Elvisszük egy körre a transzszibériai vasúton!

Zanza!

Így kezdődött

A maga 9288,2 kilométerével a transzszibériai vasutat sokáig a Föld a leghosszabb vasútvonalaként tartják számon, egyesek szerint azonban 2014-ben véget ért a dicsőséges időszak, a kínai ipari központból, Yiwuból ugyanis útnak indítottak egy tehervonatot Madridba, és ez a táv bizony több mint 10 ezer kilométer. De ne rohanjunk ennyire előre. A vasútvonal építését 1891. május 31-én kezdték meg, de csak 1916-ban készült el teljesen, igaz, egyes források szerint az első vasúti szerelvények 1903-ban kezdtek el közlekedni. A teljes vonal villamosítása még tovább tartott, ennek 1929-ben fogtak neki, és csak 2002-re lett kész. 

Adatok, adatok

Eredeti hossza, a forradalmat megelőzően Szentpétervár és Vlagyivosztok között 9508 kilométer volt, most a moszkvai Jaroszlavszkij pályaudvar az indulóállomás, a végállomás pedig maradt Vlagyivosztok. És most jöjjön még több szám! A vasútvonal kelet-nyugati irányban nagyjából 7000 km-es, észak-déli irányban 3500 km-es távolságot tesz meg, 8 időzónát keresztez és a személyforgalomba bevont szakaszból 1777 km (19,1%) esik a vasútvonal európai és 7512 km (80,9%) a vasútvonal ázsiai szakaszára. A leggyorsabban a Rosszijan expressz teszi meg a távot, a két város között csak 148 óra, vagyis valamivel több mint 6 nap az út.

A vasútvonal mentén 87 város található, azaz nagyjából 110 km-enként egy-egy. A Moszkvából induló Oroszország expressz menetrend szerint 147 óra 59 perc alatt teszi meg az utat. A visszaút időtartama 148 óra 27 perc - olvasható a Wikipédia vonatkozó szócikkében. És persze nem kell, hogy Vlagyivosztok legyen a végállomás, hiszen akár Pekingig is el lehet utazni, és nagyon sokan választják ezt úti céljuknak. Ide kattintva egyébként több kapcsolódó vasútvonalat is talál, ha máshova is szeretne eljutni.

Utazzon!

A nyugati turisták értelemszerűen nyugatról tartanak kelet felé, és a hazafelé tartó utat már repülővel teszik meg, és a májustól szeptemberig tartó időszak a legnépszerűbb - írja a seat61.com, és az interneten kutakodva pont találtunk is egy ajánlatot jövő tavaszra 700 ezer forintért. Ha nem szervezett utazás keretében utazik, akkor többek között erre kell figyelnie a The Man in Seat 61...szerzője szerint: nem lehet csak úgy egyszerűen átszállni egy másik vonatra, ha úgy tartja a kedve, ha mégis szeretné megszakítani az utazást, akkor ennek megfelelően vegye meg a jegyeit, és mivel egy igen hosszú útról van szó, lehet, hogy jobb is elidőzni valahol egy kicsit, mondjuk valahol Szibériában, a Bajkál-tó például elég jó köztes látványosság.

A viszonylaton egyébként rengeteg belföldi és nemzetközi vonat közlekedik, és akár luxuskörülmények között is utazhat a Golden Eagle vonataival. Mondjuk ez nem lesz olcsó mulatság, a legolcsóbb jegy 4,6 millió forint, ha pedig a legnagyobb kényelemre vágyik, árajánlatot kell kérnie. A Lernidee kínálatát is érdemes megnézni persze, náluk hatféle privátfülke közül lehet választani, és 15 nap alatt lehet eljutni Pekingből Moszkvába, illetve 16 nap alatt az orosz fővárosból a kínai fővárosba.

Mozizzon! 

Végül következzen egy kis kedvcsináló videó. A 3 perces szösszenet készítője három hétig utazott egyetlen táskával, néhány helyen kiszállt, de mindig a 22-es ülésen folytatta tovább az utat - írja a Travelo. És ha nem ez nem elég hosszú vagy mozgalmas, akkor nézze meg a Transz-Szibéria című thrillert olyan szereplőkkel mint Ben Kingsley, Woody Harrelson vagy Kate Mara. Ha pedig még több időutazásra vágyik, akkor ott van az 1977-es szovjet-kazahsztáni akciófilm, a Transzszibériai expressz.

Blogmustra