KARÁCSONY

Flitteres vagy kötött: ezek a karácsonyi kollekciók

2015. november 29., vasárnap 08:47

Mint minden évben, idén is komolyan készülnek a karácsonyra a ruhamárkák: van, aki külön kollekciót szentel a karácsonyozásnak, más ajándéktippekkel öntötte el honlapját. A H&M és a Springfield már megjelentette karácsonyi kampányát és az F&F is bemutatott még szeptemberben egy karácsonyos kapszulakollekciót, emellett a Mango egész interaktív ajándékajánlóval jelentkezett. Az Inditex botlok viszont úgy tesznek, mintha nem is közelegnének az ünnepek, csak mindenféle buliszetteket ajánlgatnak a hosszú téli estékre. Részletek a hajtás után!

Fontos periódus ez most a cégeknek, annál is inkább, mivel a CNBC értesülései szerint az idei év egyelőre elég laposan alakul az üzletek számára, az amerikai Nordstrom eladásai például a fekete péntek előtt 2%-kal estek a boltokban – igaz, online 11%-kal jobban teljesítettek a vártnál. Az online jelenlét okozza egyébként furcsamód a gondot, mivel egyre kevesebbet vásárolunk a boltokban, ráadásul míg régen legalább 5 üzletbe bementünk egy plázában, most ez a szám 3, mert előre kinézzük neten, mit és hol szeretnénk megvenni – mondta a CNBC-nek Jan Kniffen, a J. Rogers Kniffen Worldwide vezetője. A gond ezzel az, hogy csökken az impulzusvásárlások száma, a másik gond meg a leárazás, és a fekete péntekhez hasonló akciók: a vásárlók inkább kivárják, míg olcsón bevásárolhatnak, nem feltétlenül akarnak teljes áron vásárolni karácsonyra.

Springfield

A Springfield egész pályás letámadást intéz most karácsonykor, ugyanis nemcsak fotókampányt készít, hanem tévéreklámot is a márka hazájában, Spanyolországban ismert hírességekkel, Fernando Verdasco háromszoros Davis-kupa győztes teniszjátékossal és Rocío Crusset topmodellel.

"A kampány valódi élettörténetek által inspirált találkozásokról és váratlan barátságokról szól: egy modern karácsonyi filmet mutat be az ünnep erejéről. A Keep in Touch célja, hogy a két nagyköveten keresztül kapcsolódjon globális közönségéhez" – áll a sajtóközleményben a kicsit sánta szöveg, de sebaj, mert a kollekció hordható és vidám és némiképp el is szakad a szokásos csilivili ünnepi kollekcióktól – erről a galériában meggyőződhet.

F&F

Ha ön mégis szeretne karácsonyi ruhákra költeni, remek választás lehet az F&F, mely már szeptemberben megmutatta a sajtónak, hogy lesz karácsonyi kapszulakollekciója: lett is, már kaphatók a csillogó miniruhák, szőrmés kiegészítők, flitteres felsők a kiemelt Tesco áruházakban. Jó hír, hogy nem csak tűsarkúval mutatnak jól ezek a ruhák, hanem akár egy csinosabb csizmával is, bár a kampányképeken szeretnek úgy tenni, mintha decemberben mindenki szandálban járna. Akár ajándékba is vásárolhat mondjuk kistáskákat a kollekcióból, de ha ön szeretne igazán csillognia a fa alatt, akkor megfontolandó, hogy befektet egy 8900 forintos ruhába.

H&M

A H&M nem csak kisfilmet, hanem hashtaget is csinált az ünnepekre, a filmben Katy Perry énekel a márka ruháiban, ön pedig #happyandmerry-ként posztolhatja közösségi oldalára, ha a boltban vesz valamit. A videó stílusa eléggé perrys, vannak életnagyságú mézeskalácsfigurák, macik és topmodellek, a rendező Jonas Åkerlund, az énekesnő ráadául külön ünnepi számot is írt a H&M kedvéért, Every Day Is A Holiday címen.

A kollekció a szokásos puha kötött pulcsikból, lágy esésű, piros ruhákból és csillogó részletekből épül fel, de ha szeretne igazán illeni a karácsonyfához, egy 5990 forintos zöld miniruhát vesz. Ha szereti a viccet, "Elfie Selfie" pulcsiba ruház be, ha viszont nem biztos benne, hogy ismeri ajándékozottja stílusát, válthat ajándékkártyát is – a kártyákból befolyó bevétel 5%-át ráadásul a márka az UNICEF-nek adja, mellyel mianmari gyerekek iskolázottságához járul hozzá. Az árak ismét nem túl magasak, és a nőkön kívül a pasikra és a gyerekekre is gondolt a H&M.

Mango

A Mango kicsit más irányból közelíti meg az ünnepeket, és az online vásárlás felé terel azzal is, hogy honlapján női és férfi ajándékokat kínál, mely egyébként hasznos segítség lehet azoknak, akik bizonytalankodnak a ruhavásárlással. Nőknek főként bársonyos anyagú ruhákat és hangsúlyos ékszereket kínál, pasiknak fekete-sötétkék, elegáns darabokat és gyerekruhák is vannak. A férfiruhákat egyébként nem lehet már Magyarországon megvásárolni, csak rendelni lehet, és ha méretprobléma van, akkor bizony baj van, mert a csere is postai úton történik.

Zara

Az Inditex márkái – Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Zara, etc. – vagy annyira PC-k, mint a Starbucks, vagy csak nem érzik annyira a karácsonyi őrületet, ezért nincs külön karácsonyi kollekciójuk, hanem ünnepi, vagy úgynevezett "esti" szetteket kínálnak. Ezek persze stílusban tökéletesen megegyeznek a többi márka ünnepi kollekciójával, sok a bársony, a sötét szín és elegáns szabás, viszont a többiekhez képest valahogy kevésbé tűnnek hordhatónak ebben az európai hidegben: mert szép-szép a bőszárú muszlin kezeslábas, de kicsit se tűnik melegnek – képek a galériában!

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta