Modelltippek az igazi pihenéshez

Zanza!

Korábban már összeszedtük, mi is kell a jó alváshoz. Most, hogy közeledik a tél, egyre többen töltik estéiket a négy fal között, Ruth Crilly, A Modell Recommends blog szerzője pedig összeszedte, hogy mik egy igazán pihentető este legfontosabb elemei. Részletek a hajtás után!

A modell állítása szerint azért készítette ezt a videót, mert a mai rohanó világban már azt se tudjuk, hogy kell magunkat rendesen kipihenni, pedig hetente legalább egyszer ajánlatos lenne jól bevackolni magunkat az ágyba. De most megtudhatjuk: nem kell mást tennünk, csak követni az ő tippjeit, amik ugye ingyen vannak – ellentétben azokkal a termékekkel, amiket ajánl, de ilyen apróságokon most ne akadjunk fenn.

Nézzük is a tanácsokat szépen sorban. Az ugye, nem mindegy, hogy mikor szakítunk időt egy jó kis relaxálásra: ő a péntek vagy a szombat estét ajánlja, hiszen ilyenkor – jó esetben – nem nyomaszt bennünket az a gondolat, hogy holnap bizony dolgozni kell. Ha megvan az időpont, akkor meg kell építeni a vackunkat, ami jó sok párnából és műszőrme (?) takaróból áll, de nem árt beszerezni egy melegvizes palackot sem. A tabletek, laptopok, telefonok természetesen ki vannak tiltva a szobából, hiszen ilyenkor túl nagy a kísértés, nehéz megállni, hogy ne pillantsunk rá a levelezésre, a Facebookra és társaira. Az se kifogás, hogy a telefon csak az órája miatt kell: ha tudni akarjuk, hogy mi a pontos idő, szerezzünk be egy ébresztőórát.

A Vogue magazinban is feltűnt modell szerint próbáljunk meg hamarabb ágyba bújni, mint általában, egy forró fürdő, valamint egy forró ital pedig sokat segíthet abban, hogy idegeink kisimuljanak. Persze csak óvatosan a fürdőszobai lazulással, dr. Várszegi Mária alvásszakértő szerint például a fürdést-zuhanyzást jobb legalább két órával lefekvés előttre időzíteni, mivel a hideg víz élénkít, a forró víz viszont megemeli a test maghőmérsékletét, pedig az elalváshoz ennek nem nőnie, hanem csökkennie kell fél fokkal az alapállapothoz képest. Ha mégsem tudjuk megállni az esti fürdőzést, akkor használjunk olyan olajokat vagy habfürdőket, amelyek levendulát tartalmaznak.

Utána pedig vegyük fel a legkényelmesebb pizsamánkat, és hogy véletlenül se fázzunk, egy vastag zokni és egy kézmelegítő is jól jöhet. (bár van, aki ezeket nem nagyon tűri meg magán a takarók alatt, hiszen mi lesz így a jó alváshoz szükséges, csökkentett maghőmérséklettel). Crilly szerint egy jó kis forró csoki vagy gyógytea is sokat segíthet, de érhető módon ezzel is illik csínján bánni. Visszatérve a fürdőszobára, a modell azt sem ajánlja, hogy a bevackolás előtt olyan körülményes dolgokba fogjunk bele, mint például a hámlasztás vagy bármilyen arcmaszk használata. Persze, ez nem jelenti azt, hogy le kell mondanunk a bőr- és a hajápolásról, a modell fel is sorol jó pár terméket, amiket nyugodt szívvel használhatunk.

Crilly a videó leírásában természetesen azt is közzétette, hogy mit hol lehet beszerezni, a takaróhuzattól a párnaillatosítón keresztül az ébresztőóráig. Íme, a szponzorok listája, amihez persze nem kell szó szerint tartani magunkat, hiszen nem biztos, hogy minden felsorolt termék könnyen beszerezhető itthon, vagy hogy Vogue-modell fizetésünkből futja rá.

Almond műszőrme takaró: 30 font (kb 10.500 forint)
Smoke kötött takaró és párnahuzat: 75 font (~26.200 Ft)
Covent Garden ébresztőőra: 31,99 font (~11 ezer Ft)
Plüssállatos melegvízes palack: 8,99 font (3.100 Ft)
Hush pizsamák: egy szett 49,50 font (~17.300 Ft)
Liv kézmelegítő: 25 font (~9.000 Ft)
Aveda fürdősó: 29 font (~10.000 Ft)
Abahna fürdőolaj: 15 font (~5.200 Ft)
Organic Surge habfürdő: 5,99 font (~2.100 Ft)
NEOM habfürdő: 20 font (~ 7.000 Ft)
This Works Deep Sleep termékcsalád összesen 65 font (~ 22.700 Ft)
Elemis masszázs krém: 14 font (~ 4.900 Ft)
Rituals párnaillatosító: 15 font (~ 5.200 Ft)
Kiehl's arcápoló koncentrátum: 36 font (~ 12.500 Ft)
GUERLAIN Midnight Secret: 58,05 font (~ 20.280 Ft)
Charles Worthington Salon hajápoló: 9,99 font (~3.500 Ft)
Phyto - Secret de Nuit éjszakai krém: 28 font (~9.800 Ft)

A fentiek alapján tehát valódi modellként lazítani kifejezetten körülményes és drága mulatság, a maga közel 200 ezer forintjával egy sokcsillagos családi wellness-hétvége árából ki is jön, de kiindulási alapnak persze jó ez a lista, hiszen ötleteket azért adhat. Ha nem is tudjuk/akarjuk megvenni az összes kiegészítőt és készítményt, azért egész jó (és sokkal olcsóbb) alternatívák is vannak. Személyes tapasztalatok alapján például valóban tudjuk ajánlani a Marks&Spencer pizsamáit. Kézmelegítőket és vastag zoknikat is szinte mindenhol lehet kapni, a Tescóban és a Jyskben még házi csizmák is vannak mostanság, sőt a Lidlben is épp a napokban láttunk akciósan ilyet. Ha a műszőrme takaró mozgatta meg a fantáziáját, akkor irány a Butlers, ott legalább tényleg jó drága is, de sima lakástextil üzletekben is érdemes körülnézni (esetleg valami természetes anyagú alternatívát keresni). A megfelelő illóolajokat, teákat sem annyira nehéz beszerezni, ami pedig a kozmetikai termékeket illeti, Crilly a feelunique.com oldalt ajánlja, itt ugyanis ingyenes a szállítás.

Blogmustra