Méregtelenítés lustáknak a karácsonyi pörgésben

Zanza!

Itt a karácsony és a szilveszter, amelyek nem pont a könnyű ételekről és visszafogott bulikról híresek. Ha mégsem akarunk január elején azzal szembesülni, hogy egy kövér, lestrapált víziló néz velünk szembe a tükörben, akkor kövessük a Refinery útmutatását, melyből kiderül, hogyan méregtelenítsenek a lusta csajok az ünnepek alatt. Áldozatokra szükség lesz, de nem kell megijedni, nem szükséges hetekig zöldségen és gyógyteán élni.

Le a reggeli kávéval

Sokkoló mondat, és nem sokan fogadják meg, de azért leírjuk, hátha hátha. Amanda Chantal Bacon, egy egészséges étterem tulajdonosa azzal magyarázza a kávé káros hatását, hogy bár egy energialöketet ad, de vízhajtó hatása ellensúlyozza ezt. Bacon kisasszony zöld teát ajánl helyette, amitől egyrészt felébredünk, másrészt gazdag antioxidánsokban. Ráadásul, ha cappucinót vagy lattét ittunk korábban, akkor a zöld teára cseréléssel megspórolhatunk 200-500 extra kalóriát, nem beszélve arról, hogy a vércukorszintünk sem fog szinuszgörbeként ugrálni.

dg csoki

Saláta helyett zöld turmix

Van akit rémülettel tölt el a gondolat, hogy valami zöld trutyit igyon, de sokan esküsznek rá, és tényleg nem olyan vad, mint ahogy hangzik. A zöld növények segítenek az emésztésben, és indol-3-carbinolt tartalmaznak, mely egyrészt harmonizálja az ösztrogén és a tesztoszteron metabolizmusát, antioxidáns hatásúak, és a rák megelőzésben is segítenek. A legjobb turmixot spenótból, petrezselyemből vagy zellerből lehet készíteni, ezt érdemes répával, almával vagy naranccsal kombinálni.

Elő a rizzsel

A rizs csodás hatásairól rengeteget lehetne írni, számos diétában használják. Fehérjében gazdag, gluténmentes, és számos aminsavat tartalmaz. Persze, lehetőleg nem pörkölt mellé kell enni, hanem zöldségekkel kombinálni. Rizs helyett quinoát is lehet főzni, mely sok rostot, és foszfort tartalmaz.

A gabonákat avokádóval kombinálva segítünk az epénknek, segít a zsírban oldodó vitaminok felszívódásában, sok E-viatmint tartamaz, és még finom is.

stockfresh 485193 variety-of-rice-grain-on-canvas sizeM
Fotó: Stockfresh

15 perc jóga, és nem lesz semmi gondja

Napi negyed óra mindenkinek belefér az életébe, kevés mentséget lehet találni arra, ha mégse. Ennyi mozgás persze nem tesz csodást, nem fogunk tőle lefogyni, sem cellulitiszt eltűntetni, de az emésztőrendszerre ható gyakorlatok segítenek a detoxikálásban, és az ember úgy érzi tett valamit magáért. Az alábbi bikram jóga videót végigcsinálva tehermentesül az emésztőrendszerünk, és energikusabbnak fogjuk magunkat érezni.

joga2
Fotó: Baraka Jóga Iskola

Víz felturbózva

Másnaposan érdemes erősen hidratálni, erre a víz jó megoldás lehet. Ezt fel lehet javítani uborkával vagy gyömbérrel, ahelyett, hogy édes leveket innánk. Ha viszont a gyümölcsre esküszik, akkor az ananász és a narancs a megfelelő választás, ha el bírja viselni a turmix hangját, akkor frissen elkészítve. Ellenkező esetben marad a dobozos verzió.

stockfresh 1403322 water-bottle-with-tap-and-water-glass sizeM
Fotó: Stockfresh

Aranygyökér és Ginkgo biloba az agy újrahuzalozásáért

A Ginkgo biloba, vagy más néven páfrányfenyő értágító hatása révén hat, a szellemi teljesítőképességet és a koncntrálóképességet is javítja. Az Aranygyökér csökkenti a stresszt, jó hatással van a depresszióra és elősegíti az anabolizmust. Mindkettőt lehet kapni bioboltokban és gyógyszertárakban egyaránt.

Blogmustra