#ÉLETEM

Hogyan teheti jobbá a reggeleit?

2013. szeptember 9., hétfő 07:30

A reggeli ébredések általában a napok leggyűlöltebb pillanatai közé tartoznak, valószínűleg mindenki utálja az ébresztő hangját, és azt, hogy a lehetőségekhez képest gyorsan össze kell kapnia magát. A Huffington Post az olvasói segítségét kérte, hogy összeállíthassák, milyen apró változtatásokkal tudnák elviselhetőbbé, és hatékonyabbá tenni a reggeleket. A listából több dologgal mi is foglalkoztunk már, nézze át, hogy mire jutott az internet hatalmas kútfeje, és ebből miket tudna hasznosítani a reggeleiben. Ha önnek is vannak tuti tippjei, írja meg erre a címre!

1. Reggelizzen

Mostanában megdőlni látszik a régi elmélet, hogy úgy kell reggelizni, mint egy királynak. Az egyik indok, hogy ez csak az élelmiszeripari cégek egyik összeesküvése, a másik, hogy minek tömje magát (legalábbis felnőttként), ha egyszerűen nem kívánja az ételt. A dologban lehet igazság, abból azért még soha nem volt baj, ha összeüt egy könnyű rántottát, és akkor nem kell ökölben lévő gyomorral várnia az ebédet, amíg a kollégái is megéheznek.

2. Előző este fussa át a teendőket

Érdemes lehet átfutni a másnapi teendőket, mert egyrészt felkészültebbnek érezheti magát, és nem  (vagy kevésbé) nyomasztják az elkövetkezendő tennivalói, ezalatt pedig simán alkalmazhat különböző feszültséglevezető technikákat egy bögre meleg tej ivástól a forró fürdőig. Az adott nap eseményei elég, ha visszatérnek. Másrészt nem kell reggel amiatt kapkodnia, hogy átgondolja, mire készüljön, mik tornyosulnak még maga előtt.

3. Készítse elő a dolgait

Ha átfutotta a teendőit, akkor előbb-utóbb valószínűleg akaratlanul is előkészíti egy-két dolgot: előszedi a másnap fontos iratokat, netán kikészít egy-két ruhadarabot, gondol esetleg arra is, hogy mit fog másnap (legalább) reggelire enni. ezzel pedig fontos perceket nyerhet a reggeli készülődés során. Ha az ébredés időpontja berögzült volna, akkor a kapkodás helyett reggelente lehetősége lesz egy kicsit relaxálni is.

4. Hallgasson zenét lazításként

Azt javasolják, hogy sétáljon munka előtt, hogy kitisztítse a fejét. Sétálni kétségtelenül remek dolog, de relaxáláshoz megteszi éppenséggel a zenehallgatás is, illetve egy-két nyújtó- vagy tornagyakorlat. A zenehallgatással kellemes élményeket idézhet fel, amik kikapcsolhatját, ha mellé pedig elvégez egy-két úgynevezett ballisztikus, nagy karkörzést is, akkor már is egészen sokat tett azért, hogy a lehető legüdébben vágjon a napnak.

5. Kelljen fel baromi korán

Ajánlja félig-meddig komolyan a Huffignton Post. Ez ugyanis olyan sikeres emberek egyik titka - legalábbis állításuk szerint -, mint Barack Obama, aki igyekszik minden reggel edzeni, Anna Wintour, a Vogue főszerkesztője, aki háromnegyed hatkor már teniszezni szokott és Robert Iger, a Disney vezérigazgatója, aki már reggel fél ötkor egy klubban edzeget. Ehhez pedig az kell, hogy korán lefeküdjenek. Iger például alig néz tévét.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta