A nők szempillaspirál nélkül nem képesek élni

Zanza!

4000 35 éven felüli nő válaszolt a Daily Mail felmérésére, melyben kozmetikai szokásaikról kérdezték őket, és azt firtatták, milyen termékek adnak instant fiatalságot (szerintük), vagy mik azok, amelyek nélkül nehezebb lenne az élet. Mi is kérdezünk, aztán felmérésünk eredményét összevetjük majd a Daily Mail felmérésével, hogy kiderüljön, mekkora a különbség az angol és a magyar nők szokásai között.

stockfresh 173553 make-up-cosmetics sizeM
Fotó: Stockfresh

Nőttek vagy csökkentek a szépségápolásra fordított kiadásai a válság óta?

Többet vagy kevesebbet költ kozmetikumokra?

  • Ugyanannyit 721
  • Kevesebbet 546
  • Többet 454

A nők 41 százaléka szerint nőttek a kiadások, azaz többet költenek ezen termékekre. A valóság azonban az, hogy 15 százalékkal csökkentek a kiadások, az angol nők átlagosan havi 20 fontot (kb 7100 forintot) költenek el drogériájukban. Jasmine Birtles a Moneymagpie.com pénzügyi szakértője szerint ezek a számok azt mutatják, hogy a legtöbben visszafogják a vásárlásaikat. “Még azt is kétszer meggondolják, hogy megvegyék-e kedvenc arckrémüket.”

tk3s 600304013

Milyen termékről mondana le?

  • Kozmetikai szolgáltatások 1223
  • Hajfestés vagy vágás 285
  • Testápolás 227
  • Smink 181
  • Arckrém 97

A nők 39 százaléka hanyagolná a testkezeléseket, 15 százalék a hajfestésről és vágásról mondana le, 15 százalékuk a sminkekről, de csak 7 százalék volt hajlandó lemondani az öregedésgátló krémeiről. Bár a magyarok nagy része nem özönlik testkezelésekre, a kuponos vásárlások hatására egyre többen vásárolják ezeket a főleg fogyasztó vagy feszesítő kezeléseket, ahogy tette ezt kolléganőnk aki fantasztikus elánnal vetette be magát a szépségipar bugyraiba.

tk3s bm royal 01185640
Fotó: Michael Dunlea / Barcroft Media / Northfoto

Ki a szépségikonja?

  • Valaki más 776
  • Jennifer Anniston 301
  • Kate Middleton 267
  • Dita Von Teese 111
  • Julia Roberts 101
  • Hellen Mirren 79
  • Kylie Minogue 44

Katalin hercegné az angolok kedvence, ráadásul most, hogy várandós, még jobban kivirult. Az angol királyi családot kedvelő britek nagy része a modellek helyett a színésznőkre szavazott, Katalint többek közt Jennifer Aniston, Helen Mirren, Dita Von Teese és Julia Roberts követték. Meglepő, hisz ezen nők mindegyike a negyvenes korosztályt erősíti, és nem a hamvas Victoria's Secret angyalok karát. Katalin persze könnyedén költ évente 279 ezer forintnak megfelelő fontot sminkszereire, és a többiek is könnyedén kifizetik a kezeléseket, amitől tovább maradnak kortalanok. Persze vannak, akik szerint Audrey Hepburn és Marilyn Monroe az igazi ikonok, de ezzel együtt is elmondható a lista mindegyik szereplőjéről, hogy általában elegánsan jelennek meg és kerülik a túlkapásokat.

stockfresh 1643850 woman-with-facial-cream sizeM

Mennyit fizetne egy jó arckrémért?

  • 2000-4000 forintot 819
  • 4100-6000 forintot 441
  • 8100 forintnál többet 263
  • 6100-8000 forintot 205

Beáldozott a drága krémeknek: ha hiszünk az internetes felméréseknek, az angol nők 79 százaléka legfeljebb 30 fontot (10500 Ft) lenne hajlandó fizetni egy igen jó minőségű krémért. 2010-ben a szavazásokból kiderült, hogy a nők nagy része a nyaknál kialakult ráncok miatt aggódik, az első helyre persze az arcon található finomabb ráncok kerültek. Két évvel később a sorrend nem változott, azaz 33 százalék fejezte ki aggodalmát a ráncok miatt, 32 százalék pedig a nyaka miatt izgult.

Miért hisz az öregedésgátló termékeknek?

Mitől hiteles egy arckrém?

  • Csak a saját tapasztalaimnak hiszek 1192
  • A márka számít 129
  • A klinikai vizsgálatok meggyőzőek 110
  • A barátnőim ajánlása számít 102

A nők nagy része a tudományban hisz, legalábbis a felmérés szerint. Ők a klinikai vizsgálatokat jelölték meg első helyen, másodikra került a termék márkája, a harmadik pedig a szájról-szájra járó információ volt.

Ez utóbbit váltják ki azok az oldalak, ahol a krémeket és kozmetikai szereket lehet pontozni, illetve elolvasni, hogy mások mit gondolnak az adott termékről. A Makeupalley vagy a Totalbeauty oldala ilyen, nálunk pedig a Krémmánián lehet tájékozódni. Persze ez sem biztosít 100 százalékos garanciát az elégedett vásárlásra, de az irányokat jól mutatja.

stockfresh 926374 young-woman-posing-in-hairdresser-room sizeM

Kedvenc módszere az öregedés ellen?

  • Jó smink 748
  • Kozmetikai kezelés 315
  • Új frizura 283
  • Fogfehérítés 50
  • Botox 47
  • Szolárium/Önbarnító 46

A nők nagy része (29 százalék) voksolt a hajfestésre vagy egy új színre. 22 százalék a fogfehérítéssel győzné le az öregedést, míg szintén 22 százalék az arckezelésre esküszik. Nagy meglepetésre a barnítás és a botox került az utolsó két helyre, annak ellenére, hogy az angolok nagyon rákaptak a szoláriumra és az önbarnítókra. Bár egy jó smink szerintünk éveket fiatalíthat valakin, az angolok számára nem opció, legalábbis a felmérés szerint.

stockfresh 611498 loss-hair-comb-in-women-hand sizeM

Milyen változásoktól félti a haját?

  • Csökken a hajam mennyisége 1228
  • Őszülés 265
  • Nem féltem a hajam semmitől 197
  • Vékonyabb hajszálak 48

A megkérdezettek nagy része nem szívesen szembesül az ősz hajjal, egy részük a mennyiség csökkenése miatt aggódik, 31 százalék pedig amiatt, hogy a haja vékonyabbá válik, ahogy öregszik. Teszi ezt annak ellenére, hogy ma már hajfestéssel egy pillanat alatt eltüntethetőek az ősz hajszálak, a vékony hajat egy jó frizurával lehet kompenzálni, a csökkenő hajmennyiségre pedig a rövid haj jelenthet megoldást.

tk3s 1245822

Milyen termék nélkül nem tudna élni?

  • Szempillaspirál 1022
  • Alapozó 508
  • Szemceruza 289
  • Rúzs 94
  • Púder 91
  • Pirosító 60

A kérdésre a nők 35 százaléka a szempillaspirált nevezte meg, 31 százalék nem tudna alapozó nélkül élni, és 11 százalék számára elképzelhetetlen az élet rúzs nélkül. A glamour.com felmérése szerint a nők napfényvédős alapozó,  korrektor, pirosító, volumennövelő szempillaspirál és a Wen ápoló samponja nélkül nem tudnak élni, a mi házi felmérésünk ettől nem nagyon tér el, bár nálunk a korrektor és a szemhéjfesték is felkerült a "must have" listára.

Blogmustra