#ÉLETEM

5 nyersétel, amitől szebb leszel

2011. április 14., csütörtök 13:48

Ha répát vagy brokkolit eszel nyersen, az egész testeddel jót teszel. Amit eddig nem tudtál: a bőröd is szebb lesz tőle!

A nyersételhívők szerint a hosszú, egészséges élet titka abban rejlik, hogy semmit sem eszünk főzve. Mi igen nagyra tartjuk az ilyen elkötelezettséget, és bár még nem sikerült minket meggyőzni, abban kétségtelenül igazuk van, hogyha az alábbi 5 élelmiszert nyersen eszed, sokkal szebb, feszesebb és egészségesebb lesz a bőröd. Ha elsőre esetleg rosszul hangzik, hogy a spenótot főzés nélkül fogyaszd, ne keseredj el, nagyszerű bloggereknek és gasztroszerkesztőinknek köszönhetően olyan recepteket is ajánlunk, amelyek élvezhetőbbé teszik a nyersen kevésbé vonzó ételek fogyasztását is.

1. Paradicsom

A mindent vivő. C-vitamint és ötféle B-vitamint tartalmaz (ezek rendkívül fontos hatással vannak a bőr állapotára), gazdag ásványi anyagokban, nagyon erős antioxidáns, és magja fényvédő anyagokat tartalmaz. Ráadásul finom, nyersen és főzve is, így kerülhetett listánk élére. Napi egy paradicsom fogyasztásával rengeteg betegség kialakulását előzheted meg, ráadásul a bőröd is jobban bírja a viszonttagságokat.

Salátában Gitta nyersétel blogján

Szezámkrémmel töltött paradicsom Sophie blogján

Megengedőbb, bruschettás változat a Dívány Gasztróban

2. Spenót

A spenót finom, főleg fokhagymával, de leginkább azért főzve. Mi mégis határozottan javasoljuk, hogy néha iktass az étrendedbe egy kis spenótturmixot is, még akkor is, ha nem kifejezetten kívánod meg. Ez ugyanis egy igazi kincs, ha bőr szépségéről van szó. A- és E-vitamintartalma kimagasló, ami azért is fontos, mert nagyrészt ezek kiegyensúlyozott bevitelétől függ, hogy milyen állapotban van az arcbőrünk. Igazi szuperoxidánsok, így az idő előtti öregedést is megakadályozhatják - például ha nyersen eszed vagy iszod a spenótot.

Thai recept gasztroszerkesztőinkől

Zöld turmix gyömbérrel, citrommal

Egy klassz saláta a spenótblogról

3. Sárgarépa

Az A-vitamin csodás hatásáról már esett szó, a Magyarországon termesztett répa 8 mg karotint (ez az A-vitamin elővitaminja), valamint B1-, B2-, B6-, C-, és K-vitamin is tartalmaz. A problémás bőrűek számára különösen ajánlott, mert nemcsak megelőzi a bőr kiszáradását, de serkenti az új sejtek termelődését és védi a külső bőrréteget is.

Ha magában nem szereted, itt egy fura kréker

Látásjavító répakoktél

Kenyérre is kenhető répasaláta

4. Feketeribizli

Rengeteg gyógyszer alapanyagául szolgál, nem véletlenül: érelmeszesedés, ízületi gyulladás, reuma, prosztatarák kezelésében is alkalmazzák. A bőrre gyakorolt hatása különösen fontos azok számára, akik zsíros, pattanásos bőrrel vannak megáldva. A levele és az érett gyümölcs nagyon gazdag C-vitaminban, 100 g gyümölcsre 130-170 mg C-vitamin jut. A legjobban akkor jársz, ha megmosod, és mindenestül megeszed.

Finom és egészséges feketeribizli likőr

5. Napraforgómag (leánykori nevén: szotyi)

A szotyit igazán nem nehéz nyersen fogyasztani, és jól is teszed, ha időnként akár tisztított formában, akár egyenként bontogatva megeszel egy csomaggal. Értékes olajokat tartalmaz, és már egy maréknyiban is olyan mennyiségű B1- és E-vitamin van, ami majdnem a teljes napi szükségletet fedezi.

Rakott brokkoli napraforgómaggal

Egy finom kis pástétom

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2011.04.14 15:41:07reeingre

    A bruschetta linkje nem működik.

  • 2011.04.14 16:27:03alessandri

    a paradicsom allergizál, a napraforgó-olajban pedig sok (szinte csak az van benne) az omega 6, ami gyulladáskeltő. A többi rendben.

  • 2011.04.14 17:31:43poronty

    @reeingre
    Köszi, javítottuk!

  • 2011.04.14 20:01:56magyar bucó

    "C-vitamint és ötféle B-vitamint tartalmaz (ezek rendkívül fontos hatással vannak a bőr állapotára), gazdag ásványi anyagokban, nagyon erős antioxidáns, és magja fényvédő anyagokat tartalmaz"

    Ez az egész évben egyenletes minőségben (se íze, se bűze) kapható "teszkós" paradicsomra is igaz?

    "Ráadásul finom, nyersen és főzve is"

    Na, ez biztosan nem igaz rá...

  • 2011.04.14 23:17:53CsG

    @poronty: egyrészt jó látni, hogy valamit azért javítotok a kommentek alapján, de másrészt elkeserítő, hogy a "szuperoxidáns" még mindig szerepel a szövegben... :( Ennyire megtetszett a szerzőnek a szó, hogy a jelentése már le is van sz@rva?

  • 2011.04.15 11:36:19Attilajukkaja

    kén-e egy nick?
    CsG

    :o))))))

  • 2011.04.15 11:53:57Attilajukkaja

    magyar bucó

    "Ez az egész évben egyenletes minőségben (se íze, se bűze) kapható "teszkós" paradicsomra is igaz?"

    A paradicsom legertekeseb antioxidans molekulaja a likopen, ami a gyumolcs piros szinet is adja. Sokkal erosebb gyokfogo, mint akar csak a C vagy az E vitamin, de igazan a fott paradicsomban "jon" elo. Vagyis a paradicsomle, paradicsomszosz, hazi ketchup sokkal egeszsegesebb, mint a nyers paradicsom, ha olyan szuperoxidansokat akarunk semlegesiteni vele, mint pl. a szuperoxid anion :o)
    Vagyis minden PIROS paradicsom egeszseges fozve, akkor is, ha nincs valami finom ize.

  • 2011.04.15 12:04:56holor

    A napraforgómagos- pástétom linkje sem működik...

  • 2012.06.18 23:23:44mynameis...

    alessandri, a félművelt okoskodó...

SZÓLJON HOZZÁ!

Blogok, amiket olvasunk

HOMÁR Mici pórult járt a cipőrendeléssel, hogy neked ne kelljen

32 ezer forint, ennyibe fájt a soha meg nem érkező Hugo Boss cipő. Mutatjuk, mire figyelj, hogy te ne legyél a csalók prédája.

KETTŐS MÉRCE Puncipolitika: szülések a hálapénz fogságában

A hálapénz a hazai szülészet alfája és ómegája, rendezőelv, szelep és hatalomgyakorlás. Rendszer a rendszeren belül. Az ártatlan név dacára a legkevésbé sem hálából adjuk.

B1gasztro Fagyizzunk! De hol???

A poszt két fagyizót tesztelt, az olvasói hozzászólások között viszont még több jó ajánlatot találhatsz
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta