EGÉSZSÉG

6 tipp, hogyan tedd egészségessé a hálószobádat

2011. július 10., vasárnap 19:15

Az életed körülbelül felét ebben a helyiségben töltöd, így egyáltalán nem mindegy, milyen környezeti hatások érnek. Egyszerű és pénztárcakímélő módszereket adunk ahhoz, hogy alvás közben se veszélyeztesse semmi az egészséged.

1. Párnák

Egy egyszerű párnahuzattal megszabadulhatsz az allergiát okozó poratkáktól. Dobd ki a támasztó párnákat, ezek is az atkák tenyészhelyei. Ha új párnát veszel, legyen természetes anyagból és ne legyen szintetikus habbal vagy poliészterrel töltött. A mesterséges töltőanyaggal gyártott párnák egészségre ártalmas gázokat bocsáthatnak ki (VOC), amelyek fejfájást, rosszullétet, szem és torokproblémákat okoznak, de már asztmarohamról is beszámoltak a gyanútlan vásárlók. A természetes anyagokból készült párnák nem okoznak allergiát és nem bocsátanak ki ártalmas gázokat, válaszd inkább ezeket.

2. Ágybetétek

Több mint 71 vegyszertípust használnak fel az ágybetétek gyártásánál. Sok matrac készült tűzálló anyag (polibrómozott-difenil éter: PBDE), folt és nedvességtaszító vegyszerek hozzáadásával. Ezek ártalmasak az egészségre, de a nemrég rákkeltőnek minősített formaldehiddel is kezelhették az ágybetétedet. A PVC-t már két éve betiltották, de a 2009 előtt készült matracok még tartalmazhatják ezt az anyagot. Ha új ágybetétet veszel, kerüld el az ártalmas vegyszereket és vásárolj inkább olyan terméket, ami természetes latex és organikus gyapot felhasználásával készült. A poratkák ürüléke miatt a matracok tíz évente megkétszerezik a súlyukat. Ha nem szeretnél egy kupac végterméken aludni, néha cseréld le a matracodat.

3. Ágynemű

A gyapot a világ legszennyezettebb ipari növénye. A világ rovarirtószer-felhasználásának 16 százalékáért a gyapottermesztés felelős. Vegyél organikus gyapotból vagy kenderből készült ágyneműt, ezeket a multikban is megvásárolhatod. De vigyázz, hogy a kelmefestése ne tartalmazzon ártalmas anyagokat. Nincs értelme mérgező festékkel kezelt organikus terméket venni.

4. Vedd le a cipődet

Egyáltalán nem kellene a házban cipőt hordani, de ha nem tudsz ettől a rossz szokástól megszabadulni, legalább a hálószobában ne viseld. A cipőddel mérgező anyagokat hordhatsz be az utcáról a hálódba és az ágyadra.

5. Húzd ki az elektronikus berendezéseket

Az elektronikus kütyük zavarhatják az alvást. Ha nem vagy ügyeletes orvos, akkor nincs szükséged bekapcsolt mobilra, csipogóra az ágy mellett. A laptopot, erősítőt is kapcsold ki estére. A Feng Shui például egyáltalán nem enged elektronikus eszközöket a hálószobába, a TV-t is beleértve.

5+1 Gyertyák

Ha gyertyát gyújtasz, csináld inkább szójából készült termékkel és ne használj paraffin gyertyát, amely VOC gázokat bocsát ki égéskor.

Forrás: Green Living Ideas

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta