KARÁCSONY

Egyen popcornt bejgli helyett

2011. december 9., péntek 09:59 |

Ha nem szeretné száműzni örökre kedvenc karácsonyi csemegéit, és nem akar plusz időt szánni a testedzésre, akkor sem kell rettegnie a plusz kilóktól az ünnepi szezonban. Szakértők szerint számos apró, ám hosszútávon betartott változtatással sokkal eredményesebbek lehetünk a plusz kilók elkerülésében.

  1. A karácsonyi időszakban különösen nagy veszélyt jelentenek az aprósütemények, a bejgli, a szaloncukor. Ha szeretné elkerülni a féktelen zabálást, akkor válasszon inkább alacsony zsírtartalmú popcornt. Bár nem kifejezetten az ünnepi időszakra való eledel, de mindenképpen hatásos. Köszönhetően az így megnövekedett rostbevitelnek, szervezete akár napi 90 kalóriával kevesebbel is beéri.
  2. Decemberben az embernek kisebb gondja is nagyobb annál, hogy még plusz időt szakítson testedzésre. Azonban egy óra aktív táncolással – például az otthoni pakolászás közben - akár 400-500 kalóriát is elégethet.
  3. Amennyiben rendszeresen jár sportolni, néhány apró trükkel extra kalóriákat égethet el. Az edzőteremben használjon nehezebb súlyokat, mint általában szokott. Futás vagy séta közben végezzen egyperces kitöréseket. Az új gyakorlatok új kihívást jelentenek, és még több izomcsoportot tud átmozgatni.
  4. Az éjszakai nassolás beszüntetése akár heti 2-3 kiló felszedésének elkerülését jelenti. Persze sokan állítják, hogy egyszerűen kihagyhatatlan a késő esti pótvacsora. Számukra a szakértők azt javasolják, hogy délután egyenek többször, de keveset, valamint a vacsora időpontját tolják egy kicsivel későbbre. Így könnyebben elhagyható például a tévézés közbeni falatozás.
  5. Természetesen a hízást gátló tippek közül nem maradhat el a nyers zöldség ropogtatása és a teljes kiőrlésű ételek fogyasztása. Azon túl, hogy ezeket az ételeket tovább tart megrágni, a szervezetünk nehezebben dolgozza fel őket a magasabb rosttartalmuk miatt, és így az étkezés alatt több kalóriát égetünk el. Az efféle típusú étkezés akár 5 százalékkal megnövelheti szervezetünk napi kalóriaégetését.
  6. Ha mogyoróvajat vesz, öntse le a tetején található olajréteget. Minden adag két-három kalóriával kevesebbet ér, és a zsírtartalma is csökken. Bár ez nem tűnik nagy számnak, évente több kiló plusztól is megmentheti magát egy mogyoróvaj függő, akikből hazánkban ugyan nincs túl sok, de mi rájuk is gondolunk.
  7. Az általános bölcsesség szerint napi egy pohár bor jót tesz a szervezetnek, azonban nem mindegy mekkora pohárnyi nedűről is van szó. A kalóriák számolását szigorúan vevőknek érdemes kisebb pohárra váltania, ugyanis két nagyobb pohár bor már 300 kalóriát is kóstálhat.
  8. Talán az egyik legfurcsább javaslatként lehet elkönyvelni azt az ötletet, mely szerint együk lefele fejjel az ételeket. Tehát egy szelet vajas kenyérbe úgy harapjunk bele, hogy a vajas oldala lefelé néz. Az elmélet szerint így az ízek azonnal találkoznak a nyelvvel, és hamarabb következik be a telt érzés.
  9. Apró, ám szintén hatásos trükk lehet a lassú étkezés. A falatok alapos megrágása és kiélvezése, valamint az „illatokkal való jóllakás” visszavehet a bevitt kalóriák számából.
  10. Szintén érdemes étkezés közben folyamatosan odafigyelni arra, hogy mennyire laktunk jól. Ha a tízes skálán a tíz jelenti a karácsonyi jóllakottságot, akkor már érdemes megállni 5-6 magasságában. A lakoma befejezése után ugyanis könnyen felmehet ez az érték akár 7-8-asra is.
  11. A decemberi veszélyek közül a leginkább aggasztóak, a bulik, a céges partik. Azoknak, akik szeretnék önmagukat megakadályozni a folyamatos falatozásban, egy praktikus ötlettel szolgálhatunk. A feladat, hogy mindkét kezünk tele legyen: nők esetében például az egyik kézben a poharuk, a másikban a táskájuk legyen, és így nem lesz módjuk extra nasi bevitelére.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2011.12.09 10:57:41Kono

    Van még egy tipp, ami tuti beválik. Aki fogyni szeretne, egyen kevesebbet!

  • 2011.12.09 11:30:52azele

    Mindent ehetsz, csak ne nyeld le!!!

  • 2011.12.09 11:55:43phaszfej

    Aki dagadtnak születik, az is marad örökre. Legfeljebb lesz belőle egy ronda, sovány tehén. De tehén! SZéles csontozattal.

  • 2011.12.09 12:11:58repp

    Ha 1 óra táncikálással 400-500 kalóriát el lehetne égetni, nem lennének kövér emberek.

    500 kalória az másfél óra folyamatos futás.

    Látom, képben van a szerző...

  • 2011.12.09 12:12:39Victoria Principal

    Aki pakolás közben táncol, az még sosem pakolt.

  • 2011.12.09 12:45:19MoxNox

    "Amennyiben rendszeresen jár sportolni, néhány apró trükkel extra kalóriákat égethet el. Az edzőteremben használjon nehezebb súlyokat, mint általában szokott."

    Dívány, én így szeretlek. Ja nem, nem is szeretlek. Miért kattintottam már megint erre a kretén oldalra :P

  • 2011.12.09 13:44:30Zinácska

    @repp: Én reggelente egy órát futok, az olyan 570 kalória, nem kell ahhoz másfél óra, az már 800 kalória felett van. Legalábbis az én testsúlyommal.

    És egyébként is, sportot mindenkinek, és akkor lehet nasizni! :)

  • 2011.12.09 13:48:31Victoria Principal

    Mi ez, a dedó, hogy minden kommentemet kimoderáljátok?

  • 2011.12.09 16:18:58repp

    @Zinácska: Én meg minden második nap futok 1 órát, de valahogy sosem sikerült 350 kalória fölé menni.

    Valószínűleg ez tényleg testalkatfüggő.

    De 500/táncikálás...hát ez nekem kicsit meseszerű.

    Én is annak a híve vagyok, hogy nasizzon mindenki nyugodtan, csak aztán irány a bicaj vagy a futópad, vagy a Gellért hegy.

  • 2011.12.09 16:44:19atrazin

    Mi ez? Random cikk generátor?
    10 valami, ami izé.
    5 legjobb bármi, ami bigyó.
    8 ehem, ami nem ühüm.
    4 leginkább nyim-nyam ami csám-csám.

  • 2011.12.09 17:12:51Macaroon

    Órával mérve nálam 1 óra futás (csak kocogni tudok, rohanni nem) 600, egy óra dance aerobik megállások nélkül gyors zenére sok irányváltással és guggolással stb. 750.

    Egész életemben sportoltam most is, mindig is teltebb voltam. Ha elengedem magam nagyon, ha nem, akkor normál. Jó dolog a mozgás de a kulcs a kajában van és abban, hogy a te szervezeted hogyan hasznosít. Mert az is eltérő, na nem annyira ahogy sok nő megmagyarázza a plusz húsz kilót.

    Heti háromszor egy óra mozgással nem lehet fogyni.

    Napi három órával ugyanannyi kalóriabetivel mellett talán.

    Hülyecikk.

    A pattogatott kukoricában van vagy 600 kcal / 100gr. Tök mindegy milyen formában viszed be bakker.

  • 2011.12.09 18:11:22MrPifta

    A kalóriákat fogyasztani kell, nem számolgatni! (most is azért olvastam ezt el, mit NE csináljak)

  • 2011.12.10 01:00:09Victoria Principal

    Amint egy nektek nemtetsző vélemény jelenik meg (pontosabban meg se jelenik) már tapossátok a vészcsengőt.

  • 2011.12.13 21:27:27AniCica

    az óránkénti kalóriafelhasználás függ a testsúlytól, nemtől, életkortól ÉS hogy milyen MAGASAN van a pulzusod. ha egy óra alatt futással elégetsz 800 kCalt, akkor a pulzusod a 170 és a halál között van és kb csak a 25-30%-át veszted zsírból, a többi csak a vérben lévő szénhidrát, hogy eccerűen fogalmazzak. úgyhogy kedves hölgytársaim, nem (csak) az elégetett kalória mennyisége a lényeg!

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta