#ÉLETEM

Fogyni és erősödni - tuti edzések a jó alakért

2013. december 11., szerda 22:07

Nem könnyű eligazodni a termek kínálatában, főleg ha nem tudjuk eldönteni, hogy izmosodnánk, fogynánk, vagy lehetőleg mindkettőt egyszerre. Bánkúti Gabriella személyi edző összegyűjtötte, melyik edzés mire jó, és mikor érjük el a legjobb eredményt.

Alakformáló órák: Minden edzőteremben megtalálhatjuk az aerobic órák repertoárnak királynőjét, az alakformáló tornát. Célja az esztétikus és arányos alak elérése minden izomcsoport átmozgatásával. Ezeknek az óratípusoknak a jellemzője az, hogy 60 (bizonyos esetekben 90) percben különböző eszközöket használva, de azonos pulzustartományban, közepes intenzitással végezzük az edzést. Kezdő szintű vendégek is nyugodtan kipróbálhatják, hiszen ez az aerobic órák első lépcsője. Hetente akár 4x is mehetünk.

Zsírégető órák: A második kedvenc óratípus. Az elnevezése, teljesen célratörő, hiszen ebben az óratípusban olyan gyakorlatokat, lépéskombinációkat végzünk, amely során a zsírégetéshez oxigén jelenléte szükséges. Azt is mondhatjuk, hogy ez az alakformáló órák magasabb szintje, tovább fejlesztett változata. Azt, hogy mikor kezdi a szervezetünk a zsírtartalékokat felhasználni, a pulzusszámunkból egy képlet segítségével tudjuk kiszámolni. A zsírégető tartomány az optimális pulzusszámot adja meg egy tól-ig sávban, és így számoljuk: (220-életkor)x0,65=zsírégető tartomány alsó határa, (220-életkor)x0,75=zsírégető tartomány felső határa.

A legjobb megoldás, ha egy pulzusmérő órával pulzusuk alakulását nyomon tudjuk követni. Hatékony óratípus azoknak, akik formálódni, fogyni szeretnének. Hetente 3x javasoljuk.

Harcművészeti és küzdősport elemeket tartalmazó órák: Ilyen a Spartan fighter tréning, Box, Ironbox, Kickbox, Aero-Kickbox, Fitfight, Capoiera. Ezek az óratípusok az aerobic alaplépéseit ötvözik a küzdősport elemeivel, ezzel változatos és dinamikus órát biztosítanak komplex erősítéssel és zsírégetéssel együtt. Erősebbé, feszesebbé tesznek, ráadásul a kondíciónkat, állóképességünket is fejlesztik. Alapjuk a High Intensity Tréning röviden HIT: azaz intervall tréning. Az edzések célja, hogy minél több munkát végezz rövid időn belül, így leszel gyorsabb és erősebb. Azoknak ajánljuk, akik az első 2 lépcsőn már túl vannak, erősítés, állóképesség fejlesztés a céljuk. Hetente 2x-3x javasoljuk.

Funkcionális tréningek: Ez a legújabb fitnesz őrület, de mégis sokan vannak, akik megijednek a szó hallatán, pedig a funkcionális tréning maga csak gyűjtőfogalom. Számos óratípus tartozik bele, ezért bárkinek ajánlott, hiszen sokoldalúan fejleszt, sokféle eszközt használ. A fitnesz piac nyitott erre a kategóriára, így egyre több olyan eszköz jelenik meg, amivel tágíthatjuk ezt a fogalmat. Kezdőknek szuper lehetőség az alapkondíció megszerzésére, erősítésre, alakformálásra, az un. CORE izmok megerősítésére. Élsportolóknak abszolút tökéletes kiegészítés lehet a sportági képességek fejlesztésére illetve koordinációjuk javítására. Ezen kívül a rehabilitáció alapja, kórházak a gyógytornában számos funkcionális eszközt használnak mozgáskoordináció javítására, a gerincoszlop megerősítésére, műtétek utáni rehabilitációban. Funkcionális tréningek például a TRX, G-flex, Cross-core, Kettlebell vagy Girja, saját testsúlyos gyakorlatok, köredzés. Hetente 2x-3x javasoljuk.

Body and Mind órák: Test és lélek harmóniája 60 percben, szerepben az alakformálás, kondíció megőrzés, nyújtások, lazítások, stressz oldás, relaxáció - minden, ami segít leküzdeni a feszített életritmusunk által okozott testi és lelki problémákat. Az edzések során nagy szerepe van a speciális légzéstechnikának. A mozdulatok lassúak, kecsesek. Mindenkinek csak javasolni tudjuk. Ide tartozik: Jóga, Pilates, Body Art, Tai Chi, Core Board, Spirals Hetente 2x-3x javasoljuk.

Bánkúti Gabriella

Bánkúti Gabriella Kaposváron született, édesanyja élsportoló volt. 13 évig atletizált, majd számos sportot kipróbált. Jane Fonda dereka és lába megbabonázta, így úgy döntött fitneszmodell lesz. Pár év alatt Magyar Bajnok, és Világbajnok is lett. 2007-óta tanít az IWI-ben,(International Wellness Institut), annak vezető tanárja. Felkészítő edzője a paraimpikonoknak, és utánpótlás nevelésben is ott van. Jelenleg a Bánkúti Team égisze alatt 40 versenyzője an. 2011-ben megkapta a legjobb funkcionális tréner címet. Jelenleg a Spartan Fighter és a Spratan Girja funkcionális tréningek masters trénere.
A legkedveltebb szakterülete az étkezés, táplálékkiegészítés. Kérdezne tőle? Ne tartsa magában!
 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

JEGYZETLAP Posztnyár szindróma

Ha csak sóhajtozunk, és utáljuk, hogy vége, egyre nyomorultabbul érezzük magunkat. Négy lépés, hogy a szeptembert is élvezni tudd!

STÍLER Netes szépségdilik: ezeknek ne dőlj be

Ha nem akarsz úgy kinézni, mint egy cirkuszból szabadult bohóc, ne a csodatévő appok képeinek higgy, hanem a tükörnek. Az ugyanis nem halványítja el a bőrhibákkal együtt a sminkedet is.

HOMÁR Fifikás, de bebukott parkolóteszt budán

Jó napot, miért büntetnek meg, ha még a fizetőövezet kezdetét jelző tábla előtt parkolok, a nem fizető zónában? Csak. Parkolócég, 12. kerületi módra.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta