az első nap összejön neki az összeg többszöröse, azóta pedig már közel 400 ezer dollárnál tart. Így aztán a babák a Lammily oldalon már előrendelhetőek, és előreláthatólag 2014 novemberében szállítják is őket.

Ön szerint jobb Lammily, mint a régi Barbie?

  • Jobb,mert valósághű, így nem zavarja össze a fiatalok testképét 1300
  • Mindkettő jó, hiszen nem ez befolyásolja a testképet 469
  • Nem jobb, mert túl unalmas 303
Blogmustra