Rossz hírünk van: a fogyasztó cipőktől nem lesz kisebb a fenekünk

Zanza!

Újabb fogyasztó cipő vérzett el az amerikai fogyasztóvédelmi hivatal vizsgálatán. A Sketchers Shape Ups cipőitől nem lesz feszesebb a fenekünk, és nem ég jobban a zsír. Tavaly a Reebok fizetett durva bírságot ugyanezért.

A  funkcionális fitneszcipők azt ígérik, hogy a hagyományos cipőkhöz képest jobban égetik a zsírt. A nők be is vették a dolgot, az elsőként a piacra lépő Reebok kaszált. Talán ennek sikerén buzdult fel a Sketchers, amikor megjelentette cipőjét, amelyet Kim Kardhasian hátsójával próbálnak eladni. A Fogyasztóvédelmi Hivatal álláspontja szerint a cég olyan állításokat tálalt a cipőkről (Resistance Runner, Toners és Tone-ups) amik nem fedik a valóságot. A cég beleegyezett, hogy 40 millió dollárt fizet, és mindenkinek, aki megvásárolta a cipőt visszatérítik az árát.

A gyár egy szakértőt, Steven Gautreau-t idéz a reklámokban, aki elmondja, hogy milyen klinikai tesztek alapján véli úgy, hogy ez a cipő tényleg alkalmas súlyleadásra  és feszesítésre. A Resistance Runner cipők reklámjában azt ígérték, hogy 85 százalékkal képes növelni a testtartáshoz kapcsolódó izmok aktivitását, és 71 százalékkal a fenék izmainak aktivitását. A fogyasztóvédelem szerint egyrészt az állítások nem igazak, másrészt a szakértő a Sketchers marketingigazgatójának a férje.

29952

Ezen típusú cipőket 2009 óta lehet kapni az Egyesült Államokban és világszerte, évente átlagosan 1 milliárd dollár bevételt hoztak a 100 dollárért árult és a női hiúságra alapozott lábbelik. A cipők nálunk is kaphatóak, 22000 forint körüli összeget kell fizetnie annak, aki még mindig bedőlne a reklámnak.

Tavaly a sokat kaszáló Reebok céget meszelték el hasonló okokból, 25 millió dollárt kellett fizetniük a kamuzásért. A cég valószínűleg még így is jól járt, mert 15 millió nő vásárolta meg a cipőt, ami nem fogyaszt, hiába győzködte Miranda Kerr a vásárlókat.

Az ügyben megkerestük a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot, akik kérdésünkre elmondták, hogy nem indítottak vizsgálatot a cég reklámja ellen. Tavaly, lakossági bejelentésre vizsgálták a Reebok Easy Tone reklámját Magyarországon, de az állításuk szerint nem tartalmazott megtévesztő információkat. Az egyik forgalmazó cég a honlapján az alábbiakat írja a 23000 forintért megvásárolható cipők mellé:

"Az EasyTone-t a mindennapi tevékenységekhez, sétáláshoz fejlesztették ki – a két légkamrájában áramló levegő párnázott lépéseket, ugyanakkor kisfokú instabilitást is kelt, ezáltal erősíti lépésről lépsre a legfontosabb far- és lábizmokat. A TrainTone viselete edzés közben ajánlott, hiszen légkamráinak speciális formája és elhelyezkedése az edzőteremben végzett mozdulatkohoz lett kifejlesztve, hogy azok biztonságosan végezhetők legyenek, ugyanakkor a nagy farizom, a combizmok és a vádli a hagyományos sportcipők viseletéhez képest mégis erősebben dolgozzon. A RunTone cipők futáshoz kialakított 5 légkamrája a homokban futás érzetét kelti, és ezáltal a futás közben megdolgoztatott láb és farizmokat még nagyobb erőkifejtésre ösztönzi."

Azt, hogy ez megtévesztésnek minősül-e vagy sem, mindenki gondolja végig.

Blogmustra