6 tipp, hogy ne utálja a munkahelyét

Zanza!

Egy munkahelyen dolgozni mindig is jár valamennyi feszültséggel, főleg akkor, ha másokkal kell együttműködnie. Konfliktusok mindig is voltak és lesznek is ilyenkor, nem mindegy azonban, hogyan kezeli őket, a végeredmény ugyanis nagyban kihathat a kedvére, sőt a teljesítményére is. A Huffington Post összeszedte, mik azok az aranyszabályok, amikkel megkönnyítheti a saját dolgát.

Mondja ki, ami bántja

Az első és legfontosabb, hogy ha van valami, ami bosszantja önt, akkor jelezze, és ne tartsa magában a feszültséget: a harag enélkül csak gyűlik és gyűlik, végül robban. Ez a tanács vonatkozik a kollégákkal és a főnökkel való nézeteltérésre egyaránt. Bár a felettesükkel legtöbben nem mernek konfrontálódni, van, hogy mégis szükséges. Ha például rendszeresen késő esténként kap tőle email-eket, és ez frusztrálja önt - mert úgy érzi, kötelessége rájuk válaszolni -, akkor érdemes ezt szóvá tenni neki. Lehet, hogy kiderül, ő nem is várja el az azonnali választ, csak azért ír olyankor, mert este, nyugalomban jobban szeret leveleket írni.

Ne kapja fel azonnal a vizet

Sokszor, sokakkal megesik, hogy írnak egy e-mailt a kollégájuknak, akkor pedig az nem válaszol azonnal, rögtön felhúzza magát. Ilyenkor úgy érezheti, hogy kérdése, vagy a véleménye nem számít a másik félnek, mielőtt még azonban vérig sértődne, próbálja meg átgondolni, miért is nem írhat vissza a címzett. Ennek ugyanis több oka lehet, kezdve azzal, hogy benyelte a levelét egy spamszűrő, vagy hogy egyszerűen annyit levele van, hogy véletlenül átsiklott rajta. Sőt, még az is lehet, hogy önnek nem sikerült átküldenie sikeresen az emailt. A lényeg, hogy mielőtt nekiesne a másiknak, kérdezzen rá nyugodtan, megkapta-e az üzenetet!

Ne vegye át mások problémáit, érzelmeit

Egy munkahelyen természetes, hogy az ott dolgozók közt olykor-olykor fellékpnek feszültségek, súrlódások - persze azok között is, akiket ön alapjáraton kedvel. Bár csábító, amikor valaki panaszkodik, hogy ön is beszálljon, de próbáljon meg belőle kimaradni. Például ha az egyik munkatársa el kezdi szidni a főnököt, akkor előbb-utóbb azon kaphatja magát, hogy önnek is egyre inkább ellenszenvesebbé válik, habár előtte semmi problémája nem volt az adott személlyel. Ez könnyen ahhoz vezethet, hogy nem fogja magát már jól érezni, mivel ezek a negatív érzelmek rossz légkört teremtenek. Persze ez nem azt jelenti, hogy ne hallgassa meg és érezze át mások problémáit, de ne feledje, nem tudhatja a teljes történetet, így nem is ítélkezhet.

Használja a juttatásokat

Vannak olyan munkahelyek, ahol az alkalmazottak valamilyen juttatási csomagot kapnak. Ez nagy segítség, azonban sokan nem tudják, hogy többféle közül lehet választani, tehát nem muszáj arra tennie a voksát, amire a többiek. Tehát járjon utána, mert lehet, hogy tudna olyat választani, amire tényleg nagy szüksége van!

Köszönje meg a segítséget

Ez egyértelműnek tűnhet, mégis rengetegen vannak, akik természetesnek veszik a segítséget, így a dolog hála része elmarad. Ne tartozzon ön is közéjük: ha valaki tényleg megkönnyítette a munkáját, akkor ne feledje megköszönni! Ezzel nem csak örömet okoz a másiknak, hanem javíthatja munkahelyi kapcsolatait is.

Tudja, hol van a tűréshatára

Igen, sajnos a legtöbb munka kisebb-nagyobb stresszel jár, ezen nincs mit szépíteni. Ráadásul még rengeteg kompromisszumot is kell kötni. Azonban ha valamit már nagyon nem visel el, akkor érdemes elgondolkodnia azon, hogy vajon jobb-e még tűrni, vagy esetleg változtatni. Persze itt nem kell egyből a munkahelyváltásra gondolni, hanem apróbb dolgokra. Például ha az iroda túlságosan messze van az otthonától, akkor megbeszélheti a főnökével, hogy ne kelljen minden nap bejárnia – persze, ha ez egoldható-, hanem dolgozhat-e otthonról. De gondolhat olyan kompromisszumra is, hogy keres egy olyan munkát, amit nagyon szeret, ám elvállalja kevesebb fizetésért. Önnek kell eldönteni, mik azok, amikről hajlandó lemondani.

Blogmustra