#ÉLETEM

Addig fogdosott, amíg nem bőgtem - nők, ha jogsit akarnak

2011. május 4., szerda 08:18

Egyszer az oktatóm kiszállított egy hegytetőn, és percekig ordítozott velem, mert annyira izgultam, hogy azt hitte, be vagyok lőve - megkérdeztem a körülöttem élő nőket, ki hogyan tanult meg vezetni, és kinyitottam Pandora szelencéjét. A jogosítvány megszerzéséig átélt élmények a legtöbb nőben mély nyomokat hagytak, de azért akad egy-két vidám történet is. Jogsinapló, 2. rész.

1. rész: Végre rászántam magam: megtanulok vezetni

2. rész: A KRESZ-t is másképp tanítják

A jogsi megszerzéséről mindenkinek van sztorija. A nőknek minimum kettő. Komolyan meglepett, milyen részletességgel emlékeznek a nők az őket ért, többnyire sok évvel ezelőtti sérelmeikre, bénázásaikra, vagy éppen sikereikre, és mennyire meghatározó tud lenni a vezetéshez kapcsolódó első élmény.

Amióta a környezetemben élők tudják, hogy vezetni tanulok, mindenki nekem önti ki a szívét. A legtöbben kacifántos történeteket mesélnek az oktatóról vagy a saját esetlenségükről, de akadtak olyanok is, akik különösebb probléma nélkül abszolválták ezt a kihívást. Abban azonban mindeni egyet ért, hogy az oktatón nagyon sok múlik.

Ordítozott velem, mert azt hitte, be vagyok lőve

Az autóban jó esetben a finom udvarlásnak sem lenne helye, hiszen itt alapvetően egy üzleti kapcsolatról van szó. A vezetni tanuló nőnek kisebb gondja is nagyobb annál, hogy még a közeledések visszaverésével is foglalkozzon, vagy attól féljen, hogy mikor tapizzák le. A történetek tanulsága szerint azonban egyes oktatók egyáltalán nem izgatják magukat olyan dolgokon, mint az alapvető társadalmi normák, és fogalmuk nincs, mi az a NEM. Luca mindenből kifogta a legrosszabbat, az üvöltözős oktatót a perverz váltotta.

“Egyszer az oktatóm kiszállított egy hegytetőn, és percekig ordítozott velem, mert annyira izgultam, hogy azt hitte, be vagyok lőve. Nem sikerült meggyőznöm, úgyhogy váltottam. Hazaoldalogtam a szülővárosomba, és olyan oktatót választottam, aki az öcsémet is tanította. 120 kilós perverz volt, alig fértem el mellette a kocsiban, és állandóan fogdosott, - vezetés közben is - csak akkor hagyta abba, amikor már bőgtem. Egyszer kivitt a susnyásba is, és sokáig magyarázta, egyes lányok hogyan szoktak fizetni neki. Mikor realizálta, hogy ez nem fog összejönni, akkor szörnyű bunkó lett. Így is végig toltam, de utána Angliába kerültem, és évekig nem vezettem. Mikor megkaptuk a pasim szüleinek régi autóját, és neki még nem volt jogsija, rájöttem, hogy tudok vezetni. Amikor lett jogsija, akkor meg arra, hogy tudok csak nem szeretek.” (Luca, 30)

Jó nagy paraszt volt az oktatóm

A lehangoló történet után két vidámabb következik. Julinak hiába volt bunkó az oktatója, ez nem akadályozta meg abban, hogy élvezze a vezetést: “Én imádtam az egészet, mert már nagyon akartam vezetni, 19 voltam, jó nagy paraszt volt az oktatóm, de megengedte, hogy üvöltsön a zene és cigizzek, úgyhogy jól kijöttünk. Nekem abszolút traumamentes volt az egész, tök jól ment. Hiszek abban, hogy minél korábban tanulod meg, annál jobb.” (Juli, 35)

Mirjam története pont az ellenkező véglet, ő annyira jóban lett az oktatójával, hogy nem siette el a vizsgázást. “Én vidéken tanultam, az oktatót valamennyire már ismertem előtte is. Elég nagy spanok lettünk, mindig elvitt kávézni, és folyamatosan sztorizott, azt is elmesélte, hogyan csalta a hárpia feleségét, néha még vigasztaltam is, ha épp elhagyta az aktuális szeretője. Mindig megálltunk félóránként egy szál cigire, valószínűleg ezért is tartott több mint egy évig, míg a rutintól eljutottam a forgalmi vizsgáig. Ennek ellenére egyszer sem mászott rám, sőt volt hogy elhajtotta a szintén tanuló srácot, akivel akadt egy kis összetűzésem, mert visszutasítottam a randiajánlatát.” (Mirjam, 27)

Kinga egy mondattal elintézte a hozzá intézett kérdést arról, hogy jött ki az oktatójával. “Én konkrétan hozzámentem feleségül.” (Kinga, 37)

