Étellel, ruhával jótékonykodik a magyar

Zanza!

A magyarok fele egész évben igyekszik segíteni a rászorulóknak, karácsonykor pedig az ország közel háromnegyede (72%) jótékonykodik. Minden második ember örömmel lemondana kedvenc használati tárgyáról egy nélkülözésben élő javára, a válaszadók negyede viszont alaposan megvizsgálná, hogy kinek és milyen értékű adományt nyújt. A döntő többség étellel, ruhával vagy háztartási eszközökkel támogatja az elesett embereket, de akadnak olyanok is, akik saját készítésű ajándékkal próbálnak örömöt szerezni. Többek között ez derült ki az Immochan Magyarország Kft. megbízásából végezett reprezentatív kutatásból. És hogy mi még? Arról lejjebb.

Számít, hogy kinek jut az adomány: háromszor annyian nyújtanának anyagi támogatást egy állatmenhelynek (16%), mint egy hajléktalanszállónak (5%). A megkérdezett idősebbek nyitottabbnak tűntek az adakozásra: 60 százalékuk folyamatosan gondol az elesettekre, miközben a harminc alattiak körében ez csak tízből négy válaszadóra jellemző. A felmérésben résztvevők több mint 10 százaléka idén első alkalommal fog jótékonykodni, és ugyanennyien vannak azok, akik szeretnének, de anyagi helyzetük vagy egészségügyi állapotuk nem teszi lehetővé. Meglepő, de csupán pár százalékra tehető azoknak az embereknek az aránya, akik a kérdést úgy látják: nekik is van elég gondjuk, inkább rajtuk segítsenek. 

A jótékonykodás nem feltétlenül pénzkérdés: a legtöbben a saját használati tárgyaikról mondanának le. Pénzbeli támogatást egyébként is csak a felmérésben résztvevők negyede nyújtana a rászorulóknak, a többség inkább ételt, ruhát vagy háztartási eszközöket küldene. A döntő többség (60%) – ha lenne egymillió forintja, amit csak jótékony célokra fordíthat – egy gyermekotthon számlájára utalna pénzt, a válaszadók közel egyötöde (17%) pedig fogyatékkal élőket segítő intézményeket részesítene előnyben. Szomorú, de a felmérés szerint  egyetlen olyan korcsoport sincs, ahol 7 százaléknál többen nyújtanának anyagi támogatást az utcán élőknek.

„Azért kérdeztük meg közel 3500 vásárlónkat országszerte, hogy megtudjuk: mivel lehetne az embereket rávenni a segítségnyújtásra. Minden várakozásunkat felülmúlta a kutatás eredménye: a legelesettebbek is gondolnak például a gyermekotthonok lakóira, és a maguk módján igyekeznek szebbé, boldogabbá tenni a karácsonyukat. Úgy döntöttünk, hogy idén karácsonykor nagyszabású adománygyűjtő akciót szervezünk: december 5. és 23. között minden felajánlást örömmel fogadunk az üzletsori SZERETETPONTokon. Országszerte 18 intézménnyel – köztük gyermekotthonokkal és fogyatékkal élőket segítő szervezetekkel – vettük fel a kapcsolatot, és összegyűjtöttük a kívánságaikat is. Reméljük, hogy a vásárlóinkkal közösen nagyon sok örömöt szerezhetünk a rászorulóknak” – ismertette a felmérés és az adománygyűjtés céljait Duszkó Dóra, az Immochan Magyarország Kft. marketing managere.

Az adománygyűjtéssel kapcsolatos információkért látogasson el erre a Facebook-oldalra, a támogatott intézmények és igényeik listáját itt találja!

immochan kutatas infografika
 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra