14 tipp az egészséges körmökért

Zanza!

A szép kéz ugyanúgy az ápolt külső része, mint a frizura, az arc vagy az öltözék. Össze is gyűjtöttük azokat a tanácsokat, amelyek segíthetnek ebben. Részletek a hajtás után!

1. Ne reszeljen összevissza! A témával foglalkozó cikkek szerint nem mindegy, hogyan reszeljük a körmeinket, az előre-hátra megoldás például kerülendő, inkább egy irányba mozgassuk a reszelőt a sarkoktól befelé. Ha lehet, akkor kerüljük a fémes körömreszelőket. Szerencsére így is van bőven miből választani. A szakértők szerint egyébként mindig kell, hogy legyen nálunk egy reszelő vész esetére, így meg tudjuk akadályozni, hogy tovább romoljon a helyzet.

2. Tilos a körömrágás! Ezt ugye nem kell magyarázni. Egy gond van csak, nem is olyan könnyű megszabadulni ettől a szokástól. Egyeseknek segít az, ha keserű körömlakkot használnak vagy műkörmöt csináltatnak, és ahogyan azt korábbi cikkünkben is írtuk, rágógumival is lefoglalhatjuk magunkat, és ha már semmi nem segít, akkor pszichológus segítségét is kérhetjük.

3. A köröm nem eszköz! Nehéz megállni, hogy ne használjuk a körmeinket néha olyan feladatokhoz, mint például egy csomag felbontása vagy egy odaszáradt folt levakarása, pedig muszáj ellenállni a kísértésnek, ha hosszú és egészséges körmöket szeretnénk.

4. Nincs kapargatás! A lepattogzott, elkopott körömlakkot nem szabad leszedegetni, lekaparni, rétegekben lefejteni, mert ezzel is ártunk a körömlemeznek, és a körömágybőr sem örül, ha a felesleget ily módon távolítjuk el, ahelyett, hogy lemosóba mártanánk egy fülpiszkálót, és azzal tüntetnénk el ügyetlenségünk nyomait. Marad a hagyományos módszer, bár ennek is megvannak a hátrányai.

165446941
Fotó: Tara Walton / Europress / Getty

5. Óvatosan a körömlakklemosókkal! Bár most már főként acetonmentes termékeket lehet kapni, vannak, akiknél ezek is szárítják a körmöket. Persze valahogy mindenképpen meg kell szabadulni a lakkoktól, így nem marad más lehetőség, mindenképpen kenjünk fel egy alapozó réteget, főleg, ha a sötétebb árnyalatú lakkokat kedveljük jobban.

6. Ápolni, ápolni, ápolni! Nemcsak a körömre kell odafigyelni, hanem a kutikulára, vagyis a körömágyra, a köröm tövénél húzódó, vékony bőrcsíkra is. A legjobb, ha lefekvés előtt valamilyen tápláló krémmel vagy olajjal bekenjük a területet, majd ujjbeggyel belemasszírozzuk a bőrbe. Ezzel a vérkeringést is serkentjük, ami jót tesz a növekedésnek.

7. Nem tépked, vág és rág! Akárcsak a körmöt, ezt a vékony bőrcsíkot sem szabad sem rágni, sem tépkedni, mert egyrészt nem néz ki jól, másrészt így nagyobb a fertőzésveszély. Sőt, van, aki azt tanácsolja, hogy még ollóval se essünk neki, hanem ezt is bízzuk inkább egy szakemberre. Ha nagyon nem bírunk magunkkal, akkor persze próbálkozhatunk körömágybőr-eltávolító krémekkel és zselékkel.

8. Ne lustálkodja el a manikűrt! A szakemberek szerint hetente egyszer mindenképpen kell egy kis időt szánni a manikűrözésre, akár mi magunk csináljuk, akár egy profira bízzuk.

9. Ne féljen a gumikesztyűtől! Nem mindenki szeret kesztyűben takarítani és mosogatni, pedig a kezünk meghálálja, ha nem érintkezik annyi vízzel és tisztítószerrel. Azzal is sokat segítünk a helyzeten, ha minden kézmosás után hidratáló krémet használunk - írja a sallybeauty.com. Persze olyat, ami gyorsan beszívódik, mert hát az idő drága.

10. Óvatosan a kézfertőtlenítővel! Lehet, hogy úgy gondoljuk, a kézfertőtlenítő krémek és zselék használatával mindent megtettünk az egészségünk érdekében, de ez nem egészen igaz.  Ezek a termékek ugyanis nagyon szárítják a kezet, ezért jobb, ha a körmökkel egyáltalán nem is érintkezik.

11. Figyeljünk a jelekre! Ha a köröm elszíneződik, megvastagszik, megváltozik a formája, elválik a körömágytól, a körömágy bedagad, fáj, vörös lesz, akkor érdemes elmenni egy szakemberhez és kikérni a véleményét - olvasható a Mayo Klinika oldalán.

12. Egyen rendesen! Dr. Ava Shamban bőrgyógyász a Huffington Post vonatkozó anyagában kifejtette, az sem mindegy, hogy mit eszünk. Mivel a körmöt egy keratin nevű fehérje alkotja, ezért értelemszerűen a fehérjében gazdag táplálék a nyerő, és a pulykahústól kezdve a halakon át a spenótig minden jöhet. Emellett persze arra is ügyelni kell, hogy megfelelő mennyiségű A- és B-vitamint, valamint biotint, kalciumot, cinket és vasat vigyünk be a szervezetünkbe. A megfelelő helyeken természetesen lehet kapni olyan kapszulákat és tablettákat, amelyeket direkt azoknak fejlesztettek ki, akik szebb körmöket szeretnének.  És persze igyunk elég vizet!

tk3s 20030417 sha r11 674
Fotó: Mario Ruiz

13. A meleg jót tesz! A köröm melegben állítólag sokkal gyorsabban nő, mint hidegben, ezért nyáron ugye eleve könnyebb dolgunk van. Sőt, a BubzBeauty szerzője azt állítja, a rendszeres forró fürdő is jótékony hatással bír a körömnövekedésre, igaz, ez viszont a bőrnek nem tesz olyan jót.

14. Nyissa ki a hűtőt! Ha valamiért már unjuk a kézkrémeket, akkor nyugodtan áztathatjuk egy kicsit az ujjainkat egy kis olívaolajban, sőt egy kis meleg tej és citromlé keverékébe is.  Van, aki úgy véli, hogy a fokhagyma is áldásos hatással bír, nem kell mást tenni, csak egy félbevágott gerezdet vagy némi pasztát a körömre helyezni, majd megdörzsölni vele, hogy a benne lévő anyagok fel tudjanak szívódni - írja a 7beautytips.com

Blogmustra