Húsz évvel ezelőtt ötezer forintot gomboltak le rólam

Edinának azt mondták, hogy hatvan óra vezetés után sincs esélye levizsgázni. “Az oktatóm azt mondta, esélyem sincs, ha csak nem fizetem le a vizsgabiztost, de mivel ebben még úgy sincs gyakorlatom, ő majd megoldja helyettem. Húsz évvel ezelőtt ötezer forintot fizettem az oktatónak, gondolom feleztek a vizsgabiztossal. Tudok vezetni, de annyira megutáltatta velem az egészet, hogy inkább buszozom, vagy sofőrt (a férjemet) használok.” (Edina, 40)

Anna női oktatót kapott, de csalódnia kellett. “Az oktatóm elég szemét nőci volt, és állandóan káromkodott, ha valamit rosszul csináltam. Ezen felül én fuvaroztam mindenhova, ha valahol valami dolga akadt, odavezettem, majd fél órát vártam rá. Ezt egy 17 éves lánnyal még meg lehet csinálni. Az első vizsgán megbuktam. A semmiért. Aztán mondta az oktatóm, hogy kellene pénzt adni a vizsgáztatónak. A vizsgán kb. 6,5 percet vezettem összesen és persze átengedtek. Ennek már tíz éve, és igazából nem számít, mert imádok vezetni, és minden nap vezetek is.” (Anna, 27)

Párhuzamosan parkolni most sem tudok

Bár nem szeretjük a közhelyeket, és nyilván mindenki más, mégis vannak olyan tipikus problémák, melyek valóban inkább jellemzőek a nőkre, mint a férfiakra. “Az én legnagyobb parám, hogy ötig el kell számolnom mire képes vagyok eldönteni, hogy melyik a jobb és bal kezem. Ebből sok bajom származott, rendszeres balra kanyarodtam, amikor az oktató jobbat mondott és vica versa. Amúgy rendes volt, mert a végén már nemcsak mondta, de mutatta is az irányt - a vizsgán is. A járdaszigettel párhuzamosan parkolni pedig tíz év után sem tudok, pedig minden környezetemben élő vezető megpróbálta belém oltani a technikát (bátyám például kis makettekkel próbálta szemléltetni a dolog titkát), de sehogy nem ment. A vizsgán az oktatóm végül kicsempészte a kupacból ezt a tételt. Azóta is vért izzadok, ha próbára tesz a sors.” (Judit, 29)

Annamarinak az első óra elég traumatikus volt, mert kialvatlanul ment vezetni “Közvetlen a Sziget utolsó napja utáni napon mentem, az oktató meg úgy gondolta, hogy akkor rögtön bele a forgalomba, én meg még soha nem próbáltam azelőtt elindítani egy autót. Ez eléggé meghatározta a további viszonyunkat, és az is, hogy kinézetre se volt szimpatikus.  Én nem vagyok az a beszélgetős fajta, ezért általában a direktívákon kívül kussban ültünk. Volt amikor nagyon ideges lett rám, de hogy miért, arra nem emlékszem, az egész kitörlődött a fejemből. Nekem a legnagyobb nehézség ma is az, hogy állandóan többfelé figyeljek.  Az sem megy, hogy bemérjem a távolságokat, hogy hol a kocsi eleje, vége, és ha két autó közé kell beállni, attól is kicsit stresszes vagyok.” (Annamari, 26)

Ha túlgörcsölöd, az már régen rossz

Jutka nem igazán akart vezetni, de kellett neki a jogsi egy álláshoz.  “Az oktatóm nagyon kedves, türelmes volt, sosem okoltam őt a saját kudarcaimért, mert az én félelmeim, görcseim akadályoztak meg. Eléggé bejött velem az élet, mert sok pénzt ott hagytam. Ötször buktam forgalomban, aztán PÁV, de arról most nem beszélek. Hatodszorra összesen negyed óra volt az egész, és azt hittem megvágnak, de meglett. Azóta csak úgy vezettem, hogy a párom mellettem ült. Inkább maradok a BKV-nál.” (Jutka, 28)

Ági utólag azt mondja, nem szabad túlságosan izgulni, na meg túl sok felé figyelni sem, mert a végén még elütsz valakit. "A forgalomban elhasaltam. Repesztettem a városban a főúton, és egyszer csak az oktatóm egy zebrához közeledve akkorát fékezett, hogy majdnem kirepültem a szélvédőn. Megálltunk, én pedig csak néztem rá értetlenül, ő meg elfehéredve mutatott a zebrán éppen áttotyogó nénikére.... Nyilván megbuktam, az oktatóm pedig utána négyszemközt megkérdezte, hogy ha ő nem fékez, elütöttem volna-e a nénit. Mondtam neki, hogy egyáltalán nem láttam, annyira el voltam foglalva az egyéb dolgokkal, ingerekkel, ráadásul négy sávos út volt, és a nénike éppen csak rajta a zebrán. Ez annyira megmaradt bennem, hogy azóta a járókelőket már kilóméterekkel előbb kiszúrom.”(Ági, 31)

Amikor a vizsgára került a sor, elkezdett szívatni

Nem mindenki vág neki a jogsi szerzésnek tizenévesen, pedig azt mondják, hogy minél később tanul meg az ember vezetni, annál nehezebb lesz. A következő példák viszont pont az ellenkezőjét bizonyítják. Hajni viszonylag későn tanult meg vezetni, emiatt eleve félt, hogy nem fog neki menni, de nem lett igaza.

