#ÉLETEM

6 féle edzéstípus, amely garantáltan átformál

2011. június 10., péntek 08:31

Zumba, spinning, kickbox - ha az ember izzadni akar, egymillió lehetősége van rá, csak éppen azt nem mindig könnyű kitalálni, hogy melyiket válasszuk. A healthmeup.com segítségével összeszedtük, mik közül érdemes választani, ha nem hiszel a kéthetes csodadiétákban.

Spinning

A speciális szobabiciklin végzett, különböző nehézségű és iramú tekerésről szóló spinning manapság minden fitneszteremben hozzáférhető. Hatékonyságát jól mutatja, hogy téli edzésnek számos profi bringás választja.

Mikor válaszd: Ha főleg jó állóképességet szeretnél, és bírod a hangos zenét.

Biciklizés

Megvan a maga varázsa annak is, ha az ember közlekedési eszközként rendszeresíti a biciklit, de ha fejlődni szeretne valaki, akkor érdemesebb fegyelmezetten csinálni, és úgy tekerni, mintha edzenénk. Egy óra folyamatos (!), közepes tempójú biciklizés 400-800 kalóriát éget el. Ha valaki fél a forgalomtól, válassza a kora reggeli órákat, akkor legalább még a meleg sem elviselhetetlen. Buda adottságainak köszönhetően ráadásul hegyimeneteket is teljesíthetünk, ha már nagyon érezzük a dolgot.

Mikor válaszd: Ha nem bírod a termek monotóniáját, vagy nem szeretsz másokkal együtt edzeni.

Zumba

400-600 kalóriát éget el óránként, de nem is ezért jó, hanem mert tánc közben izzadhatsz meg. Intenzív aerobic gyakorlatokat kombinál hasonlóan intenzív, saját testsúlyos gyakorlatokkal, úgyhogy ha a végére mozdulni sem tudsz, az nem feltétlenül a te hibád (de egy kicsit azért igen). Ráadásul különböző nehézségi fokozatai vannak, úgyhogy mindig akad új kihívás.

Mikor válaszd: Ha van némi ritmusérzéked és a törzs izmait szeretnéd rendesen megerősíteni.

Kickbox/Fitbox

Nem kell megijedni, nem a verekedésről van szó, hanem a kickbox mozdulatokat felhasználó fitnesz módszerről. Pár alapmozdulat, ütés, rúgás sokszínű kombinációjából áll össze az edzés, amit zsákon vagy a levegőben végez az ember.

Mikor válaszd: Ha nemcsak erőt szeretnél növelni, de gyorsabbá és ruganyosabbá is akarsz válni.

Ugróköteles edzés

Igen, azt írtuk, ugrókötelezés. Az dedós? Akkor tessék tíz percig egyfolytában csinálni, és utána beszélgethetünk. Óránként 500 kalória ezzel is elmegy, ráadásul rövid idő alatt az egekbe röpíti a kardiovaszkuláris állóképességet - nem véletlenül használják minden komolyabb küzdősport mellé kiegészítésként. Eleinte öt, később tíz-tizenöt perces meneteket érdemes csinálni többször egymás után, némi pihenővel. És persze mindig lehet variálni: előre, hátra, keresztbe, guggolva, váltott lábbal stb.

Mikor válaszd: Ha túl tudsz lépni azon, hogy ez "csak" ugrálókötelezés.

Súlyzós edzés

A gyúrásról van szó, igen. Persze senki nem akar brutálisan kigyúrt testű lenni (kivéve a testépítőket), de ez a veszély nem is áll fenn: még egy normálisan kinéző izmos test is évek kemény munkája. Ha csak kicsit erősödni és feszesedni szeretne valaki, nem kell attól félnie, hogy egy hét alatt gyűrött nyakú béemvés lesz belőle. Úgyhogy ha heti két-háromszor lemész a terembe, hogy átmozgasd magad, csak a pozitívumait fogod érezni.

Mikor válaszd: Ha szeretnél formás és izmos testet, és képes vagy odafigyelni arra, hogy mit eszel.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2011.06.10 09:35:23Aldo Ra1ne

    Itt még van mit részletezni, mert ezeknél van jobb is.

    [link]

  • 2011.06.10 09:44:08franc0

    Ugrálókötelezés + súlyzó.
    Nálam 9 hónap alatt -30 kiló zsír, +5 kiló izom.

