Fusson, vagy gyalogoljon, ha fogyni akar?

Zanza!

Azt már tudjuk, hogy a kardió edzésekkel ég a legjobban a zsír, azonban megoszlanak a vélemények arról, hogy a gyaloglással, vagy futással érhető el jobb és tartósabb eredmény. Ön is úgy gondolja, a futás azért nyerő, mert több kalóriát használ fel hozzá a szervezet? Téved.

James Fell, a chatelaine.com fitness szakértője szerint bár tény, hogy a futással több kalóriát lehet elégetni, viszont a súlyvesztés mindig azon áll vagy bukik, hogy mennyi kalóriát is vesz magához az illető a nap folyamán. Sokan azt hiszik, hogy a futás azért hatásosabb, mivel több energiától szabadulhatunk meg közben, pedig valójában azért, mert intenzívebb maga a mozgás, így utána a szervezet kevesebb ételt kíván.

A The Journal of Obesity tanulmánya szerint azok, akik gyalogolnak, átlagosan 50 kalóriával többet fogyasztanak, mint amennyit elégetnek, a futók viszont 200 kalóriával kevesebbet – így nem csoda, hogy gyorsabban fogynak, ráadásul még tovább is meg tudják tartani az elért súlyukat.

Hogy ez miért van, azt pontosan nem tudni, ám van rá néhány teória. Az egyik az, hogy az intenzívebb edzés során a szervezet elsődleges feladata az, hogy minél több oxigént tudjon eljuttatni az izmokba. Ezt pedig az emésztőrendszertől vonja el, így a gyomor úgy érzi, hogy nincs szüksége jelenleg táplálékra.

A fitness edző szerint persze nagyon hatásos a gyaloglás is, és mindenkinek többet kéne űznie, azonban a futásnak tagadhatatlan előnyei vannak. Ilyen például az, hogy javítja az agyi aktivitást – pl. az úgynevezett „végrehajtó funkciókat”, mint pl. a döntéshozatalt –, ráadásul erősíti a mentális egészséget is, mivel az intenzív mozgás kemény szellemi igénybevételt is jelent. És ugyebár, ha mentálisan erős valaki, akkor jobban ellen tud állni a csokoládé és a sütemények csábításának, illetve nagyobb lesz a kitartása fogyókúrázáskor is.

Mindemellett azért is hasznos, ha valaki el kezd futni, mert egy idő után az ételekre nem csupán élvezeti cikként, de egyfajta üzemanyagforrásként fog tekinteni, így többször is meggondolja, mi mindent vesz magához. Így aztán egyre inkább oda fog figyelni arra is, hogy a lehető legegészségesebb táplálékokat fogyassza, amelyekkel bírja az edzéseket.

Blogmustra