Így adj le 6 kilót a bikiniszezonra izzadtság és diéta nélkül

Zanza!

Már egy ideje tudjuk, hogy bármi el tudja rontani a diétát, ezért jó ez a módszer, aminél tényleg csak kicsit kell odafigyelni. Most nem edzéstervet és étrendváltozatást javaslunk, csak annyit, hogy állj fel, ha beszélsz valakivel.

A bikiniszezon még messze van, ezért ha már most elkezded a kalóriák felszámolását, rengeteg időd van arra, hogy visszanyerd a tavalyi alakodat. Íme a hideg egyenletet: fél kiló zsír felszedéséhez 3500 kilokalória kell. Ha két hónap alatt le akarunk dobni hat kilót, akkor az elfogyasztott napi energia bevitelből 875 kcal-t kell lefaragnunk. Ehhez kondibérletet sem kell váltani, csak egy kicsit megváltoztatni a napi rutinodat – írja az MSN.

Kezdd a napot reggelivel. Megtakarítás: 200 kcal.

Fotó: Roger Ferrer Ibánez
Fotó: Roger Ferrer Ibánez

Fogyni gyorsan nem lehet

Az igazán tartós, egészségügyi kellemetlenségektől mentes fogyás lassú. Ehhez persze kitartás, türelem és elszántság szükséges, különben az első hetek sikertelensége vagy a kezdeti fogyás megállása hamar kedvét szegheti a lelkes életmódváltónak.

Donald Layman az Illinois Egyetem táplálkozási tudományokat oktató professzora szerint, akár kétszáz kilokalóriát is megspórolhatunk a napi energia bevitelből, ha reggel proteinben bőséges ételt választunk. Jóllakva könnyű ellenállni a későbbi nassolásnak, ami a reggeli nélkül naponta 200 kilokalóriával többet eredményez.

Igyál szódavizet, jegesteát, citromos ásványvizet a cukros üdítők helyett. Megtakarítás: 450 kcal.

Az Amerikai Táplálkozástudományi Folyóirat szerint ennyi kalóriát fogyasztunk el naponta az üdítőkből. A cukros levek a napi kalória-kvótánk több mint felét adják, ezért egyszerűen cseréld le őket.

Hogyan csökkentsük a bevitt kalóriát:

1. Válasszuk a sovány vagy félzsíros tejet, tejtermékeket (tej, sajt, túró, tejföl, joghurt).

2. Tejföl helyett, ha csak az étel jellegével nem teljesen ellentétes, használjunk joghurtot, kefirt.

3. Bő olajban sütés helyett inkább sütőben (kevés olajon sült), párolt, főtt, gőzben főtt, grillezett, roston sült ételeket készítsünk, válasszunk.

4. A rántott húst, sült krumplit enyhén kiolajozott tepsiben is ropogósra süthetjük a sütőben.

5. Majonézes salátaöntet helyett jó minőségű olajjal, friss citromlével és balzsamecettel ízesítsük a salátákat.

6. Ha csak lehet, ne kenjük meg (vagy csak ritkán és vékonyan) a kenyeret, kiflit, zsemlét vajjal, margarinnal.

7. Ha buliba megyünk, inkább a gyümölcsös koktélokat vagy száraz vörösbort válasszuk a tejszínes, cukorszirupos koktélok, krémlikőrök helyett.

Kapcsold ki a tévét, miközben vacsorázol. Megtakarítás: 300 kcal.

Azok az emberek, akiknek a figyelmét elvonja a tévé, többet és hosszabb ideig esznek, állítja a Táplálkozástudományi és Technikai Trendek egyik kutatása. Televíziózás nélkül átlagosan 300 kilokalóriával kevesebbet fogyasztunk, ez már összesen 950 kcal; bőven túlteljesítettük a tervünket.

Sétálj, játssz és mozogj

Cukorcsökkentő tippek

1. Olvassuk el alaposan az élelmiszerek címkéjét és válasszuk a hozzáadott cukor nélkül készült vagy csökkentett cukortartalmú termékeket.

2. A gyümölcsjoghurtot készítsük el mi magunk friss vagy fagyasztott gyümölcsök és natúr joghurt felhasználásával.

3. A cukorral, mézzel, csokoládéval dúsított müzlik, cukorral bevont extrudált gabonapelyhek helyett készítsük el mi magunk a müzlikeverékünket: zab-, rozspehely, cukormentes natúr kukoricapehely, natúr olajos magvak, friss és/vagy aszalt gyümölcsök lehetnek a hozzávalók, így mindig tudjuk, mit is eszünk.                                                                                                                                 4. A gyümölcsitalok, -nektárok helyett 100 %-os vagy frissen préselt gyümölcslevet fogyasszunk, ha túl töménynek éreznénk, akkor hígítsuk fel vízzel.                                                                        5. Teánkba, kávénkba használjunk egyre kevesebb cukrot, és ha meg bírjuk inni, akkor édesítőszerrel se pótoljuk az édes ízt.                                                                                         6. Ha sütit sütünk, próbáljuk ki a receptet fele mennyiségű cukorral, mézzel, valószínűleg még akkor is nagyon finom lesz, ha ebben nem követjük szentírásként a receptet.

Akiknek nem tetszenek a fenti módszerek, vagy csak gyorsabban szeretné néhány extra gyakorlattal leadni a fölös kilókat, akkor itt van nekik még néhány használható trükk a kilók ellen:

Fotó: Kate Tomlinson
Fotó: Kate Tomlinson

Állj fel, amikor telefonálsz: 49 kilokalória mínusz, húsz percenként. Parkolj a bejárattól legmesszebb eső helyen – 50 kilokalória csorog le rólad a rövid sétával. Harminc perc aktív játék a gyerekkel vagy a kutyáddal 160 kilokalóriától szabadít meg. Mosogass el (géppel nem ér) és menj el sétálni a környéken: 75 kilokalóriával leszel könnyebb. Összesen 334 kcal-t takaríthatsz meg. Nem kell a konditerembe menned, a mindennapi tevékenységek égetik el a legtöbb kalóriát. Egyszerűen rendezd át a napodat úgy, hogy többet sétálj, játssz és mozogj. Vigyél magaddal ebédet és vacsorázz otthon. Megtakarítás: 200 kcal.

Az Amerikai Egyesült Államok Földművelésügyi Minisztériuma úgy számolta: minden esetben, ha étteremben eszünk vagy ételt rendelünk, akkor 106 kcal-val eszünk többet.

Blogmustra