A migrénre a szex is lehet orvosság

Zanza!

Sötétített szoba, ágy mellé készített flakon víz, fájdalomcsillapító és füldugó segíthetnek a féloldalas, jellemzően a halántéknál jelentkező fejfájáson. A légnyomásváltozás, a frontok vonulása, az alváshiány, a stressz és bizonyos ételek válthatják ki a migrént, ami sok esetben csak tünet: krónikus vashiány, gyulladásos megbetegedések, szexhiány és menstruáció is lehet a kiváltó oka.
telefon fejfájás tk3s 13780010

Két nap leforgása alatt plusz 10-15 fok hőmérsékletváltozás nem csak a nyugdíjasokat és a szívbetegeket viseli meg. A fejfájás, főleg a migrén az, amire a legtöbb ember panaszkodik ilyenkor, a statisztikák szerint a lakosság 10 százaléka szenved a féloldalas fájdalomtól. A migrén bármilyen korban kialakulhat, az eddigi vizsgálatok alapján leghamarabb huszonévesen jelentkezik a lüktető fejfájás. A migrénesek közül vannak, akik már előző nap megérzik a fejfájás közeledtét, van aki kiejt mindent a kezéből és dekoncentrált, van aki folyamatosan szomjasnak érzi magát, van aki zabálja a csokoládét.

A féloldalas fájdalomnak számos oka lehet, többek közt krónikus vashiány, nőgyógyászati gyulladásos megbetegedés, foggyulladás, szexhiány, menstruáció és a hormonális fogamzásgátlók is mind állhatnak a háttérben. Ha ezek közül bármelyik fennáll, akkor a légnyomásváltozás, az alváshiány, a stressz, és bizonyos ételek, italok is kiválthatják a migrént, ami sok esetben csak tünet. A hasogató fejfájás minimum 3-4 órán át tart, állítólag a maximum 72 óra, de tudni olyanokról, akik tényleg napokon át szenvednek a migrénes görcstől. A fejgörcsöt bágyadtság, fáradtság, ingerlékenység és fényérzékenység előzi meg, ezt követi a látászavar: cikázó fények a látótérben, szikralátás, látótérkiesés a tünetek. A következő percekben jelentkezik a féloldalas, görcsös, hasogató fejfájás, amitől se lehajolni, se felállni, de még az ágyban fekvés után felülni se lehet. A fejgörcs hányásig is fajulhat, ez a migrén legsúlyosabb fokozata. Az erős migrénes görcsön ilyenkor már csak a lesötétített szoba, az ágy mellé bekészített flakon víz és a füldugó segíthet. A fájdalom nem múlik el kísérőtünet nélkül, a migrént ugyanolyan bágyadtság és levertség zárja, amivel elkezdődött.

Sok múlik a megelőzésen

A fájdalom- és hányáscsillapítók persze ilyenkor nagyon jól jönnek, de aki nem akarja magát teletömni kemikáliával a tavaszi frontátvonulások miatt akár hetente, az próbálkozhat a tünetek házi enyhítésével, illetve a megelőzéssel. Először is azt kell tudni, mi okozza a migrént, ebben a háziorvos és a neurológus segíthet. Az orvosok általában egy úgynevezett fejfájásnaplót kérnek vezetni, ebbe minden külső és belső tényezőt, a fejfájás erősségét, az elfogyasztott ételeket és italokat le kell írni pontosan. Ebből kikövetkeztethető, min kellene változtatni. Aki nem hisz a nyugati orvoslásban, annak egy természetgyógyász is meg tudja mondani, mi a migrén kiváltó oka – ők a problémákat valamelyik vitamin hiányának tudják be.

Az orgazmus gyógyíthatja a migrént

Az Oklahoma Egyetem egyik professzora, dr. Couch nevéhez fűződik az a felismerés, hogy az orgazmus kiolthatja a migrént. A professzor közel száz migrénest vizsgált, a csoport 20 százalékánál megállapította, hogy az orgazmus testi, agyi folyamata segít a migrénes fejgörcsön.

stockfresh 16882 couple-foreplay-3 sizeM

A tudósok szerint a fejfájást az alacsony szerotonin-szint is okozhatja, akárcsak a depressziót. A szerotonint főleg a gyomor-bél rendszer állítja elő, fontos szerepet játszik az étkezés, az alvás, a szexualitás, a testhőmérséklet és a hányinger szabályozásában. (Forrás: Wikipédia)

Ha valaki tudja, mitől migrénes, megelőzheti a fájdalmat azzal, hogy kerüli a kiváltó okokat, azok együttesét: például igyekszik kivédeni a stresszt, többet alszik, vasat szed, kerüli azokat az ételeket, amik erősíthetik a fejfájást. Aki érzékeny a változékony időjárásra, jó ha fokozott mennyiségű magnéziumot szed az évszakváltásokkor, az ajánlott mennyiség ilyenkor a napi kétszer 300 mg. Migrénes időszakban az étkezésre is mindenképp oda kell figyelni, a tartósítószer-, zsír-, és cukormentes ételek egyébként is egészségesebbek, és a koffeint és a tejtermékeket is célszerű kerülni. Sokaknál beválik az is, ha fájdalomcsillapító helyett egy pohár almalevet isznak, van aki az étcsokira esküszik, van aki az orgazmusra, és van aki a hidegvizes, jeges borogatásra és alvásra – ezek együttesét érdemes végigzongorázni, mielőtt valamelyik erős fájdalomcsillapítót választjuk. Hosszú távon segíthet egy kivizsgálás, a méregtelenítés, a rendszeres testmozgás, az egészséges szexuális élet, a megfelelő mennyiségű alvás és a stressz kerülése.

Blogmustra