    Amúgy nem az ugrálókötelezés a buzis, hanem a Zumba.
    De bármit is csinálsz, a súlyzózást nem lehet kihagyni.

  • 2011.06.10 09:49:40sage5

    jóga

  • 2011.06.10 10:08:59B.Flóra

    @franc0: "Amúgy nem az ugrálókötelezés a buzis, hanem a Zumba."

    :D :D :D

  • 2011.06.10 10:16:10Pihe a lepkelány

    franc0
    :D
    egy igazi férfi nem táncol :)

  • 2011.06.10 10:22:16ChPh

    @franc0: és ezt az eredményt otthon saját magaddal érted el, vagy edzővel vmi szakhelyen?

  • 2011.06.10 10:32:08AzHofi

    Azzal a két szőkével a képen én bizony "buziskodnék" :-)

  • 2011.06.10 10:37:33Agree

    És mi van a Calisthenic-technikával?
    Többszáz éven át volt az edzések alapja(ókor óta), csak kicsit elfelejtették mostanra. annál nincs jobb, és ha nem akarod szétverni az izületeidet, nem is kell más (ha nem tudod mit jelent, google a barátod :-) )

  • 2011.06.10 10:39:17Take-it-Easy

    Én szívesen csinálnám mindegyiket. Pénzt meg majd valaki ad hozzá.
    Így marad a heti egy-egy különböző mozgásforma.

  • 2011.06.10 10:40:22Take-it-Easy

    Naaa, eltűnt a kommentem!

  • 2011.06.10 10:41:41Britte

    CrossFit

  • 2011.06.10 10:48:20geod01

    és mi van az egyszerű, sima, mondjuk háromnegyedórás futással? Az nem elég kalóriagyilkos? (komolyan kérdezem, laikus vagyok)

  • 2011.06.10 10:58:05Britte

    geod01
    Szerintem az is kalóriagyilkos, ha megfelelően csinálja az ember.
    Lehet egy 30 perces edzés is kalóriagyilkos.(HIIT). :)
    Én már pénzkidobásnak tartom a kondibérletet, otthon is lehet ütős edzést csinálni.

  • 2011.06.10 10:59:12Roseholme

    Futás. (Rendszeresen futok, bizton állíthatom elég kalóriagyilkos.)

  • 2011.06.10 10:59:35penelope garcia

    "Az igazi férfi nem táncol.
    Nézd meg Arnoldot! Járni is alig tud."

  • 2011.06.10 11:02:09penelope garcia

    Azt már régen meg akartam kérdezni, hogy mi van a szellemi edzéssel?
    Én pl napi 5-6 órát tanulok manapság. Bele is fáradok rendesen, nem kell este altatódal.
    Tuti, hogy habzsolja az agyam a glükózt.
    Valaki mondja meg: ugye egy kicsit azért ez is számít?

  • 2011.06.10 11:06:49Vad.Korte

    A súlyzós edzés rém egészségtelen. Látványos, de gyilkol.
    Fegyencedzés -- tessék utánanézni!

  • 2011.06.10 11:27:53Bono

    Aldo Ra1ne: épp akartam írni a kettlebellt, de így már nem kell, köszi. ;-)

  • 2011.06.10 11:32:06motti

    Squash?? És még játék is, nyerni is lehet!
    Kevésbi uncsi, mint teremben súlyzózni vagy tekerni.

  • 2011.06.10 11:32:13Bono

    franc0: +1 like. :-)
    ("Amúgy nem az ugrálókötelezés a buzis, hanem a Zumba.")

  • 2011.06.10 11:33:23Pernahajder Viktor

    Kettlebell tényleg jó, de azért ez nem igaz:
    "Egy Kettlebell szakítás által elhasznált kalória akár 20,2 is lehet!"
    Ez 1 percre igaz, de így is a leghatékonyabb:
    [link]

  • 2011.06.10 12:17:09MoxNox

    Na ja, csakhogy a kettlebell snatcheket nem fogod tudni fél órán - órán keresztül folyamatosan tolni, csak nagy intenzítású, rövidebb sorozatokat, közte aktív pihenéssel. Ezzel szemben a spinninget folyamatosan lehet pörgetni hosszú időn keresztül.

    Ettől függetlenül én kettlebell edzésre szeretek járni, a spinninget pedig egyetlen alkalom alatt halálosan meguntam, pedig aktívan bringázom. Vagy épp azért :) No és a kettlebell persze sokkal jobb hatással van az egész testre, a mélyizmokra, esetleges hátfájásra, mint a spinning.

  • 2011.06.10 12:36:38kéne egy nick

    400-800 kalória az kb. 2 szem kristálycukor.
    Ha valaki annyira hülye, hogy nem tudja, hogy KILOkalóriáról (azaz ezer kalóriáról) van szó, az miért akar írni róla?
    Mellesleg ennyit 1 óra biciklizés biztosan nem éget el, talán 200-250-et. Kilokalóriát, azaz 200-250 ezer kalóriát, kedves idióta cikkíró.

    A mutogatós kick-box (így írják) stb. edzések gyorsabbá és ruganyosabbá biztosan nem tesznek. A rendes kick-box (meg egyéb ugribugris küzdősport, pl. karate, kung-fu, tae-kwon do) edzéseken van kurva sok lábizomerősítés, az tesz rugalmassá. Gyorssá meg az, ha megfelelő intenzitással csinálod. A Norbi-féle mutogatós kick-box nem ilyen.

    franc0:
    Nemcsak hogy ki lehet, de ki is kell hagyni a súlyzózást. Roppant egészségtelen.

    Pihe a lepkelány:
    Jaja, tough guys don't dance, ahogy Norman Mailer is írta.
    Pedig ő csak tudja, évekig dugta Marilyn Monroe-t.

    geod01:
    Háromnegyed óra futás talán ha 200-300 kilokalóriát éget el.

    penelope garcia:
    Igen, számít.
    Agyilag sovány leszel. Csak testben kövér.

    Egyébként remek módszer pl. 1 fekvőtámasz - 1 felülés - 1 guggolás - 2 - 3... 20-ig, aztán vissza 1-ig. Utána 3 perc szünet, aztán még egy ilyen sorozat.
    Előtte bemelegítés legalább 10 perc, utána lazítás legalább 10 perc (japán gimnasztika - tajszó nippon - mindkettőre jó).
    Utána nem kell elringatni.
    (Kedzőknek javasolnám eleinte csak 10-ig. Aki nem érti, miért, kezdjen el számolni.)

  • 2011.06.10 12:38:24kéne egy nick

    (A guggolás-felülés sorrend megcserélhető, ha valakinek úgy kényelmeseb.)

  • 2011.06.10 12:40:42Pernahajder Viktor

    Nem is kell megállás nélkül csinálni. A zsírégetés abban a pár percben amíg pihensz nem áll le, sőt állítólag egy 1 órás edzés után még fél egy óráig hallani hogy serceg :-)

  • 2011.06.10 12:43:22abbot

    A kettlebell tényleg király! Plusz rehab célokra is kiváló.

  • 2011.06.10 12:51:00goldblum

    franc0 és többi táncfikázók, ezt Kubában vagy mondjuk Argentínában is terjesztitek?

  • 2011.06.10 12:53:32Britte

    kéne egy nick

    Szerinted a futást nem lehet úgy alakítani, hogy olyan hatásos vagy majdnem olyan hatásos legyen mint a guggolás, fekvőtámasz, felülés kombó?

  • 2011.06.10 13:22:47Tűzliliom

    kéne egy nick:

    Marilyn Monroe-t Arthur Miller dugta. Csak mondom.

  • 2011.06.10 13:33:32mulatt

    Ha valaki gyorsan akartja átalakitani a testét = súlyzós edzés, és kardió futás + csirke rizs zöldség, semmi kenyér meg ilyen balfasz szemét kaják. Ott van bodybuilder.hu ott azoknak is van info akik marhául nem vágják a témát. Pl ennek a cikknek az irója sem valami Géniusz.

  • 2011.06.10 13:42:39Zigomer Trubahin

    Kéne egy nick, ismerek egy zseniális pszichiátert. Ha esetleg le szeretnél szokni a napi rendszerességű trollkodásról, szívesen segít. (Bár ezt te persze nyilván a szellemi felsőbbrendűséged megnyilvánulásának érzed, de a megkérdezett szakértő szerint velvetes, díványos nagypofájúskodásokra kár önidentitást építeni. Ugyanis nem marad a nyomában más, csak nyomorúság.)