„Egy fiatal srác volt az oktatóm, aki ugyan jó fej volt, viszont amikor a vizsgákra került a sor, elkezdett szívatni. Gondolom az volt a baj, hogy nem adtam neki pénzt, de mivel előtte többször kifejtette, hogy szerinte pénzen megvenni a vizsgát elég gáz, ezért eszembe sem jutott lefizetni. Az első vizsgán egy olyan útvonalra vitt, amit előtte begyakoroltunk, ám pont aznap lezárták az egyik sávot, és nem lehetett megfordulni, pedig az lett volna a vizsgafeladat - egy bukás. Aztán a másodiknál is miatta buktam, a harmadiknál már lefizettem a vizsgabiztost, csak épp az oktatónak nem említettem, aki bájosan kirántotta a kormányt a kezemből egy előzésnél, és akkor rájöttem hogy ismét arra pályázik hogy megbukjak. Nem tagadom, kaján vigyorral meredtem rá, amikor leesett neki, hogy mi a helyzet. Gyakorlatilag aznap hogy a kezembe kaptam a jogsimat, beültem a szalonból kihozott új kocsimba, amiért mindenki kiröhögött, hogy mekkora hülye vagyok, mert össze fogom törni, de nem így történt. Már három éve vezettem amikor az első koccanásom volt, és őszintén szólva szinte már vártam, hogy túl legyek rajta, mert szerintem ezt meg kell élni ahhoz, hogy ne félj." (Hajni, 30)

Orsi is huszonévesen tanult vezetni, de végül ő is jól vette az akadályokat. “Az oktató annyira féltette az autót, hogy rendre helyettem nyomkodta a pedálokat, belenyúlt a kormányzásba, és 50-nél többel nem mehettem. Valami különös mazochista hajlam folytán minden visszautasításom ellenére is agyon dicsért. Vicces, hogy olyanoktól féltem az elején, hogy ledudálnak az útról, vagy elfelejtem felkapcsolni a lámpát és kivilágítatlanul teperek végig száznegyvennel az M7-esen. Ezek közül egyikkel se volt problémám, viszont a szűk belvárosi utcák kétoldalt parkoló autókkal rémálmaimban se jöjjenek elő! Még mindig nehéz egyszerre figyelni az utat, a táblákat, fejben útvonalat tervezni és a semmiből előtűnő, padkaugró, öngyilkosjelölt gyalogosok életét is megkímélni.” (Orsi, 29)

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2011.05.04 13:53:47Renee

    Nekem igen is számít mekkora az autó, amit vezetek és ezt tapasztalatból mondom, sokkal jobban látom és érzem az arányokat.
    Attól, hogy nem mindenki vezet haza az első rutin óra után az nem jelenti azt, hogy nem lesz jó sofőr.

    És nem gondolom meg magam, VEZETNI FOGOK! :)

  • 2011.05.04 13:54:15megvagyhadnagy

    Késsszzzz......befelyezem nem olvasom tovább:

    "Még mindig nehéz egyszerre figyelni az utat, a táblákat, fejben útvonalat tervezni és a semmiből előtűnő, padkaugró, öngyilkosjelölt gyalogosok életét is megkímélni.” (Orsi, 29)"

    Ez így van. Egy körforgalom meg maga a halál, a megoldhatatalan, a földönkívüli élmény. Előtte visszakapcsolni, (jajj....kuplungolni is kell) esetleg fékezni is, majd haladni a körforgalomban, ahol meg már gázt kell adni, esetleg fel is kell kapcsolni, mert akkora a körforgalom. És jajj az a fránya jobb oldali pedál, közben a sebváltót is kezelni kell, és ajjjj...közben tekerni kell kormányt, és a végén: a kormány tekerésével ellenkező irányba indexelni is kell, ha ki akarok hajtani. Leírni is nehéz nem hogy megvalósítani. Ajajajajjjj...sokaknak megoldhatatlan feladat ez.
    És még be is vallják.

  • 2011.05.04 13:58:52szemlelodo

    Azt hallottam, van, ahol úgy oktatnak, hogy tilos használni a külső tükröket, helyette hátra kell nézni, vagy a középső tükröt használni. Ez az életre nevelő oktatás?

  • 2011.05.04 14:01:36Turd Ferguson

    '83-ban még engem is úgy tanítottak, hogy nincs tükör, tessék hátranézni.

