#ÉLETEM

Rossz hírünk van: a fogyasztó cipőktől nem lesz kisebb a fenekünk

2012. május 19., szombat 11:01

Újabb fogyasztó cipő vérzett el az amerikai fogyasztóvédelmi hivatal vizsgálatán. A Sketchers Shape Ups cipőitől nem lesz feszesebb a fenekünk, és nem ég jobban a zsír. Tavaly a Reebok fizetett durva bírságot ugyanezért.

A  funkcionális fitneszcipők azt ígérik, hogy a hagyományos cipőkhöz képest jobban égetik a zsírt. A nők be is vették a dolgot, az elsőként a piacra lépő Reebok kaszált. Talán ennek sikerén buzdult fel a Sketchers, amikor megjelentette cipőjét, amelyet Kim Kardhasian hátsójával próbálnak eladni. A Fogyasztóvédelmi Hivatal álláspontja szerint a cég olyan állításokat tálalt a cipőkről (Resistance Runner, Toners és Tone-ups) amik nem fedik a valóságot. A cég beleegyezett, hogy 40 millió dollárt fizet, és mindenkinek, aki megvásárolta a cipőt visszatérítik az árát.

A gyár egy szakértőt, Steven Gautreau-t idéz a reklámokban, aki elmondja, hogy milyen klinikai tesztek alapján véli úgy, hogy ez a cipő tényleg alkalmas súlyleadásra  és feszesítésre. A Resistance Runner cipők reklámjában azt ígérték, hogy 85 százalékkal képes növelni a testtartáshoz kapcsolódó izmok aktivitását, és 71 százalékkal a fenék izmainak aktivitását. A fogyasztóvédelem szerint egyrészt az állítások nem igazak, másrészt a szakértő a Sketchers marketingigazgatójának a férje.

29952

Ezen típusú cipőket 2009 óta lehet kapni az Egyesült Államokban és világszerte, évente átlagosan 1 milliárd dollár bevételt hoztak a 100 dollárért árult és a női hiúságra alapozott lábbelik. A cipők nálunk is kaphatóak, 22000 forint körüli összeget kell fizetnie annak, aki még mindig bedőlne a reklámnak.

Tavaly a sokat kaszáló Reebok céget meszelték el hasonló okokból, 25 millió dollárt kellett fizetniük a kamuzásért. A cég valószínűleg még így is jól járt, mert 15 millió nő vásárolta meg a cipőt, ami nem fogyaszt, hiába győzködte Miranda Kerr a vásárlókat.

Az ügyben megkerestük a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot, akik kérdésünkre elmondták, hogy nem indítottak vizsgálatot a cég reklámja ellen. Tavaly, lakossági bejelentésre vizsgálták a Reebok Easy Tone reklámját Magyarországon, de az állításuk szerint nem tartalmazott megtévesztő információkat. Az egyik forgalmazó cég a honlapján az alábbiakat írja a 23000 forintért megvásárolható cipők mellé:

"Az EasyTone-t a mindennapi tevékenységekhez, sétáláshoz fejlesztették ki – a két légkamrájában áramló levegő párnázott lépéseket, ugyanakkor kisfokú instabilitást is kelt, ezáltal erősíti lépésről lépsre a legfontosabb far- és lábizmokat. A TrainTone viselete edzés közben ajánlott, hiszen légkamráinak speciális formája és elhelyezkedése az edzőteremben végzett mozdulatkohoz lett kifejlesztve, hogy azok biztonságosan végezhetők legyenek, ugyanakkor a nagy farizom, a combizmok és a vádli a hagyományos sportcipők viseletéhez képest mégis erősebben dolgozzon. A RunTone cipők futáshoz kialakított 5 légkamrája a homokban futás érzetét kelti, és ezáltal a futás közben megdolgoztatott láb és farizmokat még nagyobb erőkifejtésre ösztönzi."

Azt, hogy ez megtévesztésnek minősül-e vagy sem, mindenki gondolja végig.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta