Így kerüld el a náthát: egészségtippek 10 fok alatt

Zanza!

Már régen vége a jó időnek, de ez nem ok arra, hogy szabadidőnkben otthon punnyadjunk, és az sem törvényszerű, hogy a hidegebb napokkal együtt beköszöntsön a nátha. Minden évszaknak megvannak a maga szezonális alternatívái az egészséges életmódra, akár sportról, akár táplálkozásról legyen éppen szó.

Vásárolj az évszaknak megfelelő terményt

Most kedvünkre válogathatunk a zöldség és gyümölcsdömpingben, a piacon roskadoznak a standok az őszi gyümölcsök súlya alatt. Fogyassz minél több idényzöldséget/gyümölcsöt, ezek valószínűleg közelebbről származnak, nem kell külön tartósítószerekkel kezelni őket, hogy kibírjanak egy hosszú szállítást, és utána még a polcon is sokáig frissnek tűnjenek, ráadásul így még a helyi gazdákat is támogatod.

Most érdemes vásárolni

Most van a  szezonjuk:

Szőlő, olajos magvak (pl.:dió, mandula), birsalma, körte, naspolya

fekete retek, padlizsán, cukkini, pasztinák, sütőtök, tök, póréhagyma

savanyúkáposzta, kelkáposzta, kelbimbó, kínai kel, karalábé

Olcsó és egészséges

Tea. Igazi antioxidáns bomba, ráadásul lássuk be, nem megyünk tőle tönkre anyagilag. Lehetőleg cukor nélkül fogyasszuk, ha ragaszkodunk az édesebb ízhez, tegyünk bele mézet! Számtalan verzió létezik, érdemes minél több verziót kipróbálni, de mint mindenben, itt is igaz, hogy a minőséget érdemes megfizetni. Nem utolsó program ha teaházba megyünk, ahol nemcsak számtalan teakeveréket kóstolhatunk meg, de ezeket általában kimérve haza is vihetjük, így legközelebb akár az otthonunkban is varázsolhatunk meghitt teaház-hangulatot.

Szakadó esőben azért ne menj sétálni

Mivel az izomzat az egyik fő hőtermelő szervünk, a hidegben még pluszban szükségünk van rá, ezért ne hanyagold el a mozgást. Az ősz teljes pompáját, a színeit, fényeit csak a természetben lehet igazán kiélvezni. Persze nem azt mondjuk, hogy szakadó esőben menj sétálni, de amikor lehetőség van rá, azt ragadd meg. Például ha hétvégén jobb az idő, mint ahogy a meteorológia jósolta (a várakozással szemben nem esik...), gyűjtsd össze néhány barátodat, vagy akár csak a párodat, csináljatok néhány szendvicset, egy-két termosz teát, és irány egy közeli - vagy éppen távoli – erdő. A mozgás jót tesz a keringésednek, és a tüdődnek sem árt, ha a városi szmog helyett némi friss levegőt szippant be, ezek együtt megspékelve egy jó társasággal a kedvednek is kedvezőbb, mintha otthon tespednél.

Inkább a meleget válaszd

Ahogy egyre hidegebb van, egyre kevésbé van kedvünk kint lenni, de valami mozgás kell, így nagyobb szerepet kapnak a fitness termek. Számtalan, sőt egyre több új mozgásformát kínálnak, így érdemes meglátogatni legalább a honlapjukat  – persze utána a gyakorlatban is próbáld ki...

Amennyiben nincs kedved aerobikozni, vagy éppen kondizni, választhatsz tánctanfolyamot is, ahol azonkívül, hogy új mozgásformát sajátíthatsz el, egy teljesen új környezetbe kerülsz, új ismeretségeket szerzel, ami azért lássuk be, szintén feldobhatja az egyre szürkülő hétköznapokat. A tánc során, miközben jól szórakozol a felesleges kilók is szinte észrevétlenül olvadnak le rólad.

Ha inkább a nyugalmat keresed, és érdeklődsz a  jóga iránt, ez az időszak ideális, hogy kipróbáld a Bikram-jógát, ez biztosan jól átmelegít. Itt olvashatsz róla bővebben.

A szauna és a wellness nem évszakfüggő

Ma már bárki számára elérhető a szaunázás lehetősége, az edzőtermekben gyakran ingyen szaunázhatsz edzés után. Számtalan kedvező élettani hatása van, kár kihagyni. Annak, aki nem bírja a párás meleget, és ezért hanyagolja a szaunát, jó alternatíva lehet az infraszauna. Azonkívül, hogy energiát használunk el az izzadás során, az infraszauna erősíti az immunrendszert, csökkenti a narancsbőr tüneteit, méregtelenít és szebbé teszi a bőrt. Enyhíti a göcsös izomfájdalmakat. Lázas állapotban, szívproblémák esetén, ittasan lehetőleg kerüljük a szaunázást.

Ha anyaralást már régen elfelejtetted, de újra szükséged lenne némi kikapcsolódásra, itthon számtalan lehetőséget kínálnak a wellness szállodák, őszi akciók keretében, egy miniszünidőre.

Blogmustra