  • 2011.05.04 14:05:41megvagyhadnagy

    ...aztán ezt a hülye BALESETVESZÉLYES hátranézést a későbbiekben nem lehet kiverni belőlük. Egy többsávos úton (párhuzamos közlekedésre alkalmas úton) nem használni a jobb oldali tükröt? Fasza. Jó tudni hogy ezt oktatják.
    Apropó. Van a mostani oktatásban autópályás vezetés? Ha van mennyi? Mert még ez is egy érdekes pont.

  • 2011.05.04 14:06:55medvetoka

    Annyira nem szeretem ezt a "nekünk nőknek minden nehezebb" sápítozást. Nekem férfiként női oktatóm volt (én voltam 18, a nő meg kb. 45, bár nem nézett ki rosszul) és kétszer is nyilvánvalóvá tette hogy jobban tenném, ha kielégíteném a régen elhanyagolt szexuális igényeit. Közölte, hogy meg akar erőszakolni, így ezekkel a szavakkal:) A farkamat kétszer is összekeverte a váltóval.

    De mindenből átmentem elsőre és azóta se jutott eszembe a dolog.

  • 2011.05.04 14:12:16motalco

    én húsz éve, 105-ös skodán tanultam, szerencsére elsőre megvolt minden vizsga. az oktató az első órán megkérdezte, vezettem-e már, az igen válasz után simán bevitt a "sűrűjébe".

  • 2011.05.04 14:14:33Augustin

    Nekem elsőre összejött a forgalmi, de nem ajánlom jó szívvel a volt oktatómat ismerősöknek. Nagyon türelmetlen, önbizalomleépítős ürge volt, aki a forgalomban vezetés órákat használta minden csipp-csupp privát ügyének intézésére, ezért volt, hogy fél órát vártam egy ügyintézésére, vagy húsz percig vásárolt egy szaniter boltban. Egyszóval ha mindig összeírtam volna, hogy mennyi ideig várakoztam rá, néhány ingyen órával jöhetett volna nekem. Ezt eleinte azért nem tettem szóvá, mert nagyon fárasztott kezdetben a forgalomban vezetés, hogy annyi mindenre kell egyszerre figyelni, hogy nem zavart időnként tízperc- negyedóra szünet, később kicsit irritált, de már nem volt kedvem szóvá tenni, nem beszélve arról, hogy eredetileg sem terveztem, hogy a forgalomban vezetés órákon spóroljak.
    Szerintem ecceűen tolni kell a pénzt az oktatónak és kedvesebb, türelmesebb, normálisabb lesz. Tapasztalataim szerint ugyanis szinte mindenki viselkedése pozitív irányba befolyásolható némi pénzzel. Ez persze nem jelenti a vizsga megvételét, hisz nem a vizsgabiztosnak adod a pénzt.

  • 2011.05.04 14:23:14megvagyhadnagy

    Miért kellene tolni a pénzt? Ez megint egy szép "szokás" mint a hálapénz. Vagy a boltban is toljam a pénzt az eladó kislánynak, hogy szépen kedvesen szolgáljon ki, és közben ne a 3 napos kiflit adja oda? Persze vannak ilyenek, de oda többet nem megyek. És ha a kislány így folytatja neki sem kell odamenni többet.
    Sajnálom, ha ebben az iparban ez nem így működik.

  • 2011.05.04 14:36:04Augustin

    A bolti eladólány kicsit más kategória. Tőle nem tanulsz semmit,nem vagy többször két órát összezárva vele, egyszóval a bunkósága olyannyira rövid ideig épphogycsak zavar, hogy nagyjából leszarod.

    "És ha a kislány így folytatja neki sem kell odamenni többet."

    Ja, de az oktatód nem az első órán szokott bunkó lenni, hanem a néhányadikon, és honnan tudod, hogyha fenékbe rúgod őt, akkor a következő nem lesz-e ugyanilyen ...stb. Azért nem képzett pedagógusokról van szó, bár hülyék azok között is vannak.

  • 2011.05.04 14:43:05megvagyhadnagy

    Oks, lehet a bolti eladó rossz példa volt, de hirtelen ez jutott az eszembe.
    Mindenesetre nem értem. Ez egy tipikus olyan szakma, ahol a jó hírrel sokat lehetne keresni, a rosszal meg kibukni. Ha elterjed rólam, hogy egy korrekt, jó modorú, türelmes, szakmailag megfelelő oktató vagyok, akkor az olyanoktól akik ennek az ellenkezői, tódulnának hozzám a "páciensek". Nem? Vagy csak retardált oktatók vannak? Csak azért mert még egy kommentet sem olvastam, hogy aztán az enyém maga volt a tökéletesség.

  • 2011.05.04 14:45:24kapuka

    Megvagyhadnagy: az enyém maga volt a tökéletesség :D

  • 2011.05.04 14:45:33pora

    92-ben vizsgabiztos:
    - Lacikám, szólj, hogy nézze a jobb holtteret!
    Lacikám (az oktató):
    - Nézd a jobb holtteret!
    Szerencsére nem kérdeztem meg, hogy az mi és merre van - szó nem volt róla az oktatás során. Megkaptam a jogsit, aztán megkérdeztem apámat, hogy merre keressem a jobb holtteret.

  • 2011.05.04 14:51:42megvagyhadnagy

    kapuka: Tényleg, igazad van, te írtad is :)
    Pora: nézze a jobb holtteret: LOL Abban az időben nem tudhatták, hogy holttér csak a "baloldalon" van :)

  • 2011.05.04 14:57:39Dolly Windsor

    “Az én legnagyobb parám, hogy ötig el kell számolnom mire képes vagyok eldönteni, hogy melyik a jobb és bal kezem."
    ... és az ilyen még jogosítványt akar? A négyéves kisgyereknek megtanítják az oviban, hogy a bal keze a szíve felől van, a jobb keze meg az, amivel (ált.) rajzolni/enni szokott.
    Ha ez nem megy egy felnőtt embernek, NE üljön autóba. (Legalábbis sofőrként. :D)
    És ahogy már írták előttem, valóban érdekes, hogy sok oktató meg arról panaszkodik, hogy rájuk másznak a tanuló hölgyek. Az enyém például azt mesélte, hogy a nő vizsgadrukk levezetésére hivatkozva kérte, hogy legyen egy kis eksön. Gratula.

  • 2011.05.04 15:03:08pora

    Naja. Rámászik az oktató, elszámol 5-ig, és már meg is van a jobb keze. :)

  • 2011.05.04 15:08:38zanzibar

    Engem a papám tanított meg mindazokra adolgokra, amik a jó vezetéshez kellenek. Az oktatóm sem azt nem tanította / magyarázta meg, mikor és hogy kell fel- és visszakapcsolni, sem a kézifékes elindulást sem. A parkolásról már nem is beszélve: kifejtette, h ezt a nők úgysem tudják. Egy német és egy francia barátnőmet kérdeztem, h hogy tudnak ők párhuzamosan úgy beparkolni, h 3-3 cm hely van a kocsi előtt és mögött, méghozzá elsőre. Értetlenkedtek, h ezt nálunk nem tanítják. Ők magyarázták el, az autón melyik pontokat kell nézni, milyen szögből kell indítani a manővert, mikor kell visszaszedni a kormányt. Azóta megy általában a dolog. Jó, lehet, h nem elsőre, de második kísérletre biztosan.

  • 2011.05.04 15:21:13Augustin

    A hsz-em elszállt.

    Szóval megvagyhadnagynak: Igazad van, az első hsz-emben írtam is, hogy nem fogom továbbajánlani. Nos az ürge életpályáját nem ismerem, nem tudom, hogy mennyire megy neki jól, de tény, hogy amióta megszereztem a jogsit, már vagy három ismerőst küldhettem volna hozzá.

    Szerintem azért van több szó hülye oktatókról, mert ritkább a pozitív élmény, és akinek az van, az hamarabb feldolgozza az egész jogosítvány szerzősdit. Meg többnyire kis fiatalok szerzik meg a jogsit, akik nem merik nekik szóvátenni a bunkóságukat, és azt hiszik emiatt, hogy jó oktatók.

  • 2011.05.04 15:36:54Lizababa1123

    Hááát ez érdekes. Persze mint mindenhol, a kirívó esetek keltik fel a figyelmet.
    Én uncsi vagyok. 30-as nő, 11 éve jogsi, először volán mögé a rutinpályán ültem, mégis a 2. rutinóra után én vezettem vissza az autóssulihoz. Idős tisztességes úr volt az oktatóm, szép piros régi swifttel. Elsőre átmentem minden vizsgán kenőpénz és ellenszolgáltatás nélkül. Azóta levezettem ~ 250.000 Km-t. Vezettem kispolskit - ez volt az első és egyetlen balesetem, egy koccanás mert épp ordítottam vkivel telefonon...akkora volt a koccanás, hogy a másik félnek berepedt a hátsó lámpája...az én polskimnak meg leesett az eleje és így derült ki, hogy szegény rommá van törve mert az előző tulaj elütött vele egy nagytestű kutyát (szegény kutyus), és összetákolták az elejét majd gyorsan eladta én meg mint lelkes 20 éves lány megvettem.
    Azóta volt kisautóm, nagy autóm, kombim, sedanom, de nem okoztam balesetet.
    Uncsi vagyok :-(((( ??

  • 2011.05.04 15:46:14tejcsokoládé

    nő vagyok, férfi oktatóm volt. minden elsőre sikerült, és jól vezetek, jobban, mint néhány férfi.
    mivel 3 évig az autósiskolánál dolgoztam, nagyon sok lány-női tanuló mellett ültem, sokan okosabbnak hiszik magukat az oktatónál, majd ő tudja hogyan kell, hova kell, milyen gyorsan kell.
    a volt párom (az oktató) ilyenkor hagyni szokta őket vezetni, had tapasztalják meg mennyire 'ügyesek'. második alkalommal már nem akkora az arcuk. sok ilyen van.
    persze láttam sok bunkó oktatót, tapizósat, tanuló szájába bagózósat is, akinek kilógott a sörhasa az inge alól.

