Hogyan teheti jobbá a reggeleit?

Zanza!

A reggeli ébredések általában a napok leggyűlöltebb pillanatai közé tartoznak, valószínűleg mindenki utálja az ébresztő hangját, és azt, hogy a lehetőségekhez képest gyorsan össze kell kapnia magát. A Huffington Post az olvasói segítségét kérte, hogy összeállíthassák, milyen apró változtatásokkal tudnák elviselhetőbbé, és hatékonyabbá tenni a reggeleket. A listából több dologgal mi is foglalkoztunk már, nézze át, hogy mire jutott az internet hatalmas kútfeje, és ebből miket tudna hasznosítani a reggeleiben. Ha önnek is vannak tuti tippjei, írja meg erre a címre!

1. Reggelizzen

Mostanában megdőlni látszik a régi elmélet, hogy úgy kell reggelizni, mint egy királynak. Az egyik indok, hogy ez csak az élelmiszeripari cégek egyik összeesküvése, a másik, hogy minek tömje magát (legalábbis felnőttként), ha egyszerűen nem kívánja az ételt. A dologban lehet igazság, abból azért még soha nem volt baj, ha összeüt egy könnyű rántottát, és akkor nem kell ökölben lévő gyomorral várnia az ebédet, amíg a kollégái is megéheznek.

shutterstock 71110201

2. Előző este fussa át a teendőket

Érdemes lehet átfutni a másnapi teendőket, mert egyrészt felkészültebbnek érezheti magát, és nem  (vagy kevésbé) nyomasztják az elkövetkezendő tennivalói, ezalatt pedig simán alkalmazhat különböző feszültséglevezető technikákat egy bögre meleg tej ivástól a forró fürdőig. Az adott nap eseményei elég, ha visszatérnek. Másrészt nem kell reggel amiatt kapkodnia, hogy átgondolja, mire készüljön, mik tornyosulnak még maga előtt.

3. Készítse elő a dolgait

Ha átfutotta a teendőit, akkor előbb-utóbb valószínűleg akaratlanul is előkészíti egy-két dolgot: előszedi a másnap fontos iratokat, netán kikészít egy-két ruhadarabot, gondol esetleg arra is, hogy mit fog másnap (legalább) reggelire enni. ezzel pedig fontos perceket nyerhet a reggeli készülődés során. Ha az ébredés időpontja berögzült volna, akkor a kapkodás helyett reggelente lehetősége lesz egy kicsit relaxálni is.

4. Hallgasson zenét lazításként

Azt javasolják, hogy sétáljon munka előtt, hogy kitisztítse a fejét. Sétálni kétségtelenül remek dolog, de relaxáláshoz megteszi éppenséggel a zenehallgatás is, illetve egy-két nyújtó- vagy tornagyakorlat. A zenehallgatással kellemes élményeket idézhet fel, amik kikapcsolhatját, ha mellé pedig elvégez egy-két úgynevezett ballisztikus, nagy karkörzést is, akkor már is egészen sokat tett azért, hogy a lehető legüdébben vágjon a napnak.

shutterstock 89775811

5. Kelljen fel baromi korán

Ajánlja félig-meddig komolyan a Huffignton Post. Ez ugyanis olyan sikeres emberek egyik titka - legalábbis állításuk szerint -, mint Barack Obama, aki igyekszik minden reggel edzeni, Anna Wintour, a Vogue főszerkesztője, aki háromnegyed hatkor már teniszezni szokott és Robert Iger, a Disney vezérigazgatója, aki már reggel fél ötkor egy klubban edzeget. Ehhez pedig az kell, hogy korán lefeküdjenek. Iger például alig néz tévét.

Blogmustra