A lila burgonya csökkentheti a túlsúlyosak vérnyomását

Zanza!

Egy hónap krumplidiéta után csökkent a túlsúlyos kísérleti alanyok vérnyomása. A burgonya egészséges és értékes tápanyagforrás, de nem mindegy, hogyan készítik el - mondta a kísérlet vezetője.

A pennsylvaniai Scranton Egyetemen végezték el azt kutatást, amelyben 18 túlsúlyos és magas vérnyomással küzdő önként jelentkező vett részt. A kutatók arra kérték az önkénteseket, hogy egy hónapon keresztül hat-nyolc darab, mikrohullámú sütőben elkészített lila krumplit egyenek meg naponta ebédre és vacsorára. A diéta azt eredményezte, hogy a résztvevők vérnyomása csökkent, de a legjobb hír az, hogy a testtömegük sem nőtt a kísérlet időtartama alatt - írja a Consumer Reports. A mért vérnyomás magas, szisztolés értéke 3,5 százalékkal és az alacsony, diasztolés értéke 4,3 százalékkal csökkent.

Joe Vinson, a kutatást vezető kémiaprofesszor szerint a burgonya – nemcsak a lila, hanem még a pirosbőrű fajták is – ugyanolyan vérnyomáscsökkentő anyagot tartalmazhat, mint a mesterségesen előállított gyógyszerekben található hatóanyagok. "Ha a burgonyát olajban, sütés nélkül készítik el, és margarin vagy vaj nélkül tálalják, akkor egy szem krumpli mindössze 110 kalóriát tartalmaz. Emellett tele van legalább egy tucatnyi fajta egészséges tápanyaggal és vitaminnal" - mondja Vinson, aki reméli, hogy a kutatás tisztázza a krumpli befeketített hírnevét.

Blogmustra