  • 2011.05.04 16:16:19megvagyhadnagy

    Lizababa: nem vagy uncsi, sőt! Elveszlek feleségül! :D Persze csak akkor, ha kispolszki helyett már egy nagyobb szedánod van :)

  • 2011.05.04 16:16:41Peetee

    Nagyon sok múlik az oktatón, elképesztő, hogy egyik-másik idióta mire tanítja a tanulóit.
    Ez gáz.

    Ugyanakkor van sok-sok-sok birka, aki bármilyen jó oktatónál is tanult, 5perc alatt kitöröl mindent a memóriából és riogatja a többi közlekedőt.

    Az egyik legmókásabb történetem vidéken áruház parkolójában volt.
    Jobbkéz-szabály. Kikanyarodtam, rámdudált.
    Kérdezem, mi a gond?
    Aztmondja: Nekem van elsőbbségem
    Erre én: De hölgyem, itt jobbkéz szabály van.
    Erre ő: IGEN, maga jön nekem jobbkézről ,tehát nekem van elsőbbségem.
    Erre én: (Mosoly), Hölgyem, ne nagyon vezessen Budapesten. Látszott rajta, hogy nem tudom meggyőzni, és még ő volt mérges rám.
    Non-sense.

  • 2011.05.04 16:25:24Advanced Flight

    Bizony, a nők szarul vezetnek mind, a férfiak meg mind remekül, és ezt mindenki tudja, csak valahogy pont a biztosítótársaságok nem :-)

  • 2011.05.04 16:36:25pora

    nem betegségek, hanem csapások, tanult barátom

    többek között keserűség, szenvedés, gond, gonoszság

  • 2011.05.04 16:49:13pora

    bocs, elszabadult korrektorbot, nem tudtam, hogy a "csapás" szó is tiltólistán van :)

  • 2011.05.04 16:49:45Lizababa1123

    Hááát :-))) Most épp egy kombi a szerencsés nyertesem, de ha hozhatom a 2 kismanót a hátsó ülésen és életem párját is - és igen, ő a férjem :-) - akkor semmi rossznak nem vagyok az elrontója :-DDD

  • 2011.05.04 16:50:40Lizababa1123

    Szép estét és biztonságos közlekedést mindenkinek, és ne felejtsük vezetés közben: mindenkit hazavárnak :-)

  • 2011.05.04 16:51:58cyberius

    Mohácson is így válogatja feleségeit az egyik oktató.Csak a tanulók közül választ,éves csere van.
    Vezetés közben gyakran telefonál és személyes útjait rendezi tanuló órák alatt.Fiúkat lehordja,csajokkal kedves.Nem volt élmény vezetni tanulni.

  • 2011.05.04 17:13:00etruszk

    Huszonpár éve vizsgáztam, mindenből elsőre.
    Az oktatóm bent beszélgetett az ATI pálya épületében, míg én kint rutinoztam egyedül a pályán.
    Forgalomban összesen ha 6 órát vezethettem, a többit csak aláíratta velem... Azért pár élményem örökre megmarad; ilyen volt az, mikor Az Árpád hídon 90-el előztem mindenkit a jobb szélső sávban, míg ő a rádiót babrálta, majd felkiáltott: "Érzed ezt a zenét? Black Sabbath!" De azt a helyet is megmutatta, hogy csillaghegyen hová hordja a női tanítványait.
    Más:
    Egyszer egy hölgy nagyon nem adta meg a jobbkezet. Épp hogy el tudtam kerülni az ütközést, ő meg továbbment, mint ha mi sem történt volna. Elfogott az ideg, utánamentem, utolértem és megkérdeztem, hogy tudja-e, hogy nem adott elsőbbséget az előbb? Mire ő: És ezért utánam jött????

  • 2011.05.04 17:27:15csupasz gőte

    Jajjj, de jó kis összefoglalója annak, hogy miért tudnék agyoncsapni több sofőrt is, aki nem tanult meg vezetni és ráfogja mindenkire a saját balfaszságát!

  • 2011.05.04 19:50:03scheerti

    Én egy izgulós/kapkodós/beleszarós hülyegyerek voltam, ezért kétszer húztak meg KRESZ vizsgán(11 pont), egyszer rutinon ELMÉLETBŐL, egyszer pedig forgalomban. Aztán rájöttem, hogy ez nem azért van, mert nem tudok vezetni, csak azért, mert faszjancsi módjára nem foglalkoztam eleget a dologgal. Ez 17 évesen volt, tavaly csináltam nagmotoros jogsit, minden elsőre meglett, KRESZ hiba nélkül, rutin hiba nélkül, és forgalmi is hiba nélkül, pedig a motoros társam a vizsga előtt két perccel ráborította egy békésen parkoló kocsira a motorját. Ettől függetlenül azt mondom, hogy aki nem szeret, esetleg azt érzi,hogy nem tud majd vezetni, az hagyja a fenébe.

