#ÉLETEM

Az 5 legnevetségesebb piaper

2011. április 13., szerda 14:00

Hogyan érdemes egy vagyont kiszedni üdítős cégekből, és hogyan nem? Öt próbálkozás következik, amiből meglepő módon csak egy jött be.

A döglött egér a sörösüvegben vagy a hüvelykujj a kólában már lejárt lemez, vannak sokkal idiótábbak is az amerikai perpiacon - derült ki a The Daily Meal gyűjtéséből. Szavazz, hogy szerinted melyik a legnevetségesebb próbálkozás.

A sör nem teremt bikinis nőket

Év: 1991
Felperes: Richard Overton
Kárigény: 10.000 dollár
Megítélve: 0

A polgári per felperese, Richard Overton három évig pereskedett az Anheuser – Busch Co.-val, mert a reklám, amivel megpróbálták a Bud Lightot eladni, hazudott: a filmben ugyanis a sört fogyasztó kamionosok mellett csinos bikinis lányok jelentek meg. Mr. Overton is kipróbálta a sört, ám a bikinis lányok nem teremtek ott mellette, és ez neki komoly érzelmi károkat okozott.

Dollármilliárdok egy jó ötletért

Év: 2006
Felperes: Charles A. Joyce és James R. Voight
Kárigény: 75.000
Megítélve: 1,26 milliárd (majdnem)

A felperesek azért fordultak bírósághoz, mert állításuk szerint a Pepsi az Aquafina termékkel ellopta a palackozott vízre vonatkozó ötletüket, amit még 1981-ben meséltek egy, a vállalatnál dolgozó palackozónak. Mivel a cég egyáltalán nem képviseltette magát a bírságon, a bírónő 1, 26 milliárd dolláros kártérítést ítélt meg, ami persze már aktivizálta a Pepsinél a jogászokat, akik az ítélet megsemmisítéséért folyamodtak – sikerrel.

Karambolt hozott a Jézuska

Év: 1994
Felperes: Linda Hunt
Kárigény: 300.000 dollár
Megítélve: 300.000 dollár

Linda Hunt azért perelte be munkaadóit, mert az 1994-es karácsonyi buli után megengedték neki, hogy ittasan üljön be a kocsijába, és hazavezessen. Útközben karambolozott, és komoly sérüléseket szenvedett. A bíróság jogosnak találta a keresetet, még úgy is, hogy a partin felajánlották Huntnak, hogy hívnak neki egy taxit, ha a slusszkulcsot otthagyja.

Túl forró a kávé a Starbucks-ban

Év: 2011
Felperes: Riffat Quereshi
Kárigény: ?
Megítélve: 0

A négygyermekes Riffat Quareshi, aki állítása aszerint professzionális modell, azért perelte a Starbucksot, mert 2006(!)-ban, amikor a barista odalökte neki a pulton a kávét, hogy kapja el, a forró folyadék ráfröccsent a hasára, és megégette. A Starbucks az évek során hozzászokott ahhoz, hogy azért perelik, mert a forró italok, amiket árul, forróak. 2006-ban hetvenezer dollárt akart kiszedni belőlük valaki (állítása szerint az egyik alkalmazott nem rögzítette megfelelően a pohár fedelét, tavaly májusban pedig az indokolatlanul forró teájukért perelték őket), de ez az ötéves történet nekik is sok volt, úgyhogy visszaperelték Quareshit.

Vadászgépet a pontokért

Év: 1999
Felperes: John Leonard
Kárigény: egy darab Harrier vadászgép
Megítélve: -

1999-ben volt a Pepsinek egy pontgyűjtő akciója és egy ahhoz kapcsolódó reklámja. A filmben a sok, pontért megszerezhető tárgy között legvégül mutattak egy Harrier vadászgépet, hétmillió pontért. John Leonard összegyűjtötte a hétmillió pontot, majd követelte a céget, hogy adjanak neki egy Harriert. A bíróság végül a Pepsi javára ítélt, mondván: egyetlen normális ember nem gondolhatta komolyan, hogy a cég valóban vadászgépet ad a pontokért. Leonard fellebbezett, de másodfokon is elutasították.


Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta