A reklámok szerint kövér, büdös és ápolatlan volt a régi idők nője

Zanza!

A Díványon rendszeresen foglalkozunk régi hirdetésekkel, amik lealacsonyítóan bánnak a nőkkel. Szerepeltek itt már korábban is szexista reklámok, összeszedtünk 10 olyat is, ami komplett hülyének nézte a nőket, és voltak olyanok is, amik egyszerűen csak semmibe vették őket. Egy Cynthia Petrovic nevű kaliforniai művész külön blogon gyűjti is őket, de most a Huffington Post  ásott elő újabb kemény darabokat, amik eddig nem kerültek az újságba. Újabb szexista reklámok következnek tehát, amikből kiderül, hogy a régi hirdetések szerint a nők egyszerűen sehogy se voltak jók: túl vékonyak voltak, túl testesek voltak, rossz volt a szaguk, sőt, annyira cikisek voltak, hogy még a saját férjüknek is szégyellnie kellett őket.

Amikor hízni kell

02

"Ha a férfiak ránézni se bírnak önre, olvassa el ezt" - utasít a reklám, ami arra biztatja a nőket, hogy szedjenek fel néhány kilót. "Lépjünk, jön a piszkafa" - menekülnek az első képen a férfiak. "Csont és bőr vagyok, a férfiak gyűlölik a látványomat is. Kipróbálom az extra vastartalmú élesztőt" - marcangolja magát a nő, aki szerencséjére egy újságban rálel a megoldásra. "Csodás vagy, mióta felszedtél pár kilót!" - udvarolják aztán körbe őt a harmadik képen a hímek, az élete tehát bizonyára egy csapásra megoldódott.

Amikor a nem tökéletes a ruhája

03

"Ilyen apróságok is bosszanthatnak egy férfit" - olvasható a hirdetésben. "Ő a tökéletes nő. Csinos és okos. Remekül táncol. Még főzni is tud. De mindent elront, hogy a kapcsoknál szétfeszül a ruhája! Gyorsan, valaki ismertesse meg vele a cipzárt!" - írják. Hát igen, hiába a csodás piknik, a szendvics, a tánctudás, egy férfi sem fogja elnézni azt a bűnös hanyagságot, ha barátnője nem kellően korszerű zármegoldással látja el a ruháját, szégyellje is magát az ilyen.

Megint az alakkal van baj

04

"Ilyen alakja nem lehet egy nőnek" - jelenti ki szemrehányóan a reklámszöveg az (amúgy gusztusos) körtére írva. "Ezért alkotta meg a Warner a Concentrate fűzőt és a Kis Cseles melltartót" - írják alatta vastagon szedett betűkkel. "Lányok, akiknek túl nagy feneketek van és túl keskeny vállatok, a Warner segíthet nektek átszabni az alakotokat!" A fehérneműk tehát, ahol elvileg kell, összefogják a nőket, ahol kell, kikerekítik. Hadd nézzenek már ki rendes emberhez méltóan.

És még a fejük se szabványforma

05

Az összeállítás egyik legbizarrabb hirdetése Max Factor csodaszerkezete, ami segít kielemezni az arc összes apró aszimetriáját, olyanokat is, amik szabad szemmel szinte észre sem vehetőek, hogy azután a kellő helyeken sminkkel korrigálva még tökéletesebb legyen a végeredmény. Ebben a reklámban is elhangzik persze, hogy Max Factor maga a hollywoodi celebek egyik leghíresebb szépségápolási szakértője, a szerkezetet pedig eredetileg azért találta ki, hogy segítse a sminkeseket.

Nem elég a szépség

07

A nőket hülyének és szerencsétlennek beállító hirdetések közül általában azok a legnyomasztóbbak és legdurvábbak, amik a nők illatára mennek rá. Itt van például ez a reklám, amin kipipálják, hogy oké, szép haja van, szép szeme van, a fogai is rendben, de mindez mit sem ér, ha nem a megfelelő illatot használja. Az sajnos nem derül ki, hogy pontosan milyen illatot hirdettek ezzel a reklámmal, de ha még ma is létezik a márka, most már talán hálásak is érte a reklámügynökségüknél, hogy ez titokban maradt. 

A rohadt rúzs teszi

08

Egy fiatal lány összetörve panaszkodik, hogy barátja már nem akarja többet megcsókolni, mert az ajkán a rúzs túlságosan vörös és összecsomósodik. Erre a barátnője azt javasolja neki, hogy használjon Tangee-t, ami nemcsak színváltós (emlékszik még valaki a Mystic rúzsra?), de selymesen sima, telt ajkakat is varázsol. Az utolsó kockán be is jelentkezik a férfi egy csókért, a nő pedig boldogan nyugtázhatja, hogy igen, annyit ér, amilyen a rúzsa.

Szégyen ez mindenkinek

slide 333724 3333289 free

Az egyik legerősebb reklám az összeállításban a Lux mosogatószeré, ugyanis itt a bűnösen hanyag nő nem csak önmagát sodorja kellemetlen helyzetbe, hanem még a férjére is szégyent hoz azzal, hogy száraz, érdes a kézbőre. A férfi szemrehányóan jegyzi meg, hogy kolléganője keze bezzeg nem ilyen csúnya, mint a feleségéé. "A férjére nézve is megalázó, ahogy a felesége keze a mosogatástól kinéz, a céges hosztesz szépséges kezeihez képest. Mindezt elkerülheti, ha Luxot használ" - zsarolja érzelmileg a hirdetés a háziasszonyokat. Azt már feltételezni sem merjük, hogy esetleg bármelyikük elkövette azt a hibát is, hogy nem hipót használt intim mosakodószerként, mert akkor tényleg csak magára vethet, ha ura a szép kezű kolléganőnél keres vigaszt. 

Blogmustra