  • 2011.05.04 20:12:50megvagyhadnagy

    Lizababának 16:49:45-re:
    ;-)
    Ez kacsintós szmájli akart lenni.
    Más.
    Győri vagyok van itt két érdekes körforgalom. Sokat autózok, motorozok arra. Ha van időm, (és nem "tezsvír" az illető) akkor én is utána szoktam menni annak aki durván szabálytalankodott velem szemben és csak rajtam múlt hogy nem lett balaset. Nem szoktam pökhendi lenni, csak megkérdezem, hogy látott-e, tudja-e mit hogyan és miért csinált. És igaz a mondás: az elsőbbség az amit megadnak. Én motorral eleve úgy közlekedek, mintha engem nem is látnának. Nem egy balsesetet kerültem így el.

  • 2011.05.04 20:46:00Zrkadlo

    Rég olvastam ilyen jó kommenteket a felvezetőcikkel egyetem... legjobban Orsi tetszett...
    “Az oktató annyira féltette az autót, hogy rendre helyettem nyomkodta a pedálokat, belenyúlt a kormányzásba, és 50-nél többel nem mehettem." ... már vígan teper az M7-en, csak még rémálmai vannak a szűk utcáktól... dekár, hogy az oktatók nemhasználhatnak kilencest... én kirúgtam volna az oktatót, hogy merte engedni 50 el 30 helyett...

  • 2011.05.04 20:53:53Zrkadlo

    Biztos hogy vannak taperoló oktatók is... dehát szegény csak félisten szeretne lenni...mert tudja a magyarok imádják a taperoló Alekínyó félistent...
    A sok letaperolt újsöfőrhölgy, hogy már kipanaszkodta mágát... rohan sms- t küldeni az icike picike taperoló Alekínyónak... vagy siet a feleség válogatásra...

  • 2011.05.05 09:41:02szupergyik

    En Angliaban szereztem jogsit. egy fillert nem kellett fizetni a vizsgaztatonak (illegalis jobb helyeken), noi oktatom volt, en is nobol vagyok es elsore atmentem, egy pontot, ha veszitettem. Imadok vezetni, szoktunk go-kartozni is eljarni, imadom az autokat (a technikai oldal es nem az alapjan, hogy megy-e az ules a hajszinemhez).

    Szerintem a legszornyubb az, hogy Magyarorszagon annyira belenevelik a nokbe, hogy mindenhez benak (nehany komment itt, hogy a nok ne vezessenek? mi ez, Pakisztan?!) es csak arra jok, hogy leszopjak a faszikat. Annyira szegyellem ilyenkor, hogy ebbol az orszagbol szarmazom... Na mindegy.

    Hozzaallas kerdese. Ha egy egesz tarsadalom azt mondja, hogy szuletesedtol fogva szarabb vagy, mint a masik, akkor egy ido utan el fogod hinni, es ugy is viselkedsz. Nem en talaltam ki, volt ra kutatas.

  • 2011.05.05 09:49:25megvagyhadnagy

    "Én inkább a hátra nem nézést nevezném balesetveszélyesnek, ugyanis minden tükörnek van holttere. A legjobban beállítottnak is."

    Ezt nevezik rutinnak. Hm? Követem a tükörből a forgalmat. Mögöttem, mellettem, előttem. Ha nézed a tükröt, akkor látod, hogy a jobb oldaladon halad egy piros ótó. Aztán ha belenézel megint a tükörbe és nem látod a piros ótót, akkor elkezdesz gondókodni, hogy hová a búbántaba szublimálhatott, hiszen nem lehetett jobbra kanyarni a két tükörbenézés között. Lehet hogy épp a holtteredbe van? Ha megfelelő gyakorisággal és figyelemmel bámulom az 1-2-3 tükröt, akkor nem érhet megelepetés. Remélem van itt olyan aki érti mire gondolok.
    A hátratekintgetés szimplán balesetveszélyes, állítom még most is. Használni a tükröket, gyakran. Ez a titok. És akkor nem kell forogni.

  • 2011.05.05 09:54:37megvagyhadnagy

    Még valami. A rutintalanok szerintem azért nem szeretik a tükröt, mert nem tudják eldönteni, hogy amit abban látnak, az hol is van hozzá képest. És jajjjj....mi van akkor, ha a jól megszokott Yarisból véletlenül át kell ülni egy másik autóba. Annak a tükrének meg épp véletlenül más a látószöge. Na, ekkor jönnek a forgolódások, meg az olyan szövegek, hogy pfúj, de szar ennek a tükre, semmit nem látni benne. (Aztán lehet egy X5 kormányánál ül :D )

  • 2011.05.05 11:30:23lájkolom

    Sok nő valóban annyira bénán vezet, hogy szétb@sz az ideg...
    A kulcsszó a rutin, ami 2-3 év folyamatos vezetés után már meglehet. Friss jogsisok sokszor jaffáznak, hogy mennyire királyok az utakon, de csak amíg nincs egy húzos szitu és rájönnek, sz@rt se tudnak még.
    Én 25 voltam, amikor meglett a jogsim, napi szinten vezetek és imádom!!
    Az oktatóm egy Pesti nagyobb autósiskolánál volt, 50-es nyugis pasi, sosem tapizott, viszont hogy ne csak jót írjak, ő is hajtotta a pótórákat hogy dőljön a lóvé zsebbe. A vizsgákon nem volt segítőkész, inkább drukkolt, hogy meghúzzanak...
    Rutin elsőre, forgalom 3-ra sikerült és egyből elkezdtem vezetni :)

  • 2011.05.05 12:05:20Amarájter

    kén-e egy nick?

    Amarájter:
    "Aki ezt nem érti az vagy hülye, vagy nő, vagy a kettő szorzata."
    Vagy lehet, hogy csak te vagy sík idióta.

    Melyiket vetted magadra?
    Hiszen: Ha motorozol, akkor érted és nem vagy hülye, ha nő vagy érted, hiszen válaszoltál, ha a kettő szorzata vagy, akkor egy a saját hülyeségét fölényeskedéssel kompenzálni akaró lepukkant, virtuális szexualitásban élő, iskolázatlan félművelt rozoga bringa vagy. És ezt azok nevében is írom, akiket még megpróbáltál kioktatni.

  • 2011.05.05 15:21:50Harold Zidler

    mindenki az én oktatómhoz járt? :D
    vidéken tényleg más, vidéki vagyok de Pestem tanultam meg vezetni. az 59ezerért hirdetett (+eü tanfolyam) jogosítványom majd' 3kilo volt, köszönhetően a pesti oktatók hozzáállásának. na nem állítom, h mind ilyen, és azt sem h én vagyok hamilton, de megy a lehúzás rendesen, és ezt a vidékiek nem mindig értik meg, engem is cinkeltek miért kell ennyi ideig húzni. hát azért mert megy az üvöltözés, az indokolatlan kormányba-pedálba nyúlás -> önállóság, önértékelés hiánya -> több óra. a 45 percből 10et késik, 20at ebédel, vagy beugrik a központba. szoktam is mondani a páromnak,h én inkább nem vezetek, mert ahhoz túl drága volt hogy visszaadjam :)

  • 2011.05.05 17:33:59Maura

    Lehet rugozni, hogy noi meg ferfi vezetok. En szemely szerint no vagyok, es valojaban, ha valaki feltart, az nem feltetlenul no mindig. De valoban, legtobbszor Isten ovjon a "dinamikus", "lenduletes", holgyektol, mellettuk ulni eleg kellemetlen tobbnyire. Ahogy pasik mellett is, de ez mas tema.

    Viszont van egy statisztika, ami atgondolando. A biztositotarsasagok mindegyike a noi autotulajoknak alacsonyabban szamitja a biztositasi koltsegeket. Miert is? Mert igen, a nok tobb hibat vetenek. Tobbet koccannak, parkolasnal totymorgesnel. De a totalkaros auto es halalos kozlekedesi balesetek eleg nagy resze ultraprofi ferfiak szamlajara irhato...

  • 2011.05.05 19:25:44ubu1

    Tol.

  • 2011.05.05 19:26:53ubu1

    @medvetoka: Hát, ha az is olyan függőlegesen állt, mint a sebváltó, akkor ez a kis tévedés az adott körülmények ismeretében talán megbocsátható párszor...

  • 2011.05.05 19:53:19ubu1

    Nekem egy elég óvatos oktatóm volt. Teljesen a vizsgára akart felkészíteni, nem az életre. Mint tudjuk, ez két külön dolog. Ha több sávos úton mentünk, mindig kizavart jobb szélre, mert hogy tanuló vagyok. Meg mindig azt mondogatta, hogy ez itt nem a Forma-1.
    De mindenből átmentem elsőre. Bár a forgalmi vizsgán kicsit rezgett a léc: satuféket nyomtam egy sárga lámpánál, mire lecsesztek, hogy át kellett volna menni. Igen, a belém nevelt túlzott óvatosság...
    Egyébként azóta sem tartozom a lassú vezetők közé, de hál'Istennek megúsztam bünti és baleset nélkül az eddigi 15-16 évet.

  • 2011.05.05 20:48:50Sadist

    Legalább megvan a magyarázat, hogy miért ilyen gyalázatos a magyar vezetési morál és tudás.

    Az egyik korrumpál, a másik csal, a harmadik kúr, hogy jogsit szerezzen.

SZÓLJON HOZZÁ!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta