Teherautók indultak Kolontárra a Vodafone székháza elől

Zanza!

Humanitárius Alapot hozott létre a Vodafone és az Ökumenikus Segélyszervezet. A mai napon elindult kezdeményezés célja, hogy katasztrófahelyzetekben azonnali, gyors segítséget nyújtson a rászorulóknak és támogassa - többek között Kolontáron- a helyreállítási munkálatokat.

A Vodafone Magyarország és anyavállalata, a Vodafone Csoport összesen 10 millió forintos hozzájárulásával és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet közreműködésével elindította a Vodafone Humanitárius Alapot. A mai napon aláírt szerződéssel létrehozott Alap célja, hogy katasztrófahelyzetekben azonnali, gyors segítséget nyújtson a rászorulóknak és támogassa a helyreállítási munkálatokat.

Segélycsomagok havonta

A Humanitárius Alap forrásait a vörösiszap által elöntött térségben, ezen belül is Kolontáron használják fel elsőként. Az Ökumenikus Segélyszervezet 35 kolontári károsult családnak öt hónapon keresztül havonta állít össze és ad át egy-egy 20 kg-os segélycsomagot, amely tartós élelmiszereket, tisztító- és mosószereket tartalmaz. A mai napon a Vodafone székháza elől útjára indított első teherautó a rászoruló családokhoz viszi a kézzel fogható segítséget.

„A mai napon létrejött együttműködés egyedülálló Magyarországon, mivel katasztrófa esetén azonnal rendelkezésre áll a Vodafone támogatása. Ez biztos hátteret ad munkánkhoz, hogy a lehető leghamarabb célba tudjuk juttatni a segélyszállítmányokat. Segélyszervezetünk az első napoktól kezdve a helyszínen segíti a vörösiszap katasztrófa károsultjait. Humanitárius irodát nyitottunk Kolontáron, így közvetlen kapcsolatban állunk a lakossággal, az önkormányzattal és más szervezetekkel. A most útnak induló segélyszállítmánnyal olyan családoknak segítünk, akik esetében a vörösiszap közvetlenül érintette a lakóteret.” – mondta Lehel László az Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója.

Nem csak pénzt, önkénteseket is adnak

„A Vodafone Magyarország üzleti stratégiájának kiemelkedően fontos része a minket körülvevő környezetre való odafigyelés, a társadalmi szempontból fenntartható működés. Azon túl, hogy felelős vállalati stratégiánk elveit követjük, szeretnénk elismerni mások erőfeszítéseit is. A Vodafone természeti katasztrófák és egyéb krízishelyzetek esetén sem késlekedik az áldozatok segítségére sietni” – mondta Intődy Gábor, a Vodafone Magyarország Zrt. belső kommunikációs és vállalati felelősségvállalás csoportjának vezetője.

A Vodafone Magyarország az anyagi eszközökön túl önkénteseivel is segít – a vállalat munkatársai munkaidő-kedvezményt vehetnek igénybe, ha társadalmi célok érdekében önkéntes munkát végeznek. Vodafone-os önkéntes csapatok tavaly nyáron az árvíz sújtotta településeken is közreműködtek a védekezésben, a segélycsomagok szétosztásában.

Blogmustra