#ÉLETEM

A reklámok szerint kövér, büdös és ápolatlan volt a régi idők nője

2014. január 26., vasárnap 16:09

A Díványon rendszeresen foglalkozunk régi hirdetésekkel, amik lealacsonyítóan bánnak a nőkkel. Szerepeltek itt már korábban is szexista reklámok, összeszedtünk 10 olyat is, ami komplett hülyének nézte a nőket, és voltak olyanok is, amik egyszerűen csak semmibe vették őket. Egy Cynthia Petrovic nevű kaliforniai művész külön blogon gyűjti is őket, de most a Huffington Post  ásott elő újabb kemény darabokat, amik eddig nem kerültek az újságba. Újabb szexista reklámok következnek tehát, amikből kiderül, hogy a régi hirdetések szerint a nők egyszerűen sehogy se voltak jók: túl vékonyak voltak, túl testesek voltak, rossz volt a szaguk, sőt, annyira cikisek voltak, hogy még a saját férjüknek is szégyellnie kellett őket.

Amikor hízni kell

"Ha a férfiak ránézni se bírnak önre, olvassa el ezt" - utasít a reklám, ami arra biztatja a nőket, hogy szedjenek fel néhány kilót. "Lépjünk, jön a piszkafa" - menekülnek az első képen a férfiak. "Csont és bőr vagyok, a férfiak gyűlölik a látványomat is. Kipróbálom az extra vastartalmú élesztőt" - marcangolja magát a nő, aki szerencséjére egy újságban rálel a megoldásra. "Csodás vagy, mióta felszedtél pár kilót!" - udvarolják aztán körbe őt a harmadik képen a hímek, az élete tehát bizonyára egy csapásra megoldódott.

Amikor a nem tökéletes a ruhája

"Ilyen apróságok is bosszanthatnak egy férfit" - olvasható a hirdetésben. "Ő a tökéletes nő. Csinos és okos. Remekül táncol. Még főzni is tud. De mindent elront, hogy a kapcsoknál szétfeszül a ruhája! Gyorsan, valaki ismertesse meg vele a cipzárt!" - írják. Hát igen, hiába a csodás piknik, a szendvics, a tánctudás, egy férfi sem fogja elnézni azt a bűnös hanyagságot, ha barátnője nem kellően korszerű zármegoldással látja el a ruháját, szégyellje is magát az ilyen.

Megint az alakkal van baj

04

"Ilyen alakja nem lehet egy nőnek" - jelenti ki szemrehányóan a reklámszöveg az (amúgy gusztusos) körtére írva. "Ezért alkotta meg a Warner a Concentrate fűzőt és a Kis Cseles melltartót" - írják alatta vastagon szedett betűkkel. "Lányok, akiknek túl nagy feneketek van és túl keskeny vállatok, a Warner segíthet nektek átszabni az alakotokat!" A fehérneműk tehát, ahol elvileg kell, összefogják a nőket, ahol kell, kikerekítik. Hadd nézzenek már ki rendes emberhez méltóan.

És még a fejük se szabványforma

Az összeállítás egyik legbizarrabb hirdetése Max Factor csodaszerkezete, ami segít kielemezni az arc összes apró aszimetriáját, olyanokat is, amik szabad szemmel szinte észre sem vehetőek, hogy azután a kellő helyeken sminkkel korrigálva még tökéletesebb legyen a végeredmény. Ebben a reklámban is elhangzik persze, hogy Max Factor maga a hollywoodi celebek egyik leghíresebb szépségápolási szakértője, a szerkezetet pedig eredetileg azért találta ki, hogy segítse a sminkeseket.

Nem elég a szépség

A nőket hülyének és szerencsétlennek beállító hirdetések közül általában azok a legnyomasztóbbak és legdurvábbak, amik a nők illatára mennek rá. Itt van például ez a reklám, amin kipipálják, hogy oké, szép haja van, szép szeme van, a fogai is rendben, de mindez mit sem ér, ha nem a megfelelő illatot használja. Az sajnos nem derül ki, hogy pontosan milyen illatot hirdettek ezzel a reklámmal, de ha még ma is létezik a márka, most már talán hálásak is érte a reklámügynökségüknél, hogy ez titokban maradt. 

A rohadt rúzs teszi

Egy fiatal lány összetörve panaszkodik, hogy barátja már nem akarja többet megcsókolni, mert az ajkán a rúzs túlságosan vörös és összecsomósodik. Erre a barátnője azt javasolja neki, hogy használjon Tangee-t, ami nemcsak színváltós (emlékszik még valaki a Mystic rúzsra?), de selymesen sima, telt ajkakat is varázsol. Az utolsó kockán be is jelentkezik a férfi egy csókért, a nő pedig boldogan nyugtázhatja, hogy igen, annyit ér, amilyen a rúzsa.

Szégyen ez mindenkinek

slide 333724 3333289 free

Az egyik legerősebb reklám az összeállításban a Lux mosogatószeré, ugyanis itt a bűnösen hanyag nő nem csak önmagát sodorja kellemetlen helyzetbe, hanem még a férjére is szégyent hoz azzal, hogy száraz, érdes a kézbőre. A férfi szemrehányóan jegyzi meg, hogy kolléganője keze bezzeg nem ilyen csúnya, mint a feleségéé. "A férjére nézve is megalázó, ahogy a felesége keze a mosogatástól kinéz, a céges hosztesz szépséges kezeihez képest. Mindezt elkerülheti, ha Luxot használ" - zsarolja érzelmileg a hirdetés a háziasszonyokat. Azt már feltételezni sem merjük, hogy esetleg bármelyikük elkövette azt a hibát is, hogy nem hipót használt intim mosakodószerként, mert akkor tényleg csak magára vethet, ha ura a szép kezű kolléganőnél keres vigaszt. 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

STÍLER 4 ruhadarab, aminek nincs helye egy stílusos nő ruhatárában

A nagy őszi gardróbcsere remek alkalom arra, hogy megszabaduljunk néhány olyan holmitól, ami csak a megvásárlás pillanatában tűnt jó ötletnek. A divat változik, trendek jönnek-mennek, de biztos lehetsz benne, hogy a most következő cuccok nélkül igenis, lehet élni. Ráadásul egy magabiztos, stílusos életet.

KERTÉSZ Így gondozd ősszel a csónakorchidádat

Most, hogy ránk rúgta az ajtót az ősz, egyre jobban figyelünk a szobanövényekre. Az orchideák különösen népszerűek. ennek oka lehet különleges szépségük, szokatlan megjelenésük, vagy éppen az, hogy a meleg trópusi tájak hangulatát hozzák közel, ami télen különösen jóleső érzés.

OTTHONTÉRKÉP Elfogytak a zuglói garázsok

Fizetős övezetté vált a XIV. kerületben az Örs vezér tere és a Felvonulási tér környéke is. Ráadásul nem csak hétköznap, hanem szombat-vasárnap is. Gondoltuk, megnézzük, milyen a garázshelyzet a kerületben. Aztán koppantunk.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta