#ÉLETEM

8 egyszerű ok, ami miatt túl sokat eszik

2014. február 16., vasárnap 09:37

Az étkezések után úgy érzi, hogy majd' szétrobban? Nehezen mozog utána? Elnyomná az álom? És közben, hiába edz, egyre csak gyarapodik a súlya? Az elhízás komoly népbetegséggé vált, az emberek sokkal többet esznek annál, mint amennyi tápanyagra a szervezetüknek valójában szüksége lenne, azaz túleszik magukat.

Ha ön is gyakran érzi kényelmetlenül magát étkezés után, akkor ideje, hogy változtasson egy-két dolgon. Gondolkodjon el az étkezési szokásain, legyen őszinte magához, és ha úgy találja, hogy a Popsugaron összeszedett szokások között valamelyik meggátolja abban, hogy boldogabban üljön asztalhoz, és később persze boldogabban álljon fel tőle, akkor lépjen.

1. Kihagyja a reggelit

Egyre többen hagyják ki a reggelit azért, hogy néhány kalóriával kevesebbet fogyasszanak, a megspórolt kalóriák viszont megbosszulják magukat az ebédnél. A nélkülözött reggelit ugyanis sokan az ebéddel próbálják pótolni, ezért minden felfalnak, amit csak találnak. Szóval reggelizni már csak ezért is fontos. Az egészséges reggelik közé sorolják a joghurtokat, a rántottát, a gyümölcsöket és a müzliszeleteket, de állítólag még a kiadós angol reggelivel sem foghat mellé

2. Tévé vagy számítógép előtt eszik

Az emberek egyre lustábbak, egyre több időt töltenek a tévé előtt. Ez pedig nem csak azért lehet probléma, mert a mozgás vagy éppen az olvasás rovására teszik mindezt. A legtöbb ember túl is eszi magát, ha a tévé vagy a számítógép képernyője előtt étkezik. Ha valaki például azzal van elfoglalva, hogy milyen izgalmak történnek a kedvenc műsorában, nyilván kevesebb figyelmet fordít arra, hogy mennyire lakott jól. A kajaidőt tehát érdemes meghagyni a kajálásnak.

1150781 487102751384736 400071766 n

3. Összetéveszti a szomjúságot az éhséggel

Oké, elsőre akár hülyeségnek tűnhet, a jelenség viszont létezik. A cikk szerint sokan összetévesztik a szomjúságot az éhségérzettel. Ha valaki például nemrég fejezte be az étkezést, de még mindig nem érzi tele magát,fogadja meg Mara Z. Vitolins és Wake Forest, amerikai orvosok tanácsát. "Nehéz megkülönböztetni a két érzetet, tehát ilyen helyzetben igyon inkább vizet, várjon 20-30 percet, és kiderül, hogy valóban éhes volt-e."

4. Tartsa magát az elképzeléseihez

Ha olyan emberrel ül le enni, akinek nem kell vagy simán csak nem aggódik amiatt, hogy túlenné magát, akkor önre könnyen lehet, hogy igen nehéz feladat vár, hogy megtartsa mellette az egészséges adagokat. Ne hagyja elcsábítani magát! Ha elmennek mondjuk egy étterembe, hiába rendel valaki egy csomó mindent, és eszi degeszre magát a szeme láttára, ön próbáljon megmaradni annál a mennyiségnél, amit egészségesnek gondol.

5. Túl nagyok a tányérjai

Egy másik vélekedés szerint a tányérok mérete is befolyásolhatja, hogy mennyit fogyasztunk egy adott ételből. A Cornell Egyetemen el is nevezték már a jelenséget, de csak a kevéssé fantáziadús verziót tudtak kitalálni, az ún. „nagy tányér hibát". Itt nagyon egyszerű a trükk: minél nagyobb a tárnyér, annál kisebbnek tűnik az adag. Ebből eredően azt javasolják, szerezzen be kisebb tányérokat ahelyett, hogy teleszedné a nagyokat.

6. Soha nem nassol

Azt általánosan elterjedt nézet szerint minden nasi rossz, egészségtelen és hizlal, ám vannak olyan kivételes esetek, amikor kifejezetten ajánlott a fogyasztásuk. Edzés előtt és után például a legjobb élénkítők lehetnek, mert feltöltik a szervezetet azokkal a tápanyagokkal, amikre szüksége van. Egy-egy könnyebb harapnivaló, mint a pisztácia vagy a szárított gyümölcsök segíthetnek megelőzni azt is, hogy később túlegye magát.

7. Edzés után tömi magát

Ez persze összefügg az előző ponttal. Azt, hogy befejezett egy kemény edzést, soha ne használja indokként arra, hogy utána megérdemel egy hatalmas zabálást. Ha csak nincs ebéd- vagy vacsoraidő, egy átlagos edzés utáni étkezésnek kábé 150 kalória körül ajánlott lennie. Ilyen könnyű, edzés utáni étkezéshez egyébként tofuburgert, tojássalátát, halakat ajánlanak.

8. Érzelmi okok

Ön is étellel szereti vigasztalni magát? Nincs egyedül ezzel. Sokan hajlamosak gyorssegélyként keményen belakni, ha stresszes napjuk volt vagy ha különösen szomorúak valami miatt. Ne tegye! Természetesen ezzel is csak árt a szervezetének. Ha legközelebb is valami harapnivaló után szeretne nyúlni hasonló helyzetben, kérdezze meg magától, hogy valóban éhes-e. Nem tűnik hatalmas varázslatnak, de a cikk szerint sokat segíthet.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta