Egyen popcornt bejgli helyett

Zanza!

Ha nem szeretné száműzni örökre kedvenc karácsonyi csemegéit, és nem akar plusz időt szánni a testedzésre, akkor sem kell rettegnie a plusz kilóktól az ünnepi szezonban. Szakértők szerint számos apró, ám hosszútávon betartott változtatással sokkal eredményesebbek lehetünk a plusz kilók elkerülésében.
  1. A karácsonyi időszakban különösen nagy veszélyt jelentenek az aprósütemények, a bejgli, a szaloncukor. Ha szeretné elkerülni a féktelen zabálást, akkor válasszon inkább alacsony zsírtartalmú popcornt. Bár nem kifejezetten az ünnepi időszakra való eledel, de mindenképpen hatásos. Köszönhetően az így megnövekedett rostbevitelnek, szervezete akár napi 90 kalóriával kevesebbel is beéri.
  2. Decemberben az embernek kisebb gondja is nagyobb annál, hogy még plusz időt szakítson testedzésre. Azonban egy óra aktív táncolással – például az otthoni pakolászás közben - akár 400-500 kalóriát is elégethet.
  3. Amennyiben rendszeresen jár sportolni, néhány apró trükkel extra kalóriákat égethet el. Az edzőteremben használjon nehezebb súlyokat, mint általában szokott. Futás vagy séta közben végezzen egyperces kitöréseket. Az új gyakorlatok új kihívást jelentenek, és még több izomcsoportot tud átmozgatni.
  4. Az éjszakai nassolás beszüntetése akár heti 2-3 kiló felszedésének elkerülését jelenti. Persze sokan állítják, hogy egyszerűen kihagyhatatlan a késő esti pótvacsora. Számukra a szakértők azt javasolják, hogy délután egyenek többször, de keveset, valamint a vacsora időpontját tolják egy kicsivel későbbre. Így könnyebben elhagyható például a tévézés közbeni falatozás.
  5. Természetesen a hízást gátló tippek közül nem maradhat el a nyers zöldség ropogtatása és a teljes kiőrlésű ételek fogyasztása. Azon túl, hogy ezeket az ételeket tovább tart megrágni, a szervezetünk nehezebben dolgozza fel őket a magasabb rosttartalmuk miatt, és így az étkezés alatt több kalóriát égetünk el. Az efféle típusú étkezés akár 5 százalékkal megnövelheti szervezetünk napi kalóriaégetését.
  6. Ha mogyoróvajat vesz, öntse le a tetején található olajréteget. Minden adag két-három kalóriával kevesebbet ér, és a zsírtartalma is csökken. Bár ez nem tűnik nagy számnak, évente több kiló plusztól is megmentheti magát egy mogyoróvaj függő, akikből hazánkban ugyan nincs túl sok, de mi rájuk is gondolunk.
  7. Az általános bölcsesség szerint napi egy pohár bor jót tesz a szervezetnek, azonban nem mindegy mekkora pohárnyi nedűről is van szó. A kalóriák számolását szigorúan vevőknek érdemes kisebb pohárra váltania, ugyanis két nagyobb pohár bor már 300 kalóriát is kóstálhat.
  8. Talán az egyik legfurcsább javaslatként lehet elkönyvelni azt az ötletet, mely szerint együk lefele fejjel az ételeket. Tehát egy szelet vajas kenyérbe úgy harapjunk bele, hogy a vajas oldala lefelé néz. Az elmélet szerint így az ízek azonnal találkoznak a nyelvvel, és hamarabb következik be a telt érzés.
  9. Apró, ám szintén hatásos trükk lehet a lassú étkezés. A falatok alapos megrágása és kiélvezése, valamint az „illatokkal való jóllakás” visszavehet a bevitt kalóriák számából.
  10. Szintén érdemes étkezés közben folyamatosan odafigyelni arra, hogy mennyire laktunk jól. Ha a tízes skálán a tíz jelenti a karácsonyi jóllakottságot, akkor már érdemes megállni 5-6 magasságában. A lakoma befejezése után ugyanis könnyen felmehet ez az érték akár 7-8-asra is.
  11. A decemberi veszélyek közül a leginkább aggasztóak, a bulik, a céges partik. Azoknak, akik szeretnék önmagukat megakadályozni a folyamatos falatozásban, egy praktikus ötlettel szolgálhatunk. A feladat, hogy mindkét kezünk tele legyen: nők esetében például az egyik kézben a poharuk, a másikban a táskájuk legyen, és így nem lesz módjuk extra nasi bevitelére.
Blogmustra