  • 2011.06.10 14:55:01kéne egy nick

    Britte:
    Nem.

    Tűzliliom:
    Lehet, hogy ő is. :-)

    Zigomer Trubahin:
    Akkor küldd hozzá anyádat, hátha leszokik a napi szintű strichelésről.

  • 2011.06.10 15:06:22Britte

    kéne egy nick
    Miért is? :)

  • 2011.06.10 15:12:48IV. (Parkoló) Béla

    @mulatt

    súlyzózás után pedig nyújtani, nyújtani, nyújtani :-)
    Amikor én még aktívan sportoltam, nálunk nem volt súlyzós az erőnléti edzés. Helyette az edzőpartner a nyakba és úgy guggolás a bordásfal előtt, lépcsőzés a másikkal a hátadon... Utána "szerepcsere". :-)

  • 2011.06.10 16:43:05Zigomer Trubahin

    Kéne egy nick, félreértetted, amit mondtam. Nem a degenerált szexuális képzelgéseid közzétételére szólítottalak fel, gyógyulást ajánlottam. A jó doktor kifejezetten ilyen évtizedes internetes ámokfutásokba belekövesedett szerencsétlenekre specializálódott, mint te. Gondold meg a dolgot, a számodra sem veszett még el minden remény...

  • 2011.06.10 16:45:12kéne egy nick

    Britte:
    Mert ahhoz órákat kéne futnod. A gyaloglás (meg a biciklizés) után a futás a legkevésbé energiafogyasztó (ha úgy vesszük, leggazdaságosabb) mozgásforma, már persze ha hosszútávos tempóban futsz. Nem véletlenül lehet lefutni 100 km-es távokat (szupermaratoni).
    Ha 100-as síkfutásos tempóban futsz 45 percet, akkor persze más a helyzet. Más kérdés, hogy fél percig sem bírod, nem 45-ig.

  • 2011.06.10 16:45:50kéne egy nick

    Britte:
    Mert ahhoz órákat kéne futnod. A gyaloglás (meg a biciklizés) után a futás a legkevésbé energiafogyasztó (ha úgy vesszük, leggazdaságosabb) mozgásforma, már persze ha hosszútávos tempóban futsz. Nem véletlenül lehet lefutni 100 km-es távokat (szupermaratoni).
    Ha 100-as síkfutásos tempóban futsz 45 percet, akkor persze más a helyzet. Más kérdés, hogy fél percig sem bírod, nem 45-ig.

  • 2011.06.10 16:50:07kéne egy nick

    Zigomer Trubahin:
    Jaja, én sem a degenerált képzelgéseid közzétételélére szólítottalak fel, hanem anyádnak ajánlottamnémi pihenést a napi megerőltető strichelés után. Kifejezetten jót tesz az olyan büdös kurváknak, akik hozzád hasonló szerencsétlen idiótákat szartak világra.

  • 2011.06.10 17:03:15Britte

    kéne egy nick

    Én majdnem a 100-as síkfutásos megoldásra gondoltam, de nem egészen.
    Mondjuk 400, 200 vagy 100 méterek, közte minimális pihenővel? Persze bemelegítéssel és levezetéssel.
    Amúgy amit ajánlottál az tetszik nekem (fekvőtámasz, felülés, guggolás). Szerintem így fogok edzeni egy ideig, mert a biciklizést már rohadtul unom.

  • 2011.06.10 19:00:46kéne egy nick

    Britte:
    Nem bírsz annyit tüdővel. De próbáld meg, sok szerencsét hozzá. :-)

    A futás nem véletlenül az egyik legenergiagazdaságosabb mozgásforma, hiszen annak idején az embernek pár millió éven át ezt kellett űznie, és ha sok energiát fogyasztott volna vele, belehal. Gondolj bele, az átlag energiafelvétel 2000 kcal/nap. A cikkben leírt adatok szerint ezt leadhatnád 2,5 óra közepes tempójú biciklizéssel, aminél a futás azért több energiát igényel. Az ugrókötelezésről nem is beszélve, ami tényleg jó lábizmerősítő és -ruganyosító, csak nem szabad túl nagy mennyiséggel kezdeni, mert nagyon túl lehet erőltetni nemcsak az izmokat, hanem az ízületeket is, és utána hpsszú idő, mire rendbe jönnek, ami nagyon elveszi az ember kedvét a következő edzésektől.

    De mindenben az a lényeg, hogy aki abszolút nincs edzésben, csak nagyon fokozatosan kezdjen bele, hadd szokják meg az izmai a mozgást, meg a tüdeje, hogy mélyebb levegőket vesz (nem hülyeség ez utóbbi sem! - ha nekiállsz minden előkészítés nélkül mondjuk hosszabban vagy megerőltetőbben futni, simán kaphatsz tüdőgyulladást).
    Ha eddig egyáltalán nem szoktál mozogni, akkor akár 5-6 km séta is sok lehet (pl. megfájdulhat a talpad is, annak is szoknia kell a terhelést).

  • 2011.06.10 19:20:55Britte

    kéne egy nick

    Pedig én szoktam úgy edzeni. :)
    Nevetni fogsz, de én jobban bírom ezt, mintha le kéne futnom 5 kört egyben. :)
    Egyszerűen nem tudom tartalékolni az energiámat hosszútávon. :)Viszont teljes erőbedobással le tudok futni 200 métereket kevés pihenővel.
    Szerintem nekem az a legnagyobb bajom, hogy hamar megunok mindent és ezért sokkal jobban élvezem ezeket a rövidebb, de intenzívebb szakaszokból álló edzéseket. :)

  • 2011.06.10 19:37:12JónásBrigi35

    Napi szinten kocogok-futok, kalóriaszámlálós karórával vagy futópadon. Egy perc futás (9km/h - nem sprint) kb. 15 kCal-t éget el. Szóval 45 perc alatt 675 kCal-t el lehet égetni. Már ha bírod...

  • 2011.06.10 20:26:52Kynsi

    Ezek a kalóriszámolgatós órák baromi pontatlanok, dh bicajt tologatva a hegyre simán kihoz 1600kcal-t 1 órára nekem szerintem harmada lenne a reális kb.

    kéne 1 nick meg jókat ír csak kissé könnyen ugrik,
    annyit még hozzáteszek a súlyzós edzés alapból nem egészségtelen, persze lehet izületgyilkos módon csinálni, de amig rendes technikával nem bazinagy súlyokkal csinálja valaki, hogy a szeme is kiessen addig lehet egészséges. De itt is főleg az öszetett gyakorlatokat kellene erőltetni nem az izoláltakat.

    amugy meg mindennek az alapja a fokozatosság, nem szabad abba a hibába esni, hogy 'na most lefutok minden edzettség nélkül 10 km-t aztán egy honapig félholtan fekszek otthon.

  • 2011.06.10 21:06:17kéne egy nick

    JónásBrigi35:
    Nem akarlak elkerseríteni, der szerintem az az óra nagyon pontatlanul mér.

    Én ha nagyon sietek, 10 km/h-nál gyorsabban gyaloglok (tudom, nagyképűen hangzik, de már többször mértem).
    Utcai ruhában, utcai cipőben. 1 óránál tovább bírom (a távgyaloglók majdnem 15-tel gyalogolnak, elsőre nem tűnik nagynak a különbség, de azért 1,5-szeres, és mondjuk ők 50 km-t tesznek meg így).
    És bőven nem égetek el közben még 500 kcal-t sem.

SZÓLJON HOZZÁ!

Blogok, amiket olvasunk

JÓ FÉNYEKET Szelfi tippek kezdőknek és függőknek

Fejlődni mindig lehet, és garantálom, hogy az itt felsorolt tippek közül még a Kardashian lányok sem ismerik mindegyiket! Sosem értetted, másnak hogy lesznek mindig tökéletesek a képei? Hát így

ÚTIKALAUZ ANATÓMIÁBA Miért olyan makacs az ekcéma?

A világ egyik legelterjedtebb bőrbetegsége, gyakran hosszú hónapokig vagy évekig is eltarthat, ameddig javulni kezd az állapot. Sőt, gyakran a terápia ellenére hullámzó ritmusban, újra és újra visszatérnek a tünetek. Min múlik a tartós gyógyulás?

LELKI ZÓNA A szépség mellékhatásai

Ami szép, az jó is! Ez az összefüggés automatikus működésbe lép, ha más emberekről mondunk ítéltet – akkor is, ha racionális énünk nem ért egyet vele. A kedvező fizikai megjelenés átterjed az egyén megítélésének más dimenzióira is.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta