A 8 legjobb gyógyító fűszer

Zanza!

Mielőtt a gyógyszergyártók rájöttek arra, mekkora profitot lehet besöpörni a betegségekből, az egészség megőrzését hagyományosan gyógynövényekkel és fűszerekkel érték el. Ha mégis beütött valamilyen nyavalya, biztosan volt a polcon egy adag szárított növény, amelyet csak össze kellett főzni, hogy hatásos természetes gyógyszert készítsenek belőle. Íme a legjobbak közülük.

A gyógyfüvek és zöldségek nemcsak kiváló természetes gyógyszerek, hanem a vegetáriánus konyha elengedhetetlen hozzávalói is - írja a Mind Body Green szerzője. Legyünk őszinték: fűszer nélkül a vega kaják unalmasak. Gondolj a zöldség alapanyagokra úgy, mint az üres vászonra. Bátran kísérletezz a fűszerekkel, ahogy megtanulod hogyan harmonizálnak egymással, idővel egyre ízletesebb műveket tudsz alkotni.

A hagyományos gyógynövényeket és fűszereket erősen permetezik, ezért inkább az organikus változatot keresd.

Gyömbér - Gyulladáscsökkentő és jót tesz az emésztésnek. Próbálj hozzáadni egy keveset a teádhoz, gyümölcslevedhez vagy bármilyen zöldség-ételhez.

Kömény - Segíti a normális vércukorszint megtartását és antioxidáns. Curry-ételek remek kiegészítő fűszere.

Fahéj - Szintén antioxidáns. Használd bátran egészséges édességek elkészítéséhez.

Kurkuma - Gyulladáscsökkentő, erős antioxidáns és rák ellen használható fűszer. Jól passzol curry és rizsételekhez.

Rozmaring - Pizzákhoz és paradicsom alapú ételekhez nagyon jó. Szintén antioxidáns.

Kakukkfű - Természetes baktériumölő, flavonoidokban gazdag. Segíti az emésztést, bármilyen vega étellel harmonizál.

Cayenne bors - Erősíti az immunrendszert, segíti a vérkeringést. Gyulladáscsökkentő, antioxidáns, fertőtlenítő, vízhajtó, fájdalomcsillapító és köptető csodaszer, amely a levesekből és rizsételekből hozza ki a legtöbbet.

Fokhagyma - Legismertebb tulajdonsága, hogy csökkenti a vérnyomást és a koleszterinszintet. Hígítja a vért és támogatja az immunrendszert. Természetes antibakteriális és gombaölő hatású. Szinte bármilyen ételhez adhatod.

Blogmustra