Az 5 legnevetségesebb piaper

Zanza!

Hogyan érdemes egy vagyont kiszedni üdítős cégekből, és hogyan nem? Öt próbálkozás következik, amiből meglepő módon csak egy jött be.

A döglött egér a sörösüvegben vagy a hüvelykujj a kólában már lejárt lemez, vannak sokkal idiótábbak is az amerikai perpiacon - derült ki a The Daily Meal gyűjtéséből. Szavazz, hogy szerinted melyik a legnevetségesebb próbálkozás.

A sör nem teremt bikinis nőket

Év: 1991
Felperes: Richard Overton
Kárigény: 10.000 dollár
Megítélve: 0

A polgári per felperese, Richard Overton három évig pereskedett az Anheuser – Busch Co.-val, mert a reklám, amivel megpróbálták a Bud Lightot eladni, hazudott: a filmben ugyanis a sört fogyasztó kamionosok mellett csinos bikinis lányok jelentek meg. Mr. Overton is kipróbálta a sört, ám a bikinis lányok nem teremtek ott mellette, és ez neki komoly érzelmi károkat okozott.

Dollármilliárdok egy jó ötletért

Év: 2006
Felperes: Charles A. Joyce és James R. Voight
Kárigény: 75.000
Megítélve: 1,26 milliárd (majdnem)

A felperesek azért fordultak bírósághoz, mert állításuk szerint a Pepsi az Aquafina termékkel ellopta a palackozott vízre vonatkozó ötletüket, amit még 1981-ben meséltek egy, a vállalatnál dolgozó palackozónak. Mivel a cég egyáltalán nem képviseltette magát a bírságon, a bírónő 1, 26 milliárd dolláros kártérítést ítélt meg, ami persze már aktivizálta a Pepsinél a jogászokat, akik az ítélet megsemmisítéséért folyamodtak – sikerrel.

Karambolt hozott a Jézuska

Év: 1994
Felperes: Linda Hunt
Kárigény: 300.000 dollár
Megítélve: 300.000 dollár

Linda Hunt azért perelte be munkaadóit, mert az 1994-es karácsonyi buli után megengedték neki, hogy ittasan üljön be a kocsijába, és hazavezessen. Útközben karambolozott, és komoly sérüléseket szenvedett. A bíróság jogosnak találta a keresetet, még úgy is, hogy a partin felajánlották Huntnak, hogy hívnak neki egy taxit, ha a slusszkulcsot otthagyja.

Túl forró a kávé a Starbucks-ban

Év: 2011
Felperes: Riffat Quereshi
Kárigény: ?
Megítélve: 0

A négygyermekes Riffat Quareshi, aki állítása aszerint professzionális modell, azért perelte a Starbucksot, mert 2006(!)-ban, amikor a barista odalökte neki a pulton a kávét, hogy kapja el, a forró folyadék ráfröccsent a hasára, és megégette. A Starbucks az évek során hozzászokott ahhoz, hogy azért perelik, mert a forró italok, amiket árul, forróak. 2006-ban hetvenezer dollárt akart kiszedni belőlük valaki (állítása szerint az egyik alkalmazott nem rögzítette megfelelően a pohár fedelét, tavaly májusban pedig az indokolatlanul forró teájukért perelték őket), de ez az ötéves történet nekik is sok volt, úgyhogy visszaperelték Quareshit.

Vadászgépet a pontokért

Év: 1999
Felperes: John Leonard
Kárigény: egy darab Harrier vadászgép
Megítélve: -

1999-ben volt a Pepsinek egy pontgyűjtő akciója és egy ahhoz kapcsolódó reklámja. A filmben a sok, pontért megszerezhető tárgy között legvégül mutattak egy Harrier vadászgépet, hétmillió pontért. John Leonard összegyűjtötte a hétmillió pontot, majd követelte a céget, hogy adjanak neki egy Harriert. A bíróság végül a Pepsi javára ítélt, mondván: egyetlen normális ember nem gondolhatta komolyan, hogy a cég valóban vadászgépet ad a pontokért. Leonard fellebbezett, de másodfokon is elutasították.

Blogmustra