no

Inna ön folyékony zsírt?

Elhízás elleni kampányoknak se szeri se száma, nem is csoda, hiszen a világ népességének nagy része túlsúlyos. Így hát érthető, hogy az egészségügyi szervezetek úgy próbálják felhívni az emberek figyelmét a problémára, ahogy csak tudják: a szent cél érdekében akár gusztustalansággal is.

drink

Világszerte probléma, hogy a népesség egyre nagyobb része esik az elhízott kategóriába. Az egészségügyi szervezetek többféle eszközzel próbálnak harcolni ellene, például volt, ahol betiltották a nagy kiszerelésű cukros üdítőket, Amerikában az FDA pedig felszólította az élelmiszeripart a transz zsírok fokozatos csökkentésére.

Azonban vannak, akik szerint nem a tiltások a legcélravezetőbbek, hanem inkább azt kéne elérni, hogy az embereknek ne is legyen igényük arra, hogy egészségtelen ételeket és italokat fogyasszanak. Ezt próbálja elérni az a hawaii kampány, amely a tizenéveseket célozza meg ezekkel a kifejezetten és direkt undorító képsorokkal.

A Rethink Your Drink ("gondold újra az italod") a sokat támadott, egészségtelen üdítőket, sport- és műitalokat veszi célkeresztbe. Az egész indíttatása egy 2012-es egészségügyi felmérés volt, amelyben 600 gyerek 93 százaléka ismerte el, hogy minden héten fogyaszt cukros üdítőket, és 48 százalékuk mondta azt, hogy ők bizony minden nap ilyet isznak.

Az üdítők elleni harc azonban az ezeket az italokat gyártó nagyvállalatoknak igen nagy érvágást jelentene, így komoly ellenkampányokba kezdtek. A Coca Cola például a Cap a Tap nevű kampánnyal, melyben arra ösztönzik az éttermek vezetőit, hogy ne szolgáljanak fel csapvizet a vendégeiknek, így azok majd minél több italt rendelnek (Miután nagy felháborodást keltett, az eredeti Coca Cola Solutions oldalról már eltávolították a felhívást, a fenti link is a Huffington Post screenshotjára mutat).

A fenti kampány Hawaii ellencsapása, ahol úgy döntöttek, marketing ellen marketinggel harcolnak, ráadásul a célcsoport bevonásával. Így jött létre a Rethink Your Drink kampánya, melyet a tinédzserek maguk terveztek: az üdítős palackokból zsírt vedelő alakok mellett a következő szöveg olvasható: “Don't drink yourself fat, Choose water instead” (ne idd magad dagadtra, helyette válassz vizet).

A kampányhoz persze reklámfilm is tartozik, ami 4 hónapon át az összes médiumon ment, ráadásul úgy tűnik, sikeresen. Egy ismételt felmérés során a megkérdezett diákok több mint a fele jelezte, hogy észrevették a hirdetéseket, és 54 százalékuk mondta, hogy hatásukra kevesebb cukros italt fogyasztottak. Ezen felbuzdulva a hawaii egészségügyi hatóságok újabb kampányt terveznek, cél, hogy a fiatalok 100 százalékát elérjék.

A magyaroknál sem jobb a helyzet

Elhízás tekintetében sajnos a magyok sem állnak valami fényesen. A legfrissebb Szinapszis felmérésből ugyanis kiderült, hogy minden második felnőtt elhízott, 20 százalékuk pedig már az erősen túlsúlyos kategóriába esik. A 26 év alattiak 22 százalékán van súlyfelesleg, a 45 év felettieknél pedig ez már 65 százalék.

Oszd meg másokkal is!
no
Mustra