KARÁCSONY

Így élje túl a karácsonyi zabálást

2014. december 10., szerda 20:20

Nincs mese, karácsonykor az is hízik legalább 1-2 kilót, aki egész évben a futópadon éli életét, és az edzőtermi öltözőből rohan a nagy karácsonyi zabálásra. Előre szólunk, hogy a legtöbben végül úgysem ússzák meg a traktát, viszont a Foodpanda összeszedett néhány praktikát, amikkel mérsékelheti a károkat.

1. Az ünnepek előtt szinte mindenki időhiányban szenved. Ha a karácsonyi rohanásban nem marad időnk főzni, rendeljünk egészséges ételeket. A halak, saláták, zöldséges ételek, vagy a levesek kiváló egészséges alternatívák.

2. Igyunk meg napi 1,5-3 liter folyadékot. Szomjunk oltására legjobb folyadék a víz, de hidegben a tea is kitűnő választás. Csak a cukrozást ne vigyük túlzásba! Cukor helyett válasszuk a természetes édesítőket mint a stevia, a xillit vagy az eritritol, vagy egyszerűen készítsünk egy gyümölcsteát, ami édesítés nélkül is finom.

3. Mozogjunk minden nap a friss levegőn. Ezzel nemcsak jó kondícióba kerülünk, de az emésztésünk is könnyebben megbirkózik a többnapos karácsonyi lakomázással.

4. A fahéj igazi csodaszer és ma már tudományosan is bizonyított fogyasztó hatása, hiszen segíti a szénhidrát izmokban – nem pedig a zsírszövetekben – történő felhasználását. Ráadásul a fahéj a karácsony egyik fő fűszere, úgyhogy nyugodtan szórja a reggeli kávéjába, a délutáni sütibe, vagy az esti főételbe.

5. Ne vigye túlzásba a karácsonyi sütés-főzést! A tízféle sütemény és a hatfogásos karácsonyi vacsora finom, de nem feltétlenül egészséges. Ha az elmúlt években jellemzően az ünnepek után még napokig, hetekig ételmaradékokon éltünk, érdemes elgondolkodni azon mi az, amiből idén elég lesz kevesebbet készíteni. Érdemes apró változtatásokat eszközölni a vacsorán, fehér rizs helyett barna rizst válasszunk, vagy a burgonya helyett érdemes lehet kipróbálni az édesburgonyát. De az sem eretnek gondolat, ha köles vagy quinoa a köret a megszokottak helyett.

6. Az ünnepekkor mindig van mire koccintani, így jellemzően a szokásosnál több alkoholt fogyasztunk. Az alkohol megterheli az emésztést, de egy apró csellel sokat segíthetünk szervezetünknek: töltsük meg a poharunkat jéggel, így minimalizáljuk a bevitt kalóriákat.

7. Lefekvés előtt két-három órával már ne együnk. Így a gyomrunknak is lesz ideje megemészteni a számtalan finom fogást, és nem kell egész éjjel az emésztéskönnyítő tablettát keresni.

8. Családilag menjünk el sétálni ebéd vagy vacsora után. Ez átmozgat bennünket, friss levegőt szívunk és még karácsonykor sem süppedünk bele a lustaságba.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta