7 dolog, amin változtasson a munkahelyén

A munkahelyükön sokan érezhetik úgy, hogy bár mindent beleadnak, az erőfeszítéseiket mégsem koronázza siker. Még mielőtt másokat kezdene okolni a kudarcaiért, érdemes pár apró dolgot megvizsgálnia, mert könnyen lehet, hogy olyan egyszerű okok állnak a probléma hátterében, amikről nem is gondolta volna. A chatelaine.com összeszedte, mikről kéne leszoknia, hogy sikeresebb legyen a munkában.

Nem egyértelműen fejezi ki magát 

Bár sokan használnak munkahelyükön szlenget, azonban ha lehet, ne essen túlzásokba, mert nem biztos, hogy mindenki érti. Ha nem azonos közegben mozognak, lehet, hogy a másik nem is érti pontosan, mit is kér tőle. Ráadásul, ha csak egy kisebb csoport ismeri a sajátos nyelvezetet, az könnyen klikkesedéshez vezethet, amit egy idő után már nehéz szétrobbantani, ez pedig erősen rombolhatja a csapatmunkát.

Nem készít jegyzeteket

Lehet, hogy alapjáraton összeszedett, de bárkinek lehetnek rosszabb napjai, szóval ha egy fontos értekezlet előtt áll, ahol önnek is fel kell szólalnia, a biztonság kedvéért írjon magának jó kis jegyzeteket. Ez azért hasznos, mert így egyrészt jól fel tudja építeni a mondanivalóját, másrészt puskázhat is a kis cetlikből, így biztosan nem hagy majd ki fontos részeket. Akkor is érdemes jegyzetelni, ha ön csak résztvevő, akármilyen unalmasak is tudnak lenni az értekezletek, van, hogy értelmes felvetés is születik, ami a későbbiekben jól jöhet a munkájához.

Nincs napi ütemterve

Önnek is ismerős az érzés, hogy már közeleg a munkaidő vége, de úgy érzi, alig haladt? Nos, igen, ha nem olyan a munkája, ahol az egyik napról a másikra kell elvégeznie a kiszabott feladatokat, hanem csak heti vagy havi terv alapján, nagyon könnyen kicsúszhatnak a dolgok a kezei közül. Éppen ezért, ha teheti, minden nap állítson össze egy listát, melyek azok a teendők, amelyket aznap feltétlen el kell végeznie. Ha igazán pontos akar lenni, akkor vegye hozzá minden részhez, hogy az kb. mennyi időt vesz majd igénybe, így az is rögtön kibukik, ha irreálisan sokat akarna vállalni, és csak frusztrálná magát, mikor nap végén még a felénél se jár.

Százszor is lecsekkolja az okostelefonját/privát mailjét/Facebookját

Amióta megjelentek az okostelefonok, szinte mindenkihez hozzánőttek. Bár sokan úgy gondolják, hogy ha valaki állandóan a telefonján lóg, az nyilván munkamániás és precíz, a valóság ma már inkább az, ha folyton az e-mail-jeit vagy az ismerősei Facebook-státuszait csekkolgatja, sokkal kevésbé tud a valódi feladatokra fókuszálni. Ráadásul, ha valaki egy értekezlet közben nyomkodja a kütyüjeit, az udvariatlanság is. Inkább szabjon ki magának pár fix időpontot, mikor néz rá a telefonjára, és aztán tartsa is magát hozzá.

Feltételezi, hogy a kollégái gondolatolvasók

Na igen, nem csak a munkahelyen, de a magánéletben sem jó, ha elvárja másoktól, hogy kitalálják, mit is szeretne valójában, amikor valami mást mond, vagy nem mond semmit. Például ha állandóan hajt és többet dolgozik, mint a többiek, ne higgye, hogy a főnöke ebből rögtön leveszi, hogy ön előléptetésre pályázik. Amennyiben jobb pozícióra fáj foga, jobb, ha egyenesen elmondja neki (itt a tipp arra, milyen főnöktípussal hogyan érthet szót legkönnyebben) és ha nemet mond, akkor legalább tudni fogja, itt az ideje elkezdeni kipofozni a CV-jét.

Halogat

Legyen szó egy kínos telefonról, vagy egy elkerülhetetlen, de kivédhetetlen találkozóról, mindig vannak olyan dolgok az ember életében, amiket halogat. És sajnos minél tovább odázza el őket, annál lehetetlenebbnek, megoldhatatlanabbnak és kényelmetlenebbnek tűnnek ezek a feladatok. Ha önnek is felhalmozódtak az ilyesféle dolgai, kezdje el szisztematikusan kitakarítani őket, megszabadulva ezzel egy kiadós stresszfaktortól. Készítsen listát, hogy mely napokon miket fog megcsinálni: nem kell túlvállalnia magát, elég egy napra egy kínos teendőt előirányozni, a lényeg, hogy tartsa be a saját maga szabta ütemtervet. Lehetőleg ezek legyenek az elsők, amiket elvégez aznap, és higgye el, ahogy halad előre a listán, sokkal könnyebb lesz!

Áldozatot játszik

Ha sokszor kapja magát azon, hogy olyanokat mond, mint hogy „Nem tudom megcsinálni” „Nincs más választásom”, akkor ideje változtatni a hozzáállásán és kicsit pozitívabbnak lenni. Minden problémának vannak megoldásai, de ha csak siránkozik, attól még nem oldódnak meg. Ha például új állást keres, ne sajnáltassa magát, hanem kezdje el aktívan keresgélni, írjon egy jó önéletrajzot, és kérjen ismerőseitől segítséget!

Oszd meg másokkal is!
Mustra