Három mount everestnyi melltartót vettek a kínaiak egyetlen nap alatt

Zanza!

A kínai szinglinap lett a világ egyik legnagyobb üzlete. A november tizenegyedikén tartott, nem hivatalos ünnepen hatalmas árkedvezményeket adnak a cégek, így mindenki eszét vesztve vásárolgat. A New York Times cikke szerint a legnagyobb kínai online áruház, az Alibaba majdnem hatmilliárd dolláros forgalmat bonyolított ez alatt az egyetlen nap alatt: 402 millióan látogatták a honlapját, ami több mint a kínai felnőtt lakosság harmada.

Ilyenkor mindig nagyon mennek a pasipárnák, a cuki kapucnis pulcsik, rengeteg bort is vettek, és 1,6 millió melltartót, amik egymásra téve háromszor magasabbak lennének mint a Mount Everest. Fogyott emellett kétmillió alsógatya is, amik biztos jól jönnek majd a másik slágertermék, a vietnami házastárskereső utak során.

187655164
Fotó: Chinafotopress

A szinglinap nem régi hagyomány, csak az utóbbi években vált ekkora ünneppé, a története a kilencvenes évekre nyúlik vissza. Az első szinglinapokat az egyetemeken szervezték, annak a generációnak sikerült mostanra ennyire kiterjesztenie. A vásárláson kívül a kínai egyedülállók ilyenkor általában közös partikat szerveznek, karaokéznak, ami lényegesen jobb módszer az ismerkedésre, mint otthon kattintgatni az árkedvezményekkel csábító webáruházakban.

Nem véletlen, hogy a szinglinap ekkora forgalmat generál, Kínában rengeteg egyedülálló férfi van, köszönhetően annak, hogy ott a fiúgyerekeket tartják a fontosabbnak a családokban, és annak, hogy ebből a tradícióból az elmúlt évtizedekben valóságos társadalmi katasztrófát csinált a kormány egykés családpolitikája. Ahogy Quartz írja, ennek köszönhetően most 50-60 millió olyan férfi van Kínában, aki valószínűleg soha nem talál majd párt magának. A dologba nem nyugszanak bele, az egyedülálló férfiak közösségi módszereket is igénybevesznek a társkeresésre, ilyen például a Segíts a Lakótársadnak Találni Valakit! kampány.

156293830
Fotó: Chinafotopress

Itt valamit hülyén csinálnak

Hiába van egyébként ekkora túlkínálat kínai fiúkból, a Business Insider szerint a nők mégsincsenek könnyű helyzetben, ha megfelelő, kedves, érzékeny fiút szeretnének találni maguknak, akinek még remek állása is van (persze, ilyen gonddal valószínűleg sokan küzdenek szerte a világban). Így is meglepő a kamubarát-szolgáltatás létezése, ami arra alapul, hogy időnként a lányoknak csak be kell mutatniuk valakit a családnak, így aztán bérelnek maguknak egy álpasit.

A Shanghai Daily-ben megszólaló, 27 éves Matthew Fan két éve kezdte el kiadni magát, és szinglinapon és újévkor mindig kapkodnak érte. Most ugyan ő is egyedülálló, de volt olyan barátnője, aki nem is tudott arról, hogy időnként elugrott barátot alakítani. Az ő napi díja 131 dollár, azaz majdnem 30 ezer forint.

Blogmustra