Eddzen otthon ásványvizes palackkal, törölközővel, vagy papírtányérokkal!

Zanza!

Felbuzdulva azon, hogy a Refinery29 szerint akár az amerikai női magazinok igen vaskos szeptemberi számaival is lehet gyakorlatokat végezni, megpróbáltunk utánajárni, milyen tárgyak vannak még otthon, ha éppen nincs kéznél egy súlyzó, vagy hasonló eszköz. Vagy egy szeptemberi Vogue.

Ismeretségi körünkben például van, aki vizespalackot használ kézi súlyzók helyett. „Ha a vízzel teli palackot túl könnyűnek találjuk akkor pedig homokot. Ha a gyerekkel készítjük el, ez még egy jó program is lehet!” – ajánlotta a Díványnak Bánkuti Gabriella személyi edző és fitneszoktató, aki viccesen hozzátette: mosógépet azért senki ne emelgessen. Amerikai kollégája Marjie Gilliam szerint palack helyett PVC csöveket is használhatunk, amelyet szintén vízzel vagy homokkal érdemes megtölteni, mások pedig azt javasolták, hogy súlyok helyett konzerveket kapjunk a kezünkbe.

Tapasztalataink szerint a DIY súlyzók mellett nagyon hasznos tud lenni akár egy szék is, ami magasított steppadként is működik, sőt, hátsó tolódzkodáshoz is remek segítség. A FitSugar szerint persze nemcsak az ülőalkalmatosságok segíthetnek formába hozni magunkat, jó, ha van otthon egy kis szabad falfelület is, sőt, Madonna edzője, Nicole Winhoffer elárulta, gumiszalag helyett akár egy egyszerű törülközőt is megteszi.

Az internet egyébként tényleg jó lelőhelye az elképesztő gyakorlatoknak, álmainkban sem gondoltuk volna például, hogy papírtányérokat is fel lehet használni edzésre, pedig igen. És persze ott vannak azok, akik szerint a takarításnál nem is kell jobb edzés, persze csak akkor, ha nem a szokványos módon végezzük el a feladatokat. Madison James atlantai rádiós, egykori kosárlabdázó a mellékelt videón például azt mutatja be, mire jó még a seprű vagy partvis.

Szakértőnk megerősítette, hogy rengeteg anyag van fent a Youtube-on és egyéb oldalakon, melyek közt biztos, hogy mindenki talál kedvére való gyakorlatot. „Ha pedig már jártunk hasonló eszközös órára és helyesen elsajátítottuk a technikát, akkor otthon is le tudjuk helyesen képezni!”

Bánkuti Gabriellának természetesen megmutattuk a Vogue magazinnal edző gyakornok videóját is: „Vicces. Az emberekkel sok mindent meg akarnak vetetni. Egy szép pofival, egy hírességgel sok mindent el lehet adni, de egy olyan ember, aki sose mozgott, maradjon az alap dolgoknál és a saját testsúlyos gyakorlatoknál, kicsi kézi súlyzóknál, amik kevésbé balesetveszélyesek. Nem kell hókuszpókusz ahhoz, hogy mozogjunk, egyszerűen a döntés kell hozzá, és fel kell állni, el kell kezdeni.”

És persze folytatni is kell. Bánkuti Gabriella szerint sajnos nagyon kevesen vannak, akik az otthonra vett eszközöket tartósan tényleg használni is fogják. „Hány szobabicikli tűnik el a ráteregetett nedves ruhák alatt? Az edzőterem látogatása túlmutat az otthoni edzésen, hiszen ott hatékonyan, célorientáltan tudjuk megdolgoztatni több szögből, több fajta technikával, eszközzel az izmainkat!” – nyilatkozta a személyi edző.

Ha mégis be akarunk szerezni pár eszközt otthonra, akkor ő a következőket ajánlja: gumiszalag, fitball labda, kézi súlyzók, lábsúly, ugrálókötél. „Talán ezek a legolcsóbbak és a leghatékonyabbak, de csak rövid ideig!” – tette hozzá.  Ezekről egy korábbi cikkünkben már meg is emlékeztünk, amit itt olvashat el!

Blogmustra